  • Data: 2005-08-10 11:59:45
    Temat: Ochrona danych osobowych - email.
    Od: Gree <g...@T...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    Wiem, że temat poruszany tu niejednokrotnie ale w archiwum nie znalazłem
    jasnej odpowiedzi na moje pytanie.

    Sytuacja wygląda następująco - wysłałem email do pewnej firmy - w
    wiadomości tej były dokumenty zawierające pełne moje dane osobowe. W
    treści tych dokumentów jest zawarta klauzula o zezwoleniu na
    przetwarzanie moich danych osobowych w oparciu o odpowiednią podstawę
    prawną.

    Wszystko było ok, aż do dziś - otrzymałem od tejże firmy emaila, który
    został wysłany też do wielu innych osób w sposób wg mnie nieodpowiedni -
    adresatem jest jedna osoba, a reszta osób zawarta jest w polu *kopia*. W
    nagłówku wiadomości (a dokładniej w polu _kopia_ ) znajdują się takie
    informacje jak adresy email oraz odpowiednie imiona i nazwiska
    poszczególnych osób. Przykładowo w moim przypadku wygląda to tak: imię
    nazwisko <mój adres email>.

    Stąd też moje pytanie - czy to nie jest wbrew prawu - czyli możliwości
    ochrony danych osobowych?

    Gree