-
1. Data: 2014-10-03 16:27:28
Temat: Nieuczciwa polityka Sony - czy mam szansę?
Od: Marek <p...@s...com>
Witam,
Chciałbym się Was zapytać o poradę w dość zaskakującej sprawie. Uważam,
że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy mam szansę
uzyskać jakąkolwiek formę rekompensaty. Firma Sony przyjęła zdecydowane
stanowisko odmowne.
Historia ma się następująco:
- 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
SAL1650. To dość drogi sprzęt.
- W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
- Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
- Pół roku temu kupiłem obiektyw SAL80F18. Przed zakupem zweryfikowałem
czy jest w pełni zgodny z Sony A99V w tym miejscu:
http://www.sony.pl/support/pl/content/cnt-comp/SLT-A
99V/list?f=acc-lens
Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:
https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenl
FNWtsX28/edit?usp=sharing
- Oba obiektywy są w pełni zgodne z tym aparatem
- 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie nabyty z nim
obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną zgodność z
A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego aparatu z tego względu.
- Kupiłem A99.
- Obiektywy okazały się "zgodne z ograniczeniami" - słownictwo
zaczerpnięte ze strony WWW.
- Napisałem reklamację w tej sprawie żądając jakiejś formy rekompensaty.
Zaproponowałem odkupienie obiektywów, wymianę na inne ew. inne sugestie
ze strony firmy Sony.
- Dostałem następującą odpowiedź:
Szanowny Panie,
w nawiązaniu do złożonej przez Pana reklamacji chciałbym przeprosić za
zaistniałe problemy, które Pana spotkały w związku z błędem na stronie.
Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.
Z wyrazami szacunku,
Kazimierz Lis
SONY SUPPORT TEAM
Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,
że stoję z robotą.
Producent na swojej stronie zamieścił regulamin, w którym odcina się od
jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje klientów podjęte wskutek
uzyskania informacji na tej stronie. Czy to zamyka jakąkolwiek drogę
osiągnięcia rekompensaty?
--
Pozdrawiam,
Marek