    From: "Chester" <vancerz[at-maupiszon]tkdami.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Ochrona koncepcji
    Date: Thu, 13 Nov 2008 14:47:54 +0100

    Witam.

    Czy ktos z obecnych móglby mi pomóc lub pokierowac mnie w miejsce, gdzie
    zdobede potrzebne mi informacje, odnosnie ochrony koncepcji?
    Otóz sprawa wyglada tak, ze od dlugiego czasu snul mi sie po glowie pomysl,
    na pewien potral internetowy, który zdaje sie miec szanse mocno zaistniec.
    Postanowilem go wreszcie wcielic w zycie. Wszystko byloby w porzadku, gdybym
    od poczatku do konca wykonywal te rzecz sam, jednak z racji tego, ze
    niewiele wiem o projektowaniu stron internetowych, zamierzam zlecic
    wykonanie (i dalsza mdernizacje) tego zadania specjalistom. I tu pojawia sie
    moje pytanie:

    Poniewaz rzecz jest nowatorska i nie chcialbym, zeby ktos mi ten pomysl
    podprowadzil, a co gorsza, zeby ktos mnie uprzedzil, wychodzac z podobnym
    pomyslem przede mna, chcialbym w jakis sposób prawnie ochronic sam koncept
    (wlaczajac w to oczywiscie jakas wstepna, ideowa dokumentacje).
    Podpowiedzcie, prosze, co robic lub gdzie sie udac.

    Dodatkowo, jak sie zabezpieczyc we wspólparcy w firma wykonujaca ten plan?
    Czy wystarczy w umowie zawrzec paragraf o tajemnicy oraz o przekazaniu praw
    autorskich do kodu html na mnie?

    Z góry dzieki
    pozdrawiam
    Chester