  • 11. Data: 2011-01-08 20:12:36
    Temat: Re: ObciĂ??Ěźanie lokatorÄ?Ĺ?w dÄš?ugami innych lokatorów
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (08.01.2011 21:03), Hades wrote:

    > No coz. Pewnie nie zdziwil bys sie rowniez gdybys w autobusie zostal
    > poproszony o zaplate 5 zlotych bo: "A to dlatego ze w zeszlym roku nie
    > udalo sie sciagnac naleznosci za wystawione mandaty za jazde bez waznego
    > biletu" mimo posiadania waznego biletu a w markecie bez wachania w kasie
    > doplacil kilka zlotych poza to co za zrobine zakupy bo: "Wie pan, w zeszlym
    > roku klienci ukradli u nas towaru za milion zlotych i ktos musi za to w tym
    > roku zaplacic". Prawda ze zadne prawo nie zababia pobrania takich oplat?

    Ale przecież tak się dzieje. Sklepy internetowe podwyższają ceny ze
    względu na fraudy przy płatnościach, MPKi/MZKi podwyższają ceny biletów
    ze względu na straty na gapowiczach. Supermarkety strat na kradzieżach
    przecież nie biorą z kieszeni prezesów, tylko z kieszeni klientów. Jedni
    to robią po cichu, inni jawnie.

    Nie rozumiem dlaczego spółdzielnia/whatever nie miałaby móc tak sobie
    "odbić" strat.

    Poza tym - nie tylko może, ale wręcz musi. Jeżeli jest poniżej kreski,
    to skądś musi tą kasę wziąść. Inaczej nie będzie miała na zapłacenie np.
    za wodę i lokatorzy któregoś dnia obudzą się z suchymi kranami.

    p. m.

  • 12. Data: 2011-01-08 20:19:51
    Temat: Re: Obciążanie lokatorów długami innych lokatorów
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-01-08 19:48, Kosiarz-PL pisze:
    > Kwota długu lokatorów zalegających z czynszem została podzielona na
    > wszystkich lokatorów i wliczona do czynszu. Moje pytanie brzmi: czy
    > można obciążać lokatorów długami innych lokatorów? Czy jest to zgodne z
    > prawem?

    Jeżeli stale zamieszkuje ktoś to odpowiada solidarnie.
    Kolejny , którego jakieś miasto chce wydymać?

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 13. Data: 2011-01-08 20:27:28
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-01-08 21:03, Hades wrote:

> [...]
    > roku zaplacic". Prawda ze zadne prawo nie zababia pobrania takich oplat?

    To raczej jest sytuacja podwyżki cen biletów, bo w zeszłym roku było
    zbyt wielu pasażerów na gapę. Co raczej jest na legalu.

    gacek

  • 14. Data: 2011-01-08 21:47:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/8/2011 1:10 PM, Hades wrote:

> [...]
    > (tu podmiot) za okres .... niezaplacony przez ...(tu lista dluznikow)
    > od dnia podwyzsza sie oplaty czynszowe ... itd". I to jest niezgodne

    a dlaczego jest niezgodne z prawem?
    uzasadnienie rownie dobrze mogloby byc, ze za duzo gołebi padlo i trzeba
    sie zrzucic na karme.
    kwestia co zostalo przeglosowane i gdzie,

  • 15. Data: 2011-01-08 21:48:47
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/8/2011 2:19 PM, Arek wrote:

    > Jeżeli stale zamieszkuje ktoś to odpowiada solidarnie.
    > Kolejny , którego jakieś miasto chce wydymać?

    tez widze, ze nie zalapales.
    mam wrazenie, ze tu chodzi o wiecej niz jedno mieszkanie.
    i ze podwyzke dostali wszyscy, rowniez ci niepłacący, a uzasadnie jak
    uzasadnienie, moze byc nawet najglupsze.

    ale czekam na szczególy bo narazie to sobie mozemy pogdybac.

  • 16. Data: 2011-01-08 21:50:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/8/2011 2:03 PM, Hades wrote:

> [...]
    > roku zaplacic". Prawda ze zadne prawo nie zababia pobrania takich oplat?

    jesli ceny biletow pojda w gore dla wszystkich nawet o 5 zl z
    uzasadnieniem "bo wiecej ludzi jezdzi na gape" i ktos musi za to
    zapłacic to co z tego.

  • 17. Data: 2011-01-08 21:52:00
    Temat: Re: ObciÄ???Ă?ĹĄÄšĹ?anie lokatorĂ??Äš?w dĂ?ĹĄ?ugami innych lokatorĂłw
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "witek"
    [ciach]

    > a dlaczego jest niezgodne z prawem?
    > uzasadnienie rownie dobrze mogloby byc, ze za duzo gołebi padlo i trzeba sie
    > zrzucic na karme.
    > kwestia co zostalo przeglosowane i gdzie,

    Odpowiedzialnosci zbiorowej chyba sie juz nie stosuje.
    AM

  • 18. Data: 2011-01-08 21:57:07
    Temat: Re: ObciÄ???Ă?ĹĄÄšĹ?anie lokatorĂ??Äš?w dĂ?š?ugami innych lokatorów
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/8/2011 3:52 PM, Hades wrote:
    > [ciach]

    > Odpowiedzialnosci zbiorowej chyba sie juz nie stosuje.
    > AM

    ale zrozum, ze najprawdopodobniej podwyzke dostali wszyscy z
    uzasadnieniem, ze czesc nie placi stad ta podwyzka. a nie ze kwalski
    placi za nowaka.
    mozemy sobie gdybac. ja czekam na skan pisma i rozpiske co jest w tym
    czynszu i czy chodzi o wszystkich czy tylko kilku i czy mowimy o
    spoldzielni, wspolnocie, lokatorskich i czy chodzi o jedno mieszkanie i
    lokatorow w nim, czy mowimy o wielu mieszkaniach

    post byl taki, ze nic z niego nie wynikało.

  • 19. Data: 2011-01-08 22:20:12
    Temat: Re: ObciĂ????Ä??ÄšÄ?Ă?ĹĄÄš?anie lokatorÄ???Ă?ĹĄ?w dÄ??ĹĄ?ugami innych lokatorĂłw
    Od: "Hades" <w...@v...pl>

    > Użytkownik "witek"

    > ale zrozum, ze najprawdopodobniej podwyzke dostali wszyscy z uzasadnieniem, ze
    > czesc nie placi stad ta podwyzka. a nie ze kwalski placi za nowaka.

    No coz. Ty myslisz tak a ja jednak inaczej. Dla mnie interpretacja tego
    co napisal autor posta jest jednoznaczna: "Informujemy mieszkancow
    ze z powodu zaleglosci platniczych niektorych lokatrow zmuszeni jestesmy
    odzyskac kwote ich zadluzenia poprzez wprowadzenie podwyzki czynszu
    dla wszystkich".

> [...]
    > czy mowimy o wielu mieszkaniach
    > post byl taki, ze nic z niego nie wynikało.

    Zgadza sie. Tresc postu nie jest jednoznaczna, autor nie raczy sie w
    nim dalej udzielac, ale za to my mielismy czym sie zajac i sobie na
    jakis temat podyskutowac. Czyz nie do tego zostaly stworzone grupy
    dyskusyjne?
    AM

  • 20. Data: 2011-01-08 22:24:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Hades pisze:

> [...]
    > ze z powodu zaleglosci platniczych niektorych lokatrow zmuszeni jestesmy
    > odzyskac kwote ich zadluzenia poprzez wprowadzenie podwyzki czynszu

    No i prawidłowo.

    --
    @2011 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.