-
1. Data: 2004-10-22 07:25:44
Temat: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>
Dzień dobry.
Mój problem wygląda następująco:
Pod koniec kwietnia br. zakupiłem w promocji w sieci Era telefon Samsung
C100. Miałem spory problem z wyborem, ponieważ oczekiwałem od telefonu
wiele. Chciałem korzystać z niego jako modemu do internetu (erainternet po
GPRS) oraz móc wgrywać do niego i pobierać z niego pliki dzwonków, grafiki
itp. Generalnie telefon miał współpracować z notebookiem po porcie
podczerwieni. Po długich trudach wybrałem w/w model. Okazało się, że nie
można tak po prostu wgrywać do niego i pobierać z niego plików. Jest to
ogromnie skomplikowane, wymaga tony dodatkowego oprogramowanie dość trudnego
w obsłudze. Początkowo pogodziłem się z tym, bo w opinii operatora "tak ma
być". Na oczy przejrzałem dopiero po przetestowaniu telefonu żony
(SonyEricsson T630) zakupionego pod koniec sierpnia br., do którego z
dziecinną łatwością wgrywa się ogólnodostępne formaty dźwięków oraz grafik,
pobiera zdjęcia, konfiguruje modem bez instalowania dodatkowego
oprogramowania. Więc stwierdziłem, że to _nie_prawda_, że _tak_ma_być_. To
nie kwestia obsługi tylko kwestia produktu... Dodam, że ostatnio telefon
odmawia wogóle jakiejkolwiek współpracy z notebookiem.
I teraz moje pytanie.
Czy po takim czasie (kwiecień - zakup Samsunga, sierpień - zakup
SonyEricsona) mogę naświetlając problem operatorowi żądać wymiany na
SonyEricsson T630 tym bardziej, że w ofercie Ery oba te telefonu dla mojej
taryfy są w tej samej cenie 1,- PLN netto. Nie chodzi mi tu jak widać o
zwrot pieniędzy. Nie chcę kombinować. Chcę tylko korzystać w cywilizowany,
komfortowy i taki sposób, jakiego oczekiwałem od zakupionego produktu.
--
Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
-
2. Data: 2004-10-22 08:56:11
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Fri, 22 Oct 2004 09:25:44 +0200, Chmielu naskrobał(a):
> Czy po takim czasie (kwiecień - zakup Samsunga, sierpień - zakup
> SonyEricsona) mogę naświetlając problem operatorowi żądać wymiany na
> SonyEricsson T630 tym bardziej, że w ofercie Ery oba te telefonu dla mojej
> taryfy są w tej samej cenie 1,- PLN netto. Nie chodzi mi tu jak widać o
> zwrot pieniędzy. Nie chcę kombinować. Chcę tylko korzystać w cywilizowany,
> komfortowy i taki sposób, jakiego oczekiwałem od zakupionego produktu.
musisz wykazać że w chwili zakupu zaostałeś wprowadzony w błąd przez
sprzedawcę względnie telefon nie posiada cech wskazanych przez producenta
wprost w instrukcji obsługi czy pudełku.
hint: czy jest polska instrukcja obsługi? jeżeli nie, to masz towar wadliwy
podlegający wymianie. Świństwo ale skuteczne.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
3. Data: 2004-10-22 19:53:47
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: VB <n...@p...ed>
Dnia 22-10-2004 o godzinie 10:56, Sebol napisal(a):
> musisz wykazać że w chwili zakupu zaostałeś wprowadzony w błąd przez
> sprzedawcę względnie telefon nie posiada cech wskazanych przez producenta
> wprost w instrukcji obsługi czy pudełku.
To raczej bedzie ciezkie.
> hint: czy jest polska instrukcja obsługi? jeżeli nie, to masz towar wadliwy
> podlegający wymianie. Świństwo ale skuteczne.
Ale czy takiej "wady" nie mozna naprawic poprzez wydanie takiej
instrukcji?
Zreszta IMHO jesli dane funkcje telefonu dzialaja, w trudny bo trudny
sposob, to wszystko jest w porzadku. Oczywistym jest ze wszystko z
czasem sie usprawnia, unowoczesnia i ulatwia wiec nowszy model
telefonu bedzie realizowal to samo ale w bogatszy i latwiejszy sposob.
Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.
--
pozdrawiam
Pawel
-
4. Data: 2004-10-22 20:26:25
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
Dnia Fri, 22 Oct 2004 21:53:47 +0200, VB naskrobał(a):
> Ale czy takiej "wady" nie mozna naprawic poprzez wydanie takiej
> instrukcji?
IMO tak, ale automatycznie rozgrzesza to użytkownika z nieprawidłowego
użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z
odpowiedzialności.
> Zreszta IMHO jesli dane funkcje telefonu dzialaja, w trudny bo trudny
> sposob, to wszystko jest w porzadku. Oczywistym jest ze wszystko z
> czasem sie usprawnia, unowoczesnia i ulatwia wiec nowszy model
> telefonu bedzie realizowal to samo ale w bogatszy i latwiejszy sposob.
zgadza sie - istotne jest działanie pewnych funkcji.
> Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.
nie zapominaj że może coś działać ale wadliwie np. IRDA na 2 metry zamiast
10 itd.
--
United Devices Cancer Research Project
www.grid.org
lobo_(małpa)autograf.pl
-
5. Data: 2004-10-23 00:11:45
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <clbq9j$pgb$1@news.onet.pl>, Sebol wrote:
> Dnia Fri, 22 Oct 2004 21:53:47 +0200, VB naskrobał(a):
>> Ale czy takiej "wady" nie mozna naprawic poprzez wydanie takiej
>> instrukcji?
> IMO tak, ale automatycznie rozgrzesza to użytkownika z nieprawidłowego
> użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
> doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z
> odpowiedzialności.
Nie w całym zapewne zakresie a dodatkowo ciekawi mnie jak faktycznie
wygląda orzecznictwo (o ile jest) w takim konkretnym przypadku. Mamy
przykładowo okres do 6 miesięcy od nabycia towaru. Klient mówi - nie było
polskiej instrukcji. Sprzedawca mówi - taka instrukcja została dołączona
na osobnej kartce. I teraz co, na zasadzie domniemania istnienia wady w
momencie zakupu zakładamy, że sprzedawca kłamie? :)
--
Marcin
-
6. Data: 2004-10-23 06:08:27
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>
Użytkownik "Sebol" <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> napisał w wiadomości
news:clahre$i7k$1@news.onet.pl...
>
> musisz wykazać że w chwili zakupu zaostałeś wprowadzony w błąd przez
> sprzedawcę względnie telefon nie posiada cech wskazanych przez producenta
> wprost w instrukcji obsługi czy pudełku.
Z tym wprowadzeniem w błąd to jest tak:
W moim Samsungu C100 nie można wysłać plików (dzwięki, obrazki...) metodą
"wyślij do...". Potrzeba do tego - jak opisałem w pierwszym poście - masy
dodatkowego oprogramowania a i tak nie zawsze to się udaje. W SonyErisccon
T630 żony funkcjonalność "Wyślij do..." działa bez zarzuty, w bardzo prosty
sposób zarówno przez IRDę jak i BlueTooth bez instalowania dodatkowego
oprogramowania.
> hint: czy jest polska instrukcja obsługi? jeżeli nie, to masz towar
> wadliwy
> podlegający wymianie. Świństwo ale skuteczne.
Polskojęzyczna instrukcja jest. Nawet dość szczegółowa...
Ponieważ ostatnio mój Samsung C100 wogóle nie chce się komuniować z
Notebookiem po porcie IRDa, czyli funkcjonalnośc, na której mi _bardzo_
zależy nie działa wogóle, mam zamiar pojechać do autoryzowanego serwisu
samsunga (telefon jest oczywiście na gwarancji) i złożyć reklamację.
I tu następne pytanie:
Jaką opinię musiłby wydać serwis, oby operator (Era GSM) wymieniła mi
Samsunga C100 na SonyEricssona T630?
--
Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
-
7. Data: 2004-10-23 06:10:46
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info>
Użytkownik "VB" <n...@p...ed> napisał w wiadomości
news:z8h6olutzoso$.l2gnbsv43yh2$.dlg@40tude.net...
> Zreszta IMHO jesli dane funkcje telefonu dzialaja, w trudny bo trudny
> sposob, to wszystko jest w porzadku. Oczywistym jest ze wszystko z
> czasem sie usprawnia, unowoczesnia i ulatwia wiec nowszy model
> telefonu bedzie realizowal to samo ale w bogatszy i latwiejszy sposob.
>
> Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.
No właśnie. Ostatnio komunikacja via IRDa _wogóle_ nie fukcjonuje...
--
Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
-
8. Data: 2004-10-24 21:43:48
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: VB <n...@p...ed>
Dnia 22-10-2004 o godzinie 22:26, Sebol napisal(a):
>> Ale czy takiej "wady" nie mozna naprawic poprzez wydanie takiej
>> instrukcji?
>
> IMO tak, ale automatycznie rozgrzesza to użytkownika z nieprawidłowego
> użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
> doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z
> odpowiedzialności.
A co w przypadku jak sprzedawca stwierdzi ze skoro nie bylo instrukcji
to trzeba bylo jej zazadac przed przystapieniem do uzytkowania?
>> Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.
>
> nie zapominaj że może coś działać ale wadliwie np. IRDA na 2 metry zamiast
> 10 itd.
A to konkretnie z czego wynika? Sa jakies odgorne specyfikacje?
--
pozdrawiam
Pawel
-
9. Data: 2004-10-24 21:45:53
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: VB <n...@p...ed>
Dnia 23-10-2004 o godzinie 8:10, Chmielu napisal(a):
>> Reklamowac mozna jesli nie dziala a powinno.
>
> No właśnie. Ostatnio komunikacja via IRDa _wogóle_ nie fukcjonuje...
W ogole z komputerem czy z zadnym urzadzeniem? Sprawdz z jakimkolwiek
sprawnym telefonem, jesli i tu nie zadziala to smialo reklamuj.
--
pozdrawiam
Pawel
-
10. Data: 2004-10-25 04:29:54
Temat: Re: Niezgodność towaru z umową i prawo zwrotu towaru lub wymiany na inny
Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>
In article <6...@4...net>, VB wrote:
> Dnia 22-10-2004 o godzinie 22:26, Sebol napisal(a):
>> IMO tak, ale automatycznie rozgrzesza to użytkownika z nieprawidłowego
>> użytkowania. Czyli poprzez nieprawidłowe używanie telefonu komórkowego mógł
>> doprowadzić do jego uszkodzenia ale brak instrukcji zwalnia go z
>> odpowiedzialności.
> A co w przypadku jak sprzedawca stwierdzi ze skoro nie bylo instrukcji
> to trzeba bylo jej zazadac przed przystapieniem do uzytkowania?
To jest istotna uwaga jeszcze z innego powodu. Trudno będzie wykazać że
się w takiej sytaucji braku instrukcji nie zauważyło przez 4 miesiące a
w każdym razie nie brzmi MZ zbyt przekonywująco stwierdzenie "oceniając
rozsądnie powód mógł nie zauważyć braku polskiej istrukcji w okresie 4
miesięcy uzytkowania". DLaczego 4'rech? Bo ma 2 miesiące na zgłoszenie
niezgodności po jej wykryciu.
--
Marcin