  • 1. Data: 2004-04-06 18:10:41
    Temat: Niezdolność do pracy ...
    Od: "JP" <j...@N...pl>

    Witam,
    jestem po zawale i żaden lekarz nie chce mi wystawić zaświadczenia o
    zdolności do pracy. Nadmieniam iż jestem inż bud lądowego i od ponad 20-tu
    lat pracowałem na stanowisku kierownika budowy, na którym to jest wymagane
    zaświadczenie lekarskie o zdolności do pracy na wysokości. Stąd pytanie, czy
    w związku z brakiem możliwości uzyskania zaświadczenia lekarskiego o
    zdolności do pracy w wykonywanym zawodzie mogę się ubiegać o przyznanie mi
    renty czasowej?
    Dzięki za wszelkie info.
    Pozdrawiam
    JP

  • 2. Data: 2004-04-07 07:13:29
    Temat: Re: Niezdolność do pracy ...
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "JP" <j...@N...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > jestem po zawale i żaden lekarz nie chce mi wystawić zaświadczenia o
    > zdolności do pracy.

    Bez aktualnych badań lekarskich nie mozesz być dopuszczony do pracy.
    Jeżeli PIP cię złapie, to pracodawca zapłaci mandat.

    Pozdr
    kw1618

  • 3. Data: 2004-04-07 20:00:37
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

> [...]
    > w związku z brakiem możliwości uzyskania zaświadczenia lekarskiego o
    > zdolności do pracy w wykonywanym zawodzie mogę się ubiegać o

    Jeżeli przed zawałem pracowałeś, to lekarz prowadzący po wyczerpaniu
    okresu pobierania zasiłku chorobowego, przy niemożności wystawienia
    zaświadczenia o zdolności do pracy, powinien był dać wniosek o badanie
    lekarskie przez lekarza orzecznika ZUS i ustalenie stopnia niezdolności
    do pracy, kwalifikującego do przyznania renty okresowej lub na stałe.

    Do przyznania renty wymagany jest również odpowiedni okres zatrudnienia.

    Najlepiej w tej sprawie skontaktuj się z ZUS - informacja
    emerytalno-rentowa, gdzie uzyskasz niezbędne informacje oraz druki
    wniosku i innych koniecznych dokumentów.

    Znam przypadek kiedy pracownik po zawale sam chciał jak najszybciej
    wrócić do pracy i jego lekarz prowadzący nawet wydał mu zaświadczenie o
    zdolności do pracy. Jednak lekarz medycyny pracy odmówił wydania
    zaświadczenia o zdolności do pracy na zajmowanym stanowisku i trzeba
    było sprawę "odkręcać" - pracownik otrzymał rentę.

    Pozdrawiam

    wa