  • 181. Data: 2008-03-13 08:37:41
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan pisze:

    > Zintegrowane z Unią Europejską czy psem jamnikiem?

    Masz problemy ze zrozumieniem słowa "zintegrowany".

    > To są komputery. W urządzeniu diagnostyki samochodowej u kolegi w środku
    > siedzi wręcz klasyczny klon IBM PC z zainstalowanym Windows NT.

    I co z tego? To jest kompletne urządzenie i jako takie jest sprzedawane.

    Równie dobrze możesz mówić, że ktoś kupił mnóstwo tranzystorów. W końcu
    też w środku są, jak się dobrze przyjrzeć.

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Komputer
    >
    > Komputer (z ang. computer od łac. computare ? obliczać, dawne nazwy: mózg
    > elektronowy, elektroniczna maszyna cyfrowa, maszyna matematyczna) -
    > urządzenie elektroniczne służące do przetwarzania wszelkich informacji,
    > które da się zapisać w formie ciągu cyfr albo sygnału ciągłego.

    Weź się nie ośmieszaj - wg. tej definicji zwykły podręczny kalkulator to
    też komputer.

  • 182. Data: 2008-03-13 08:39:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:
    > Kończąc już temat dodam, że korzystanie to korzystanie, więc właśnie
    > koncepcja polegająca na ograniczaniu czasu korzystania wymagałaby
    > jakiegoś przemyślenia.

    Wiesz, jak nie podłączysz jakiegoś źródła prądu do stacjonarnego peceta,
    to w ogóle nie ruszy.

    A notebook przynajmniej troszkę ;)

  • 183. Data: 2008-03-13 08:53:40
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 marzec 2008 09:35
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <6...@n...lechistan.com>):

    > A za co on go karze? ;->

    Nie wiem właśnie... Za coś karze...

    > (tyle jeśli chodzi o umiejętność posługiwania się językiem polskim ;)

    Ano...

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 184. Data: 2008-03-13 08:57:07
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 13 Mar 2008 08:06:56 +0100,
    Tristan <n...@s...pl> screamed:

    > No ale czy to są rozwiązania na rynek konsumpcyjny? Bo wiadomo, że w obrocie
    > pomiędzy przedsiębiorstwami to może wyglądać inaczej. W końcu producent
    > klona PC też kupuje podzespoły gdzieśtam.

    Nie zmienia to sytuacji, że właśnie dostałeś nisko przelatującymi
    kwantyfikatorami po głowie.

    > Nie wiem, nie miałem Spectrum :D W Atari, z którym miałem styczność, na mój
    > gust był, bo chyba nie siedział pod nim inny SO. Choć może siedział. Tak
    > czy siak, musiał jakiś SO być i w Atari i S....

    Oczywiście, że siedział. To o czymś mówisz to część stanowiąca
    interpreter języka.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 09:55:23 user up 11645 days, 21:50, 1 user, load average: 0.97, 0.18, 0.15 ]

    Every program is either trivial or it contains at least one bug.

  • 185. Data: 2008-03-13 09:02:15
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 marzec 2008 09:37
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g...@n...lechistan.com>):

    > I co z tego? To jest kompletne urządzenie i jako takie jest sprzedawane.

    Ano. Podobnie jak inne komputery, cały czas to piszę.

> [...]
    > też w środku są, jak się dobrze przyjrzeć.

    > Weź się nie ośmieszaj - wg. tej definicji zwykły podręczny kalkulator to

    Oczywiście. Ze stosownym oprogramowaniem. Jak poczytasz dokładniej to może
    nawet doczytasz z czego wyrosły procesory 8086.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 186. Data: 2008-03-13 09:03:56
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 13 marzec 2008 09:57
    (autor Artur M. Piwko
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <s...@b...pl>):

    > Nie zmienia to sytuacji, że właśnie dostałeś nisko przelatującymi
    > kwantyfikatorami po głowie.

    Niczym nie dostałem. Dyskusja cały czas dotyczy określonego segmentu
    odbiorców, ba! wielokroć tu to podkreślałem.

    Co tylko potwierdza moje słowa.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 187. Data: 2008-03-13 09:05:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0803122342040.2748@athlon64 Gotfryd Smolik
    news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Oj, obawiam się że co do mentalności sprzedawców Jurek ma
    > rację. Po prawdzie dawno nie kupowałem gotowego komputera, ale
    > właśnie przymierzałem się do zakupu obudowy do komputera.
    > Bez zasilacza. Z konkretnym wymogiem (przewiew z przodu, a nie
    > idiotyczne konstrukcje z możliwością zamocowania z przodu
    > wentylatora, ale zasłoniętego klapką).
    > I powiem krótko: "no comment".
    Czego to miałoby dowodzić i co to ma do mentalności? Po prostu nie znalazłeś
    sprzedawcy oferującego tego, co chciałeś zakupić.
    Ja od lat szukam obudowy z wbudowanym aparatem fotograficznym i - cholera -
    nie ma... ;))

    > Nie wiem czy sprzedawcy nie wiedzą czy nie chcą wiedzieć, raczej
    > podejrzewam zjawisko opisane przez Jurka, jakby nie
    > to że Komputronik niedawno otwarł w okolicy salon, to musiałbym
    > dokonywać zakupu metodą wysyłkową.
    Dlaczego musiał? Kto cię by zmusił?

    > A to NIE JEST metoda, jak chce się kupić niektóre rzeczy...
    Owszem.

    > To, że klient słyszy "tej lapek jest tylko z Vistą" wcale nie
    > znaczy że tak *musi być*!
    Nie musi. Ale może.

    > Dobra, ale "praktyka sklepowa" jest jeszcze o rząd albo i dwa wielkości
    > gorsza. Znaczy że jeśli (gdybam) 80% modeli jest "tylko z OS", to
    > w sklepach może to być 98%. A i 100% w wiekszości sklepów
    > by mnie nie zdziwiło :]
    Wydaje mi się, że trochę przesadzasz. Dość długo szukałem dla siebie
    odpowiedniego lapka, bo miałem spore i po części nietypowe wymagania
    sprzętowo-jakościowe zaś cena grała rolę.
    Dodatkowo nie potrzebowałem systemu. I ten drugi warunek nie nastręczył mi
    problemu.

    --
    Jotte

  • 188. Data: 2008-03-13 09:13:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h0gma5-3i9.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    > To, że ty myślisz dupą, nie oznacza, że inni też to robią.
    Lepsza moja dupa niż twoja głowa.
    Po kiego angażować głowę odpowiadając na posty dla których i dupa to aż
    nadto?

    --
    Jotte

  • 189. Data: 2008-03-13 09:25:16
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 13 Mar 2008 10:03:56 +0100, Tristan napisał(a):

    > Niczym nie dostałem. Dyskusja cały czas dotyczy określonego segmentu
    > odbiorców, ba! wielokroć tu to podkreślałem.

    Tak, mówimy o sprzedaży konsumenckiej, gdzie niedozwoloną praktyką jest
    sprzedaż wiązana.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 190. Data: 2008-03-13 09:26:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:sgcma5-4c9.ln1@ncc1701.lechistan.com Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> pisze:

    [cut]
    Gdy interlokutor prezentuje poziom głupoty i prostactwa przekraczający
    ustawowo nakreślone granice dyskusja z nim całkowicie traci sens i należy ją
    przerwać.
    Co też niniejszym czynię.

    --
    Jotte