  • From: "Ciec" <c...@w...VRP>
    Subject: Odciecie gazu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: 18 Oct 2006 20:21:34 +0100

    Doszly do mnie wiadomosci ze odcieto gaz do mojego mieszkania.
    Ja jestem kilkaset kilometrow od mieszkania i bede tam pod koniec
    listopada. W mieszkaniu mieszka w tej chwili jedna osoba, bez zadnego
    pokrewienstwa czy pelnomocnictwa.

    Podobno Wspolnota wymyslila ze trzeba wymienic liczniki i rury
    doprowadzajace gaz do licznikow. Niw wiem na jakiej podstawie to
    Wspolnota moze decydowac o takich sprawach.
    W kazdym badz razie liczniki zostaly zdjete przez Gazownie.
    Jak zadzwonilem do Gazowni to mi powiedziano ze moj licznik nie podlega
    wymianie i wlasciwie nie bylo powodu by go zdjac.
    Rury zostaly wymienione, liczniki zalozone oprocz mojego.
    Czemu? Bo podobno wlasciciel musi cos tam podpisac, podpbno dwa
    papierki, jeden od Wspolnoty a drugi od Gazowni.

    Mieszkanie od dwoch tygodni nie nadaje sie praktycznie do mieszkania.

    Moje pytania sa nastepujace:

    Kto i na jakiej podstawie ma prawo zdjac licznik lub odciac gaz jesli
    nie zalegam z oplatami a instalacja gazowa w mieszkaniu jest w porzadku?

    Czy Wspolnota moze nakazac Gazowni usuniecie licznika bez zgody
    wlasciciela jezeli instalacja gazowa wewnatrz mieszkania jest w
    porzadku?

    Czy Gazownia moze usunac licznik bez przyczyny?

    Czy Gazownia musi miec papierek od Wspolnoty by zalozyc licznik z
    powrotem?

    Gazownia ignoruje moje faksy. Telefonicznie na gebe to mi mowia ze bez
    papierka od Wspolnoty licznika nie zaloza.
    Wspolnota podobnie, na pismie nie udziela zadnych wyjasnien, na gebe ze
    musze podpisac "odbior" prac (ktore i tak byly poza moim mieszkaniem).

    Dziekuje,

    MH