    From: b...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność towaru z umową.
    Date: 1 Sep 2006 07:09:25 -0700

    Witam! Mam duży problem. Klient złozył u mnie reklamacje z tytułu
    niezgodności towaru z umową. Kupił u mnie drzwi i reklamuje
    łączenie laminatów. cyt. jego pismo: "Nadmieniam, że zgłosiłem do
    państwa reklamacje jako do sprzedawcy. W świetle przepisów państwo
    są odpowiedzialni za sprzedany produkt. Informuję, że niezgodność
    towaru z umową trwa przez okres 2 lat od wydania rzeczy. Sprzedający,
    czyli państwo nie mogą się od tej odpowiedzialności uchylić lub
    zwolnić. Zgodnie z art. 4 ust 1 ustawy z dnia 27.07.2002 o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej sprzedawca odpowiada
    za towar w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem 6
    miesięcy. Istnieje domniemanie, że niezgodność istniała w chwili
    wydania, ponieważ drzwi z reklamacji nie przyjąłem i złożyłem
    kolejną dotyczącą tej samej usterki(drzwi z pierwszej dostawy też
    nie zostały przyjęte). Klient wiedział, że ten producent wykonuje
    drzwi w takiej jakosci, widział próbki i jakość wykonania była mu
    znana.

    Czy mogę odwołać sie do tej samej ustawy:( w przypadku
    indywidualnego uzgadniania właściwości towaru konsumpcyjnego
    domniemywa się, że jest on zgodny z umową, jeżeli odpowiada
    podanemu przez sprzedawcę opisowi lub ma cechy okazanej kupującemu
    próbki, a także gdy nadaje się do celu określonego przez
    kupującego.

    zgodnie z art.4 ust 3 ustawy z dnia 27.07.2002 towar jest zgodny z
    umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego tego rodzaju towar jest
    zwykle używany oraz gdy jego właściwości odpowiadają
    właściwościom cechującym towar tego rodzaju.)