eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych › [OT] Bezpieczeństwo na drogach [było: Re: kierowcy nie zatrzymują się przed przejściem dla pieszych]
    From: Jakub Mikusek <n...@W...mikusek.org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: [OT] Bezpieczeństwo na drogach [było: Re: kierowcy nie zatrzymują się
    przed przejściem dla pieszych]
    Date: Sun, 4 Nov 2007 00:48:29 +0000 (UTC)

    On 2007-11-03, swen <n...@n...com> wrote:

    > Przed przejsciem dla pieszych kierujacy pojazdem ma OBOWIAZEK zwolnic i
    > zachowac szczegolna uwage!
    > Tak pisza w madrych ksiazkach.
    > A praktyka pokazuje zupelnie cos innego : 1.11.2007 ponad 30 zabitych ponad
    > 250 wypadkow (dane szacunkowe z godziny chyba 19) Czy naprawde w Polsce
    > kierowcy (wiekszosc z nich to tez pisi) nie mja zadnego szacunku do tego co
    > jest napisane? Czy na drogach w Polsce musi obowiazywac kodeks
    > dalekowschodnich niecywilizowanych plemion?

    Piesi, jak również rowerzyści nie są bez winy - też potrafią zaskoczyć
    idąc bądź też jeżdżąc bez jakichkolwiek odblasków czy świateł.
    Przydałaby się jakaś akcja promująca widoczność pieszych na drodze a nie
    tylko trzeźwość kierowców i ich ostrożniejszą jazdę. W Irlandii
    zdarzało mi się widzieć ludzi w kamizelkach odblaskowych na naprawdę
    zabitych deskami dziurach.

    Pozdrawiam,
    Jakub

    --