    From: szadok <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową - zwrot gotówki zamiast wymiany
    Date: Thu, 28 May 2009 09:52:33 +0200

    Witam ;)

    Nie, nie ja chcę od sklepu kasę tylko odwrotnie ;) Jakbym to ja chciał $
    od sklepu a on by mi towar wymieniał, to bym się nie pytał, bo w ustawie
    jest wyraźnie napisane co i jak. Ale odpowiedzi na moją sytuację nie
    znalazłem.

    Sytuacja taka: reklamowałem w markecie młotek udarowy z tytułu
    niezgodności towaru z umową. Żądałem wymiany na nowy.
    Data zgłoszenia: 22-kwietnia.
    Dziś, tj 28-maja dostałem pismo następującej treści:

    "
    26-05-2009r
    Ponieważ reklamowany pzrez Państwa towar nie podlegał naprawie
    gwarancyjnej proszę, o zgłoszenie się do naszego sklepu (z dowodem
    zakupu) w celu odbioru równowartości w gotówce."

    No i pierwsza rzecz:
    do 14 dni od reklamacji sklep nie ustosunkował się do
    mojego żądania - zatem żądanie wymiany -wg ustawy- zostało
    uznane. Czy słusznie uważam?

    Natomiast to pismo niejako żądanie moje odrzuca - akurat w mojej
    sytuacji zwrot gotówki jest mniej korzystny niż wymiana, bo ten sam
    młotek kosztuje teraz więcej. Zatem jeśli wziąłbym pieniądze i kupił w
    tym samym dniu taki sam młotek - tracę.

    Więc jaka jest teraz moja sytuacja prawna: reklamacja została uznana,
    ale żądanie odrzucone..? Co w zasadzie powinienem zrobić: pójść do
    sklepu z pismem, że reklamację przyjęli (brak pisma do 14 dni) i żądam
    wydania sprzętu zgodnie z ustawą i nie interesuje mnie zwrot gotówki..?
    Co jeżeli sklep odmówi wydania sprzętu..? Pozostaje droga sądowa?
    Pozew w jakim trybie i z jakiego ew. artykułu..? Jakie są /teoretycznie/
    szanse na wygranie..? Czy wcześniej jakiś rzecznik konsumenta?

    pzdr, szadok
    --
    'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami'
    śp. babcia