  • 11. Data: 2012-09-05 15:59:12
    Temat: Re: Obowiązkowe uczęszczanie na w-f mimo orzeczenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > I jeszcze jedna rada. Metoda zastosowana przez moją sąsiadkę gdy dyrekcja
    > nie chciała zwolnić jej niepełnosprawnego syna z obecności na WF. Pomogło
    > zaświadczenie od psychologa o złym wpływie na psychikę zmuszania do
    > biernego obserwowania zajęć uczniów pełnosprawnych.

    dobre.
    :)

  • 12. Data: 2012-09-07 00:55:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Sep 2012, spp wrote:

    > Nawet w Sejmie plotkują:

    IMVHO "witek" dobrze pisze: to, że posłowie stanowią prawo, wcale nie
    dowodzi że mają pojęcia jak ono działa.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2012-09-07 06:24:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    > IMVHO "witek" dobrze pisze: to, że posłowie stanowią prawo, wcale nie
    > dowodzi że mają pojęcia jak ono działa.

    Ależ doskonale zdaję sobie z tego sprawę. :)
    Nie zmienia to faktu że usprawiedliwienie nieobecności nie jest tylko
    przyjęciem do wiadomości. Zarówno w pierwszej wypowiedzi (cytowanej za
    mazowieckim Kuratorium Oświaty) jak i drugiej autorzy jak najbardziej
    dopuszczają możliwość jej usprawiedliwiania przez pełnoletnich uczniów
    ale to nie jest jednoznaczne z tym że muszą byle powód przyjąć za
    wiarygodny czy wystarczający.
    Oczywiście - mogą też tak robić - w końcu nikt nie chce się kopać z
    koniem. ;)

    --
    spp

  • 14. Data: 2012-09-07 15:11:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    spp wrote:

    > Ależ doskonale zdaję sobie z tego sprawę. :)
    > Nie zmienia to faktu że usprawiedliwienie nieobecności nie jest tylko
    > przyjęciem do wiadomości.

    jest. usprwiedliwienie nieobecnosci polega na odnotowaniu, ze rodzice o
    nieobecnosci dziecka wiedza.
    Dla uczniow doroslych jakiegokolwiek usprawiedliwianie w ogole nie ma sensu.
    Jak zaczyna przeginac to sie go niekslasyfikuje z przedmiotu.
    Obowiazek szkolny zdaje sie konczy sie z 16 rokiem zycia. Reszta to jego
    dobra wola czy sie chce uczyc czy nie.

> [...]
    > dopuszczają możliwość jej usprawiedliwiania przez pełnoletnich uczniów
    > ale to nie jest jednoznaczne z tym że muszą byle powód przyjąć za

    A jeszcze jakis czas temu te same kuratoria wypowiadaly sie, ze w ogole
    nie am takiej mozliwosci. I ze dopoki dorosly uczen sie uczy i jest pod
    opieka rodzicow to moga to robic tylko rodzice.
    Minister tez tak twierdzil.
    Dopiero jak pamietam NSA troche im zwoje mozgowe wyprostowalo.
    Z podawaniem powodu nieobecnosci jest tak samo.

  • 15. Data: 2012-09-07 15:29:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2012 08:11:38 -0500, witek napisał(a):

    > Obowiazek szkolny zdaje sie konczy sie z 16 rokiem zycia. Reszta to jego
    > dobra wola czy sie chce uczyc czy nie.

    Z tego co wiem nadal jest do 18.

  • 16. Data: 2012-09-07 15:48:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:

    > Z tego co wiem nadal jest do 18.

    zdaje sie, ze jest tak, ze do 18 musisz sie uczyc, ale tylko do 16
    szkoly tego pilnuja. Ostatnie dwa lata to juz podpada sie pod kogos
    innego. Nie wiem kto tego pilnuje. czy kuratorium czy ktos inny, ale
    szkola nie ma juz takiego obowiazku.