  • 11. Data: 2007-06-19 22:43:50
    Temat: Re: Nowe dowody osobiste od przyszłego roku ?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr" <p...@w...pl> wrote in message
    news:f58orj$kap$1@news.onet.pl...

    > Dowody osobiste książeczkowe tracą ważność 31.12.07 r
    > więc jeśli go nie wymienisz, a w styczniu będziesz miał potrzebę załatwić
    > sprawę wymagającą dowodu osobistego, to możesz się pożegnać z pozytywnym
    > rozpatrzeniem sprawy.

    chyba, że ma paszport.

  • 12. Data: 2007-06-20 06:22:22
    Od: "Kontakt kupujemy.pl" <i...@k...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:

    > Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Niektórzy mają jeszcze coś takiego jak paszport, który jak najbardziej
    > jest dokumentem stwierdzającym tożsamość.

    O prosze. Czyli paszport posiada pełną "funkcjonalność" dowodu osobistego w
    każdej sytuacji ?
    Kiedyś dawno temu pamiętam Pan w okienku jednego z większych banków mnie
    wyśmiał gdy na prośbe okazania DO pokazałem paszport (co prawda był to
    chyba jeszcze stary paszport ... ).

    --
    http://www.kupujemy.pl/

  • 13. Data: 2007-06-21 01:26:23
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    Kontakt kupujemy.pl pisze:

> [...]
    > Kiedyś dawno temu pamiętam Pan w okienku jednego z większych banków mnie
    > wyśmiał gdy na prośbe okazania DO pokazałem paszport (co prawda był to

    sam paszport potwierdza tożsamość.
    Natomiast pełną funkcjonalność będzie miał dopiero z dołączonym
    potwierdzeniem zameldowania stałego wydanym przez właściwy urząd gminy.
    (nie wiem jak jest z tymi niezameldowanymi, ale mniejsza z nimi).
    Tzn. jak nie miałem dowodu (bo mi ukradziono dokumenty) a wyrabiałem
    prawo jazdy, to paszport+meldunek wystarczyły.
    Na przejściach granicznych 'małego ruchu' okazujesz albo dowód, albo
    paszport+dowód meldunku. To takie dwie sytuacje mocno urzędowe gdzie
    paszport z meldunkiem w pełni zastępują dowód. Myślę że w większości,
    jeśli nie we wszystkich sytuacjach to wystarczy. AFAIK na wszystkich
    możliwych formularzach jakie widziałem jest rubryka 'seria i numer
    dokumentu tożsamości' a nie 'dowodu osobistego', obok zazwyczaj jest
    rodzaj d.t., organ wydania d.t., data i miejsce wydania d.t.
    d.t., a nie d.o. :-)

    A co do nowych dowodów to uważam że zbieranie danych biometrycznych to
    jest całkowite pozbawienie prawa do prywatności. Odpowiednie służby już
    teraz mogą bez problemu namierzyć każdego posiadacza paszportu dzięki
    analizie obazów z kamer, a jak jeszcze dojdą odciski to można zapomnieć
    o prywatności/anonimowości. I nie widzę jakiegokolwiek sensownego
    uzasadnienia takiego kroku :-/

    chester