  • 1. Data: 2006-04-28 00:43:01
    Temat: Nikt nie zna odpowiedzi - może ktoś z WAS wie jak to rozgryźć ????? HELP ! ! !
    Od: "Bio-Star" <n...@s...com>

    Witam.

    Z 8 miejsc dostałem po 4 sprzeczne odpowiedzi - można się załamać :(
    Wątek już tutaj był , ale chyba jako zbyt trudny - wraca więc ponownie ! ! !

    Problem niby banalny , ale kłopot z interpretacją ogromny ....

    Kiedyś wpłaciłem zadatek na zakup działki , pan się nie wywiązał i sąd
    nakazał oddać 2 krotną wartość zadatku jako odszkodowanie + odsetki .
    Dostałem od faceta pieniądze :
    -to co mu wpłaciłem
    -drugie tyle za karę :)
    -odsetki
    I tu pojawia się ZAGADKA - od czego zapłacić podatek ???????????

    A -od "kary" z odsetkami ?
    B -od samych odsetek ?
    C -nie płacić nic a nic , ponieważ odsetki od " odszkodowania" nie są
    opodatkowane ! ! !

    A czy wypłatę podwójnego zadatku można uznać za :
    - naprawę szkody ?
    - jakąś formę odszkodowania ?

    W sumie poniosłem SZKODĘ , gdyż w czasie batalii sądowej
    ( 4 lata ! ) ceny gruntów poszły w górę trzykrotnie ! ! !

    Art. 21 mówi o odszkodowaniach precyzyjnie , ale inny
    z kolei - nie uznaje tego jako odszkodowanie - można zwariować !!!!

    Bardzo proszę o pomoc w rozwiązaniu tej łamigłówki ! ! !

    Pozdrawiam

    ps. czy znacie jakieś orzecznictwo w podobnej sprawie ??????

  • 2. Data: 2006-04-28 04:11:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bio-Star napisał(a):

> [...]

    > A -od "kary" z odsetkami ?
    > B -od samych odsetek ?
    > C -nie płacić nic a nic , ponieważ odsetki od " odszkodowania" nie są

    Jak mogłeś dostać 4 sprzeczne odpowiedzi jak podajszesz tylko trzy
    rozwiązania??

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 3. Data: 2006-04-28 06:11:03
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Bio-Star porozsypywal nastepujace haczki:
    > I tu pojawia się ZAGADKA - od czego zapłacić podatek ???????????
    pl.soc.prawo.podatki
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-04-28 06:18:31
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    Moze to Ci cos pomoze :
    http://www.czasopisma.pwp.pl/glosa-200406.xml?katalo
    g=2004068

  • 5. Data: 2006-04-28 07:51:14
    Od: tarcamion <t...@t...pe-el>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu Bio-Star porozsypywal nastepujace haczki:
    > pl.soc.prawo.podatki
    ???

  • 6. Data: 2006-04-28 07:51:41
    Od: tarcamion <t...@t...pe-el>

    badzio napisał(a):
    > Patrze, patrze a tu Bio-Star porozsypywal nastepujace haczki:
    > pl.soc.prawo.podatki
    Kawę pił?

  • 7. Data: 2006-04-28 08:57:14
    Od: "Bio-Star" <n...@s...com>

    Użytkownik "tarcamion" <t...@t...pe-el> napisał

    > Kawę pił?

    I tak to właśnie jest - bardzo merytoryczna odpowiedź na wydawałoby się
    dziecinnie proste pytanie .... ehhhhh .

    Zadam pytanie inaczej :

    Czy otrzymana kwota podwojonego zadatku + odsetki , jest wolna od
    opodatkowania
    w myśl Art.21 ( 3 i 3b ) ??? Czy to w ogóle jest odszkodowanie ???

    Pozdrawiam życzliwych.