  • 41. Data: 2010-06-18 12:28:33
    Temat: Re: Obowiazek mowienia po polsku
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Andrzej Adam Filip pisze:

    > Jeśli te ataki rakietowe były terrorystyczne to bombardowania dywanowe
    > dużych miast (przez "drugą stronę") aż z "burzami ogniowymi" nie?

    A czy ja teraz coś o alianckich terrorystycznych nalotach dywanowych
    pisałem?

  • 42. Data: 2010-06-18 12:29:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    G.K. pisze:

    > A może autorowi wątku chodziło o takie "chwalenie", że idzie do urzędu,
    > przedstawia się jako obywatel Niemiec i gada tylko po niemiecku
    > ukrywając polskie obywatelstwo?

    To nie jest to chwalenie się znajomością języka, tylko chwalenie się
    niedorozwojem umysłowym.

  • 43. Data: 2010-06-18 12:33:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T. B. pisze:

    > Chodzilo mi o to, ze jesli bylbym gdzies wezwany lub zatrzymywany to
    > poslugiwanie sie jezykiem niemieckim mogloby zniechecic (np. policjanta)
    > do wykonywania swoich obowiazkow, bo wymagalyby to odrobinę zachodu.

    > A poza tym to, ze jestem Polakiem chyba nie obliguje mnie do mowienia po
    > polsku. Ale skoro znam jezyk polski i nie mam ochoty sie nim poslugiwac
    > to czy popelniam wykroczenie.

    Art. 107. KW
    Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd lub w
    inny sposób złośliwie niepokoi, podlega karze ograniczenia wolności,
    grzywny do 1.500 złotych albo karze nagany.

  • 44. Data: 2010-06-18 15:23:20
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    T. B. wrote:

    > Chodzilo mi o to, ze jesli bylbym gdzies wezwany lub zatrzymywany to
    > poslugiwanie sie jezykiem niemieckim mogloby zniechecic (np. policjanta)
    > do wykonywania swoich obowiazkow, bo wymagalyby to odrobinę zachodu.

    Możesz mówić po niemiecku, ale licz sie z tym, że jak się polcjant z
    tobą nie dogada na miejscu, to może zechcieć kontynuować rozmowę przez
    tłumacza na posterunku.
    Nic, po za zmarnowanym czasem ci nie grozi.

    > A poza tym to, ze jestem Polakiem chyba nie obliguje mnie do mowienia po
    > polsku.

    Nie.

    Ale skoro znam jezyk polski i nie mam ochoty sie nim poslugiwac
    > to czy popelniam wykroczenie.

    Generalnie nie.

    > Zalozmy, ze mial miejsce wypadek i sa
    > jakies osoby poszkodowane. Wydaje mi sie, ze mam obowiazek pomoc
    > poszkodowanym np. dzwoniac po karetke. Wiec to czynie i zaczynam cos
    > mowic nie po polsku (bo np. jezyk niemiecki uwazam za swoj ,,pierwszy").
    > Karetka nie przyjezdza, bo kobieta nie zrozumiala. Poszkodowani
    > umieraja. Rozumiem, ze w takiej sytuacji moge byc oskarzony o
    > nieudzielenie pomocy.

    tak. jeśli się wyda, że znałeś polski i bez problemu mogłeś sie dogadać.
    Dostaniesz zarzut nieudzielenia pomocy.

    > Ale czy w sprawach, ktore nie sa sprawami zycia i
    > smierci mozna mnie o cos oskarzyc ?

    Nie. Ewentualnie nie załatwisz sprawy w urządzie.
    Urzędowym językiem jest polski.

  • 45. Data: 2010-06-19 10:20:08
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 18 Jun 2010 14:28:33 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > A czy ja teraz coś o alianckich terrorystycznych
    > nalotach dywanowych pisałem?

    Niektórzy z upodobaniem nie są w stanie zrozumieć
    że napastnik atakujący niedorostka w zaułku,
    kopiący leżącego po brzuchu i głowie może spotkać
    się z równie nieprzyjemną reakcją starszych braci
    napadniętego.

    Taki syndrom drezdeńsko-gustoffowski.

    --
    pozdro
    poreba

  • 46. Data: 2010-06-19 10:42:16
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    poreba <d...@p...pl> pisze:

> [...]
    > że napastnik atakujący niedorostka w zaułku,
    > kopiący leżącego po brzuchu i głowie może spotkać
    > się z równie nieprzyjemną reakcją starszych braci

    Czy my mówiliśmy o "łatwo przewidywalnych możliwych konsekwencjach"
    czy o kłopotach z ostrym opierdalaniem "*niektórych* działań wroga"
    z pozycji "*całkowitej* moralnej wyższości"?

    Jak się w *niektórych* kwestiach równało w dół to jest się w tych
    niektórych kwestiach zrównanym w dół [niektóre to nie wszystkie].

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Upartego i kijem nie przekona.

  • 47. Data: 2010-06-19 18:51:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hvdl59$8o1$1@news.onet.pl zenek <z...@o...pl> pisze:

    > Dla jednych niemiecka kultura to kielbasa, piwo i krotkie spodenki a dla
    > innych Beethowen
    Kto???

    --
    Jotte

  • 48. Data: 2010-06-20 08:36:32
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 12:42:16 +0200, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > Czy my mówiliśmy o "łatwo przewidywalnych możliwych konsekwencjach"

    Nie, mówiliśmy o zrównywaniu nazwenictwa działania bandyty
    i jedynej możliwej reakcji na te działania, skutecznej.

    > Jak się w *niektórych* kwestiach równało w dół to jest się w tych
    > niektórych kwestiach zrównanym w dół [niektóre to nie wszystkie].
    Oczywiście, uciekinierzy z Sobiboru byli mordercami, zamordowali podczas
    ucieczki (i to skrytobójczo!) kilkunastu esesmanów.

    PS. Ja rozumiem, że po okresie bezkrytycznego apologizowania już to
    amerykańskich chłopców, już to dzielnych czerwonoramistów przychodzi czas
    na 'odkrywanie historii' jednakże iluż to jeńców wymordował Wehrmacht
    (chociażby pod Ciepielewem) a iluż II Korpus pod M.Cassino?

    --
    pozdro
    poreba

  • 49. Data: 2010-06-20 08:41:41
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 19 Jun 2010 20:51:42 +0200, Jotte napisał(a):

    > Kto???
    A skąd wiesz, może naczelnego lekarza Buchenwaldu przezywali burakiem?

    --
    pozdro
    poreba

  • 50. Data: 2010-06-20 09:54:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 18.06.2010 10:04, zenek wrote:

    > Subkultura BMW to jest w polsce, w niemczech BMW jezdza bogaci bo tylko
    > ich stac na utrzymanie tak drogiego auta.

    Mylisz sie (tzn. zamozni oczywiscie rowniez jezdza tego typu autami).

    W jakich dzielnicach stoi najwiecej BMW i Mercedesow? Tych biednych, z
    emigrantami utrzymujacymi sie glownie z zasilkow. Dla emigrantow z
    pewnych kregow kulturowych jest to jakas czesc ich chorego "honoru" -
    skoro pracuje "na zachodzie", to musi byc bogaty, tzn. jezdzic
    Mercedesem lub BMW.

    I jak jedzie odwiedzic rodzine w Turcji, to koniecznie Mercedesem
    (uzywanym, kupionym wczesniej na kredyt).

    W dzielnicach, gdzie ceny domow oscyluja wokol pol-miliona euro i
    wiecej, czesciej mozna spotkac zwykle auta sredniej klasy.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org