  • Data: 2008-05-30 21:21:31
    Temat: Ochrona dóbr osobistych - komentarz Allegro
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Sprawa z powodu błaha i wcale nie aż taka ważna dla mnie. Ale z
    drugiej strony mam poczucie, że przez setki takich spraw X ludzi
    zachowują się jak świnie i robią to bezkarnie.

    Dokonałem zakupu na Allegro i zgodnie z prawem odesłałem po zakupie
    towar. Sprzedawca nie zanegował tego, niemniej otrzymałem wpierw maila
    gdzie wyzwał mnie od żartownisiów (jakobym kupił towar dla żartu -
    tylko co to za żart???) i poinformowano o wciągnięciu na jakąś czarną
    listę (u tego sprzedawcy), następnie wystawił negatywną ocenę
    transakcji (bez podstaw merytorycznych) i opis w ocenie (widoczny
    publicznie) "Dokonal transakcji dla zartu. NIE POLECAM".

    Nie wnikam czy ktoś mnie poleca czy nie - to już jest subiektywne, ale
    komentarz opisujący czy jestem żartownisiem czy nie - już nie jest
    taki. Jestem na Allegro pod swoim imieniem i nazwiskiem i nie podoba
    mi się, że ktoś znajomy może odnieść wrażenie, że robię sobie jakieś
    transakcje dla żartu.

    Jako, że nie jest z drugiej strony jakiś mega dramat dla mnie ;) i mam
    do tego jakiś dystans, mam w związku z tym pytanie na ile kłopocząca
    jest walka prawna z czymś takim?

    Mam zamiar wystosować pismo do Sprzedającego z żądaniem usunięcia
    wpisu na podst. art. 23 i 24 KC (naruszenie wizerunku). Tylko co jeśli
    - jak zakładam - po prostu to oleje? Czy mam iść z tym do adwokata,
    czy też mogę sam złożyć jakiś wniosek do sądu i czy nie wpakuję się w
    jakieś rozprawy, cuda, wianki, tak, że mi to bokiem wyjdzie?

    Chodzi mi o zasadę takiej bezkarności, by nie stać bezczynnie i
    pozwalać takim ludziom robić co chcą.

    KK