  • 11. Data: 2019-06-23 07:10:37
    Temat: Re: OPS
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2019 13:32:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > doniesienia
    >>
    > To złożyć to zawiadomienie. Prokurator sobie da radę.

    Miał już raz "okazję" i "nie chciał" dać sobie rady.

    No bo po co się starać jak 2 osoby umówiły się przeciwko jednej.
    Dzisiaj w PL jest tak, że jak się dwie osoby umówią to przy
    pomocy NK można komuś zniszczyć życie, zwłaszcza w sprawach
    w których "nie wiadomo o co chodzi".

    Wracam do problemu zasadniczego.

    1. Czy naprawdę OPS-y nie podlegają KPA?
    2. Czy taki urzędnik ma prawo odmówić wydania kopii pisma
    tej stronie, która to pismo wcześniej złożyła do OPS-u
    a z jakiś (tam) powodów chce mieć jego kopię?
    3. Czy taki urzędnik ma prawo odmówić wydania kopii pisma
    stronie , której podpis "ponoć" znalazł się na dokumencie
    autorstwa OPS-u.
    4. Czy "petent" nie ma prawa żądać kopii dokumentu
    na którym składa swój podpis?

    Bo jeśli tak to należy zrobić nowelizację przepisów,
    gdyż to co się "odiwania" w OPS-ach to przekracza ludzkie pojęcie.
    Krzywdzeni są ludzie bo kilku kurom z OPS-u uderzyła sodówka.

  • 12. Data: 2019-06-23 07:11:19
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Jun 2019 13:33:54 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Jeśli sąd nie chce zauważyć, to gdzie chcesz te dokumenty przedstawić?

    W innym sądzie.

  • 13. Data: 2019-06-23 12:42:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 07:10, marek pisze:

    > 1. Czy naprawdę OPS-y nie podlegają KPA?

    OPS pracują wg Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu
    przemocy w rodzinie. Nie widzę tam nigdzie wyłączenia KPA. W KPA a wart.
    1.2 czytam "Kodeks postępowania administracyjnego normuje (...)
    postępowanie przed innymi organami państwowymi oraz przed innymi
    podmiotami, gdy są one powołane z mocy prawa lub na podstawie
    porozumień do załatwiania spraw określonych w pkt 1". W pkt. 1 mowa o
    "postępowanie przed organami administracji publicznej w należących
    do właściwości tych organów sprawach indywidualnych rozstrzyganych
    w drodze decyzji administracyjnych albo załatwianych milcząco".

    OPS nie wydają decyzji, zatem nie bardzo widzę powód, by stosować kpa.
    OPS-y mają statuty i regulaminy i w nich określa się zasady działania. O
    który konkretnie OPS chodzi?

    > 2. Czy taki urzędnik ma prawo odmówić wydania kopii pisma
    > tej stronie, która to pismo wcześniej złożyła do OPS-u
    > a z jakiś (tam) powodów chce mieć jego kopię?

    Trzeba by było znaleźć przepis nakazujący mu to wydać. Co do zasady akta
    postępowania są własnością OPS i jeśli obowiązek wydania odpisu nie
    wynika z ustawy, czy jakiegoś aktu niższego rzędy, to może nie wydać.

    > 3. Czy taki urzędnik ma prawo odmówić wydania kopii pisma
    > stronie , której podpis "ponoć" znalazł się na dokumencie
    > autorstwa OPS-u.

    Tu już na pewno może. Ja podpisuję szereg dokumentów, ale nie rodzi to
    prawa do przechowywania przeze mnie prywatnie ich kopii.

    > 4. Czy "petent" nie ma prawa żądać kopii dokumentu
    > na którym składa swój podpis?

    CZasem może, a czasem nie. Przeważnie nie może.

    > Bo jeśli tak to należy zrobić nowelizację przepisów,
    > gdyż to co się "odiwania" w OPS-ach to przekracza ludzkie pojęcie.
    > Krzywdzeni są ludzie bo kilku kurom z OPS-u uderzyła sodówka.

    To musisz uderzyć do jakiegoś lokalnego Posła z prośbą o zmianę. Na
    grupie nikt chyba nie pomoże.

  • 14. Data: 2019-06-23 13:07:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 07:11, marek pisze:

    > W innym sądzie.

    To wskaż we wnioskach dowodowych, a sąd je uzyska. Sądowi odmówić nie mogą.

  • 15. Data: 2019-06-23 18:21:08
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2019 12:42:10 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > OPS nie wydają decyzji, zatem nie bardzo widzę powód, by stosować kpa.
    > OPS-y mają statuty i regulaminy i w nich określa się zasady działania. O

    1.1 Skoro, nie widać, jak piszesz, wyłączeniu KPA?
    To podlegają czy nie podlegają?

    Poniżej przytoczę ponownie stanowisko NSA,
    które to stanowisko lokalny OPS
    umieścił w uzasadnieniu swojej odmowy:

    "Należy jednak z cała stanowczością stwierdzić, że zespół
    interdyscyplinarny i grupa robocza nie są organami administracji
    publicznej, a same "Niebieskie Karty" nie są procedurą postępowania
    administracyjnego, w związku z czym wydaje się, że ww. przepisy
    nie mogą nieć zastosowania"
    (NSA z dnia 28 paź. 2009r. sygn OSK 714/09.)

    1.2 Czy w PL obowiązuje prawo precedensowe?
    Nie.
    Więc co to za argument, że w jakiejś sprawie jakiś sąd coś tam
    zawyrokował.
    Kogo to obchodzi?

    1.3 Mało tego. NSA sam nie ma pewności co zresztą sam potwierdza swym
    wyrokiem pisząc "wydaje się", a urzędnicy odmawiają wydania kopii
    powołując się na wątpliwości NSA?
    No i mamy "po drodze" takie "fajne" rozmycie odpowiedzialności.
    Jedwabiście!!!
    Prawda?

    > Trzeba by było znaleźć przepis nakazujący mu to wydać. Co do zasady akta
    > postępowania są własnością OPS i jeśli obowiązek wydania odpisu nie
    > wynika z ustawy, czy jakiegoś aktu niższego rzędy, to może nie wydać.

    2.1 No właśnie "odpisu".
    A petent chce "kopię" potwierdzoną za zgodność z oryginałem
    a nie "odpis".
    Co ciekawe sądy na terytorium RP wydają "kserokopie" potwierdzone
    "za zgodność z oryginałem" a nie odpisy.
    Czyli wydają coś czego prawo nie precyzuje <= Art 77 i 78 Ustawy
    z dnia 28 lipca 2005 r o kosztach sądowych w sprawach cywilnych.

    Bo odpis jest "tożsamy" co do treści bez zachowania typografi
    dokumentu
    zapewne dla tego, że kiedyś były tylko maszyny do pisania
    i różnie się "maszyniście" tekst "justował".

    Z 77 i 78 ww. Ustawy wynika że:

    - za 1 PLN wydają "kopie dokumentu" - art.78
    - za 6 PLN wydają "poświadczony odpis" - art. 77.1.1

    A petent chce kopię a nie odpis.
    A żeby bardziej bolało: chce kopię "potwierdzona za zgodność
    z oryginałem"

    I co na to "przepisy"?

    Czy KPA ma "odrębne" przepisy w zakresie wydawania kopii?

    W KPA wydaje się "kopie" czy "odpisy"

    Czy urzędnik może wydać tylko to co "mu wolno wydać",
    a tego co "mu nie zabraniają przepisy" nie może wydać?

    > Tu już na pewno może. Ja podpisuję szereg dokumentów, ale nie rodzi to
    > prawa do przechowywania przeze mnie prywatnie ich kopii.

    3.1 A co ma zrobić petent, który podpisał jakiś dokument mało istotny,
    a dowiaduje się po pewnym czasie, że "jego podpis" jest pod innym
    dokumentem o "znaczeniu strategicznym".
    O ww. fakcie pewien urzędnik "wygadał się" niejako "miedzy wierszami"
    w korespondencji prowadzonej z OPS-em.
    Jest dowód.
    Zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa
    polegającego na sfałszowaniu nie tyle podpisu co
    typografii pewnego dokumentu/ów.
    Mniejsza o szczegóły.
    Petent obawia się "zniknięcia" tego dokumentu będącego dowodem
    popełnienia przestępstwa przez pracowników OPS-u.
    Chodzi tylko o zdobycie jego kopii "tak na wszelki wypadek".
    Przyda się.

    > CZasem może, a czasem nie. Przeważnie nie może.

    4.1 A kiedy może a kiedy nie?
    Regulują to "jakieś" przepisy. Czy też zależy to od rozmiarów
    bombonierki dla "Pani Krysi"?

    > To musisz uderzyć do jakiegoś lokalnego Posła z prośbą o zmianę. Na
    > grupie nikt chyba nie pomoże.

    5.1 Dzielę się tylko swoimi spostrzeżeniami.
    I z góry dziękuję za uwagi i rady.
    Jeśli moja prośba nie sprawi większego kłopotu to czekam na kolejne.

    Trzeba najpierw zabezpieczyć wszystkie dowody, potwierdzające
    istnienie lokalnej kliki.

    A zmiany na pewno nastąpią.
    Nie odpuszczę.

    6.1 Czy powtarzanie przez urzędnika pomówień wymyślonych przez "dwie
    osoby" podpada pod dobrowolną ocenę "materiału dowodowego"?
    "Materiału dowodowego" to za dużo napisane.
    Ale!
    "Materiały" OPS-u stają się takimi potem w procesie karnym.
    A pani sędzia, w "geście solidarności jajników", wygłasza sobie
    formułkę:
    "- Z dokumentów nadesłanych z OPS-u wynika, że pan jest osobą która
    się znęcała..."

    A tylko sąd ma prawo do swobodnej oceny materiału dowodowego.
    Dobrowolna ocena materiału dowodowego podpada, o ile się nie mylę,
    pod KK.
    I gdzieś po drodze rozmywa się odpowiedzialność OPS-u
    za "tworzenie kartoteki".
    Jedwabiście?
    Prawda?

    Czasem odnoszę nieoparte wrażenie, że te OPS-y powstały tylko po to
    by "ułatwić" sądom pracę, a lokalnym "urzędnikom" dać "władzę"
    by ukoić ich tęsknotę za minionym systemem, gdy czasem przypadkiem
    natkną się w domowej szufladzie na legitymację w kolorze czerwonym.
    Jeszcze swoją lub po tatusiu.

  • 16. Data: 2019-06-23 21:40:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.06.2019 o 18:21, marek pisze:

    > 1.2 Czy w PL obowiązuje prawo precedensowe? Nie. Więc co to za
    > argument, że w jakiejś sprawie jakiś sąd coś tam zawyrokował. Kogo to
    > obchodzi?

    Ale to argument i kierunek.

> [...]
    > powołując się na wątpliwości NSA? No i mamy "po drodze" takie
    > "fajne" rozmycie odpowiedzialności. Jedwabiście!!! Prawda?

    Napisz, o którą gminę chodzi. Pisałem Ci, ze oni mają statuty i
    regulaminy. Jeden może powoływać się na kpa, a drugi nie.

    > Czy urzędnik może wydać tylko to co "mu wolno wydać", a tego co "mu
    > nie zabraniają przepisy" nie może wydać?

    Zdecydowanie tylko to. Inaczej narazi się na zarzut złamania tajemnicy
    służbowej i udostępnienie osobie niepowołanej danych.

    > 3.1 A co ma zrobić petent, który podpisał jakiś dokument mało
    > istotny, a dowiaduje się po pewnym czasie, że "jego podpis" jest pod
    > innym dokumentem o "znaczeniu strategicznym".

    Powiadomić prokuraturę o sfałszowaniu podpisu.

    > 4.1 A kiedy może a kiedy nie? Regulują to "jakieś" przepisy. Czy też
    > zależy to od rozmiarów bombonierki dla "Pani Krysi"?

    Zbyt ogólnie stawiasz pytanie. Musiał bym tu jakiś licencjat napisać na
    ten temat. Po prostu mi się nie chce.

    > Trzeba najpierw zabezpieczyć wszystkie dowody, potwierdzające
    > istnienie lokalnej kliki.

    Ale to nie Twoja rola.

    > 6.1 Czy powtarzanie przez urzędnika pomówień wymyślonych przez "dwie
    > osoby" podpada pod dobrowolną ocenę "materiału dowodowego"?

    Jeśli już, to "dowolną". Zbyt nieprecyzyjnie pytasz, by odpowiedzieć z
    sensem. Generalnie muszą na czymś ustalenia oprzeć. Przeważnie opiera
    sie na dowodach, a tymi oświadczenia stron mogą być w tego typu sprawie.

    W sprawach rodzinnych czasem tak jest, że wszystko dzieje się za
    zamkniętrymi drzwiami i masz słowo przeciwko słowu.

> [...]
    > solidarności jajników", wygłasza sobie formułkę: "- Z dokumentów
    > nadesłanych z OPS-u wynika, że pan jest osobą która się znęcała..."

    Zawnioskuj o przesłuchanie twórców w charakterze świadków i przekonaj
    sąd, że te iuch materiały są "wyssane z palca".

    > A tylko sąd ma prawo do swobodnej oceny materiału dowodowego.

    Nawet tu są spore ograniczenia.

    > Dobrowolna ocena materiału dowodowego podpada, o ile się nie mylę,
    > pod KK. I gdzieś po drodze rozmywa się odpowiedzialność OPS-u za
    > "tworzenie kartoteki". Jedwabiście? Prawda?

    Nikt nie jest doskonały. Pracownicy OPS też. Mogą się mylić. Zamiast
    "kopać się z koniem" udowodnij przed sadem, że te ich ustalenia są
    niewiarygodne.

> [...]
    > ukoić ich tęsknotę za minionym systemem, gdy czasem przypadkiem
    > natkną się w domowej szufladzie na legitymację w kolorze czerwonym.

    OPS powstały po to, by Państwo, które w Konstytucji ma zapisaną ochronę
    rodziny poczuło się lepiej. Bo moim zdaniem w tym wydaniu one niewiele
    mogą praktycznie. Ale z drugiej strony zadanie nie jest łatwe. Jest
    dwójka dorosłych ludzi, którzy nie mogą się porozumieć, dzieci, dla
    których lepiej by rodzice się dogadali i instytucję, która to próbuje
    ogarnąć.

  • 17. Data: 2019-06-24 01:27:10
    Od: marek <m...@w...pl>

    Dnia Sun, 23 Jun 2019 21:40:04 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Ale to argument i kierunek.

    Argument?
    Podkreślam: sędziom NSA "wydaje się", a urzędnik najniższego szczebla
    twierdzi, że nie wyda kopi dokumentu i uzasadnieniu powołuje się na "zwidy"
    NSA.
    Przecież to... himalaje debilizmu.

    > Napisz, o którą gminę chodzi. Pisałem Ci, ze oni mają statuty i
    > regulaminy. Jeden może powoływać się na kpa, a drugi nie.

    Nazwy gminy nie podam. To chyba oczywiste?
    A te statuty i regulaminy są ogólnie dostępne? W jakimś BIP-ie? Chcesz
    powiedzieć, że w jednych gminach powołują się na kpa a w innych nie?
    To co "państwo w państwie"? A wójt gminy stworzy sobie taki statut jaki mu
    się "podoba"? Żeby "pasił" pod wyrok NSA, w którym to wyroku "wydaje się"
    że "nie". Jedwabiście!!!

    > Zdecydowanie tylko to. Inaczej narazi się na zarzut złamania tajemnicy
    > służbowej i udostępnienie osobie niepowołanej danych.

    No to "jest kierunek", a argumenty "się znajdą".

    > Powiadomić prokuraturę o sfałszowaniu podpisu.

    Sfałszowany nie został podpis tylko typografia dokumentu nowopowstałego
    w pewien "sprytny sposób". Tak się przynajmniej wydaje "autorom".
    Cały "modus operandi" umożliwia "zniknięcie" owego "nowego dokumentu"
    wówczas "jakby przyszło co do czego".
    Capichi?

    > Zbyt ogólnie stawiasz pytanie. Musiał bym tu jakiś licencjat napisać na
    > ten temat. Po prostu mi się nie chce.

    Do tej pory zawsze było tak (przynajmniej w moim przypadku - bez związku z
    tą sprawą), że jak składałem podpis na jakimś dokumencie to zawsze
    wymagałem jego kopii i nikt nie robił problemów. Nawet w ZUS-ie.
    A tu się okazuje, że OPS-y to "państwo w państwie".

    > Ale to nie Twoja rola.

    A czyja?
    Prokuratury?
    Prokuratury, która działa pod odgórnie założoną tezę. O czym będzie
    poniżej.

> [...]
    >
    > W sprawach rodzinnych czasem tak jest, że wszystko dzieje się za
    > zamkniętrymi drzwiami i masz słowo przeciwko słowu.

    No właśnie słowo przeciwko słowu.
    Człowiek (samotna osoba) trafia przez przypadek do innego komisariatu, a
    przyjmujący i wysłuchujący go policjant stwierdza, po tym jak usłyszał
    historie, że z takim skurwysyństwem się jeszcze nie spotkał.
    Sam proponuje założenie NK dla "tej dwójki" jako sprawców przemocy.
    Wniosek trafia do prokuratury, a ta odmawia wszczęcia postępowania.
    Osoba pisze zażalenie, prokuratura przesyła to oczywiście do sądu z
    jednoczesną sugestia, żeby tego zażalenia nie uwzględniać bo [uwaga] z
    dodatkowego przesłuchania pokrzywdzonego (tej samotnej osoby która walczy
    z kliką) wynika, że [sic] "zażalenie nie jest zażaleniem".
    Sąd oczywiście odrzuca sugestie prokuratury
    [klasyczny przypadek odgrywania złego i dobrego policjanta]
    i rozpatruje, a jakże, sprawę ale... ostatecznie...w odmowie pisze, że
    samo przekonanie pokrzywdzonego (tej samotnej osoby) nie wystarcza
    [przekonanie policjanta, który założył "dwójce" NK pewno tez nie]
    i powołuje się na fakt [teraz będzie najlepsze], że "świadkowie" nie
    potwierdzają wersji tej (samotnej) osoby.
    Pisząc "świadkowie" sąd wymienia (w uzasadnieniu odmowy) nazwiska dwóch
    osób, którzy w innej sprawie wskazali ta "samotną osobę" jako sprawcę
    znęcania się nad tymi "dwoma osobami". Powyższe zapewne po to by "nadać
    bieg przedawnienia".

> [...]

    > Nikt nie jest doskonały. Pracownicy OPS też. Mogą się mylić. Zamiast
    > "kopać się z koniem" udowodnij przed sadem, że te ich ustalenia są

    Mylić? To jest działanie z premedytacją. Bo "dają wiarę" tylko jednej
    stronie. A to już "ocena materiału". Czyli przekroczenie uprawnień?

> [...]
    > dwójka dorosłych ludzi, którzy nie mogą się porozumieć, dzieci, dla
    > których lepiej by rodzice się dogadali i instytucję, która to próbuje
    Ale wnerwiające jest to, że za przeproszeniem "stare babska" których
    jedynym doświadczeniem jest "pesel", bawią się w policjanta, prokuratora i
    sędziego jednocześnie i dają wiarę jednej stronie tj. tej dwójce co się
    zmówiła przeciwko samotnej osobie.
    A podczas wizyt domowych pod adresem (samotnej osoby) kierują słowa
    typu "- Niech pan nie pogarsza swojej sytuacji...".
    Czyli co? Wyrok już zapadł? A jeszcze nie było rozprawy!!!
    To "ksiuty" z OPS-u, w "geście solidarności jajników", mają decydować o tym
    kto jest "winny" i czuć się przy tym bezkarnymi?
    A prokuraturze "w to mi graj", że o "gestach solidarności jajników"
    na rozprawie nie wspomnę.
    Ktoś się kiedyś wkurwi i będzie się działo.

  • 18. Data: 2019-06-24 02:54:27
    Od: Animka <a...@w...pl>

    > Komu mieliby to wydać i w ramach jakiego postępowania - bo nie jest to
    > dla mnie jasne.

    Może do złożenia w Sądzie.

    --
    animka