    From: martini <martini@[wytniconieco]magma.com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Obowiązek alimentacyjny wzgledem rodziców
    Date: Wed, 02 Mar 2005 20:01:16 +0100

    Witam

    Mam nastepujacy problem. Dzisiaj skontaktowała się ze mną opieka
    społeczna i chcą zebym do nich przyszedł w zwiazku z postepowaniem
    alimentacyjnym mojego ojca. Z tego co zrozumialem przez telefon to chca
    oni zebym placil mojemu ojcu alimenty.

    Wszystko ladnie, tyle ze ( mam teraz 27 l. ) od mniej wiecej 6 lat go na
    oczy nie widzialem - wyprowadzil sie wtedy z domu do jakies kobiety i
    zostal przez nas wymeldowany. Mniej wiecej dwa lata przed jego
    wyprowadzka rodzice sie rozwiedli za obopolna zgoda, aczkowlwiek rozklad
    malzenstwa byl spowodowany alkoholizmem ojca.

    Mniej wiecej od 16 r zycia do 20r.z. kiedy ojciec sie wyprowadzil, nie
    bylem przez niego utrzymywany, jedyne pieniadze jakie oddawal Mamie to
    była połowa rachunków a i to nie zawsze. Na moje utrzymanie czy tez
    edukację juz mu nie starczało bo wszystko szło na wodeczkę. Przez te
    kilka lat dosc czesto w domu bywała policja po awanturach przez niego
    wszynanych itp. Po wyprowadzce z domu z tego co słyszałem stracił pracę,
    nie jest chyba nigdzie zameldowany bo ciagle do mnie przychodza rozmaite
    wezwanai do zapłaty z komunikacji miejskiej, sciga go tez US.

    Wydaje mi się to nieco smieszne zebym mial placic alimenty czlowiekowi
    ktory ojcem jest tylko z nazwy. Z jakiej niby racji mam mu fundowac
    wódkę czy spłacac jego długi.

    W tej chwili pracuję na czarno wiec oczywiscie alimentów siłą rzeczy
    płacił nie będę, ale ta sytuacja nie bedzie trwała długo i obawiam się
    jak to bedzie dalej wyglądało.

    Jest jaki kolwiek sposób na załatwienei tego tak zeby neizaleznei od
    mojej sytuacji finansowej, obowiazek alimentacyjny na mnie nie ciązył ?

    Z góry dziękuję
    Martini