    From: "Tomasz K." <...@...m.cy.rot13>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nieuczciwy zapis pracodawcy? - prośba o opinie [długie]
    Date: Fri, 30 Dec 2005 16:48:51 +0000 (UTC)

    Witam serdecznie,

    Mam przyjemność posiadania pewnego rodzaju "Zobowiązania do zachowania
    tajemnicy" przedstawionego prze pracodawcę i szczerze mówiąc mam pewne
    wątpliwości co do fragmentu zapisu.

    Poniżej przedstawię pełną treść "zobowiązania", a jeżeli ktoś nie ma
    ochoty czytać całości to jeszcze niżej zacytuję wątpliwy według mnie
    fragment.

    Na początku przyszłego roku czeka mnie rozmowa z radcą prawnym w tej
    firmie, ponieważ nie zgodziłem się podpisać omawianego dokumentu w
    takiej formie. Bardzo proszę o opinię i ewentualną pomoc w postaci
    prawnych argumentów, które pomogą mi w dyskusji z tą osobą.

    #v+
    Ja, Imie Nazwisko
    zamieszkały/a w Warszawie, ul. Adres X m.Y, nr PESEL XXXXXXXXXXX, w
    ramach obowiązku zachowania tajemnicy wynikającego z zawartej umowy o
    pracę oraz na podstawie art. 100 § 2 pkt. 4 kodeksu pracy, zobowiązuję
    się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji zawartych w formie
    pisemnej, ustnej, elektronicznej uzyskanych bezpośrednio lub pośrednio
    w związku lub przy okazji wykonywania umowy o pracę z dnia XX.YY.ZZZZ
    r. zawartej z NazwaFirmy z siedzibą w Miasto, przy ul. Ulica XX/YY.

    Ponadto zobowiązuje się do nie rozpowszechniania, ujawniania ani
    wykorzystywania w jakikolwiek sposób informacji stanowiących tajemnicę
    przedsiębiorstwa Spółki w rozumieniu art. 11 ust. 4 stawy z dnia 16
    kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz. U. nr
    153/03, poz. 1503 ze zm.) oraz nie stanowiących tajemnicy
    przedsiębiorstwa Spółki, których rozpowszechnianie, ujawnianie lub
    wykorzystywanie mogłoby zaszkodzić wizerunkowi lub w inny sposób
    wyrządzić szkodę Spółce.

    Jednocześnie oświadczam i zobowiązuję się wykorzystywać dokumenty oraz
    informacje udostępnione mi w związku z wykonywaniem umowy o pracę
    zawartej przez mnie z NazwaFirmy z siedzibą w Miasto, przy ul. Ulica
    XX/YY., tylko i wyłącznie dla potrzeb wykonywania obowiązków z niej
    wynikających oraz nie będę powielać, ujawniać ani udostępniać
    jakichkolwiek dokumentów lub informacji osobie trzeciej w trakcie
    trwającego stosunku pracy jak i po jego rozwiązaniu.

    Najpóźniej w ostatnim dniu trwania stosunku pracy zobowiązuję się
    zwrócić wszystkie uzyskane dokumenty i dane osobie wskazanej przez
    Wspólników NazwaFirmy z siedzibą w Miasto,.
    Warszawa, dnia 29.12. 2005 roku.
    #v-

    A oto ten fragment, który najbardziej budzi moje wątpliwości co do
    zgodności z prawem pracy:

    #v+
    Ponadto zobowiązuje się do nie rozpowszechniania...
    [...]
[...]

    Obawiam się, że w/w fragment dotyczy _wszelkich_ jawnych informacji,
    które uniemożliwią mi pracę w innej firmie z tej branży lub użycie
    jakichkolwiek dokumentów w ewentualnej sprawie np w sądzie pracy
    przeciwko tej firmie.

    Czy ktoś z grupowiczów widzi w tym zapisie coś, co może być niezgodne z
    prawem?

    Serdecznie dziękuję za wszelką pomoc.

    pzdr,
    Tomasz Kania
    --
    NOT my e-mail: h...@e...flooding.cc
    Those who can, do; those who can't, simulate.