  • Data: 2005-07-14 07:52:14
    Temat: Odp: Oddanie nieslusznie przyznanych pieniedzy
    Od: "Dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik czarny <m...@f...art.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:db547e$2kis$...@n...ipartners.pl...

    > "niewiedza" nie zwalnia z obowiazku oddania.
    > Przejrzyj ustawe z 1964 (KC) art 405-414
    > Tam znajdziesz odpowiedź.

    Nie dokonca. Jest jeszcze kwestia tego czy bezpodstawnie wzbogacony mogl
    liczyc sie z obowiazkiem zwrotu czy nie. Jezeli swiadczenie jest periodyczne
    i bylo wyplacane w okreslonej wysokosci, to wyplata o 50 zl wiecej , powinna
    spowodowac watpliwosc co do prawidlowego wyliczenia i tym samym obowiazek
    liczenia sie ze zrwotem. Natomiast jesli swiadczenie bylo jednorazowe,
    wyliczane wg jakis tam kryteriow, to osoba otrzymujaca swiadczenie IMHO nie
    ma obowiazku liczyc sie ze zwrotem, bo ma prawo przypuszczac, ze
    wyspecjalizowany organ dokonal prawidlowych wyliczen. Oczywiscie to pod
    warunkiem rozporzadzenia korzyscia i to w taki sposob, ze nie jest sie juz
    wzbogaconym. Jezeli wiec przeje te pieniadze, to wzbogacona nie jest, ale
    jesli kupi za nie np nowe radio, to nadal jest wzbogacona i obowiazek zwrotu
    istnieje, nawet jesli nie mogla liczyc sie z obowiazkiem zwrotu.

    Dan