eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNikt nie zna odpowiedzi - może ktoś z WAS wie jak to rozgryźć ????? HELP ! ! ! › Nikt nie zna odpowiedzi - może ktoś z WAS wie jak to rozgryźć ????? HELP ! ! !
    From: "Bio-Star" <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Nikt nie zna odpowiedzi - może ktoś z WAS wie jak to rozgryźć ????? HELP
    ! ! !
    Date: Fri, 28 Apr 2006 02:43:01 +0200

    Witam.

    Z 8 miejsc dostałem po 4 sprzeczne odpowiedzi - można się załamać :(
    Wątek już tutaj był , ale chyba jako zbyt trudny - wraca więc ponownie ! ! !

    Problem niby banalny , ale kłopot z interpretacją ogromny ....

    Kiedyś wpłaciłem zadatek na zakup działki , pan się nie wywiązał i sąd
    nakazał oddać 2 krotną wartość zadatku jako odszkodowanie + odsetki .
    Dostałem od faceta pieniądze :
    -to co mu wpłaciłem
    -drugie tyle za karę :)
    -odsetki
    I tu pojawia się ZAGADKA - od czego zapłacić podatek ???????????

    A -od "kary" z odsetkami ?
    B -od samych odsetek ?
    C -nie płacić nic a nic , ponieważ odsetki od " odszkodowania" nie są
    opodatkowane ! ! !

    A czy wypłatę podwójnego zadatku można uznać za :
    - naprawę szkody ?
    - jakąś formę odszkodowania ?

    W sumie poniosłem SZKODĘ , gdyż w czasie batalii sądowej
    ( 4 lata ! ) ceny gruntów poszły w górę trzykrotnie ! ! !

    Art. 21 mówi o odszkodowaniach precyzyjnie , ale inny
    z kolei - nie uznaje tego jako odszkodowanie - można zwariować !!!!

    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tej łamigłówki ! ! !

    Pozdrawiam

    ps. czy znacie jakieś orzecznictwo w podobnej sprawie ??????