  • 21. Data: 2008-11-04 21:43:36
    Temat: Re: Nietrzeźwy i niepełnosprawna
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Nie rozumiesz. Jeżeli udowodni Ci się świadome uczestnictwo w ruchu
    > drogowym (np. nawalony koleś PROWADZI rower poboczem), traktują Cię, jak
    > kogoś, kto w sposób kardynalny łamie te przepisy i walą aż boli.
    > Konsekwencją tego są właśnie utrata prawa jazdy, i nie ważne że "na
    > piechotę" prowadziłeś wózek ze złomem. Byłeś piany na drodze. Odpowiadasz,
    > jak kierowca.

    wiesz, polskie prawo jest tak głupie ze nawet ja go nie pojmuję, wiec moze i
    tak jest:O(
    ale powiedz mi czy do poruszania się piechotą drogą publiczną wymagane są
    jakeiś uprawnienia? (prawko, czy licencja pilota)
    wiec dlaczego chcesz mu zabierać prawko? a co zabierzesz pieszemu nie
    majacemu prawka, buty, czy spodnie?

  • 22. Data: 2008-11-04 21:45:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, zifron wrote:

    > Jeżdżę na codzień rowerem, więc nie pisz mi, że mogą mi orzec zakaz
    > poruszania się takowym.

    No (jak rozumiem niestety dla Ciebie) sąd może.
    Jakiś czas temu była poruszana sprawa z Niemiec - sąd orzekł
    zakaz poruszania się wózkiem inwalidzie, na co niektórzy się
    oburzali (ale zakazał, a na pytanie jak miał SKUTECZNIE karać
    tego inwalidę oburzeni nie mieli czym odpowiadać).

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2008-11-04 21:47:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, gargamel wrote:

    > ale rower to nawet nie pojazd,

    Pojazd, pojazzd.

    > bo napędzany siłą własnych mięśni,

    ...więc niemechaniczny. Czyli nie podpada pod wszelkie
    ograniczenia dotyczące pojazdów mechanicznych (z grubsza
    pojazdy można podzielić na mechaniczne, zaprzęgowe i resztę,
    nie licząc innych podziałów, czyli np. na szynowe i nieszynowe).

    > rozumiem ze
    > jak jedzies po pijaku autem to ci prawko zabiorą, nawet do kicia wsadzic
    > powinni, ale czy pijanemu pieszemu zabierają buty?

    :)

    > pieszy ma prawo byc pijany,

    Ale za różne zachowania może być karany.

    > tower to takie samo nażędzie jak hulajnoga, czy wrotki:O)

    Ano wg prawa nie.
    Powoduje to zresztą co nieco dyskusji - zajrzyj np. na .rowery
    oraz niektóre starsze flejmy na .samochody.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2008-11-04 21:49:01
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    To będzie świadczyło o dużym szczęściu bohatera
    wątku i dość sporej krótkowzroczności sądu.

  • 25. Data: 2008-11-04 21:49:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 Nov 2008, ChOpLaCz wrote:

    > i zabiorą prawo jazdy. Kumasz? Mało tego, jeżeli dojdzie do jakiejś tragedii
    > mogą zabraćCi wszystkie patenty na pojazdy mechaniczne !

    Ba, mogą zakazać poruszania się określonymi kategoriami
    pojazdów. Na przykład rowerem (nie spodziewałbym się
    takiego wyroku, ale już "wszystkimi pojazdami" prędzej).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2008-11-04 22:09:09
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    Użytkownik "ChOpLaCz" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > ...i dość sporej krótkowzroczności sądu.

    Sądu, czy prędzej oskarżyciela formułującego zarzut w takiej formie?
    pozdr
    zebron

  • 27. Data: 2008-11-04 22:54:59
    Od: "zifron" <z...@c...pl>

    > No (jak rozumiem niestety dla Ciebie) sąd może.

    Ale chyba w formule "zakaz poruszania się czymkolwiek". Skąd sąd ma wiedzieć
    czym jeżdżę - jednośladem, bryczką, motorowerem? Nie mam obowiązku zwierzać
    się przed Temidą.

    pozdr
    zebron

  • 28. Data: 2008-11-05 07:37:01
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 4 Nov 2008 14:26:05 +0100,
    gargamel <s...@d...na> screamed:

    > ale rower to nawet nie pojazd, bo napędzany siłą własnych mięśni,

    Rower to pojazd (vide Art. 2. PoRD), ale nie pojazd samochodowy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:240B ]
    [ 08:36:17 user up 11882 days, 20:31, 1 user, load average: 0.18, 0.89, 0.68 ]

    Brigands demand your money or your life; women require both. -- Samuel Butler

  • 29. Data: 2008-11-05 07:40:25
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

> [...]
    > pojmuję, wiec moze i tak jest:O(ale powiedz mi
    > czy do poruszania się piechotą drogą publiczną
    > wymagane są jakeiś uprawnienia? (prawko, czy

    Oczywiście, że nie. Czytaj ze zrozumieniem. Sam,
    to możesz sobie nawet leżeć na drodze. Przywalą Ci
    z innych paragrafów (nie koniecznie o ruchu
    drogowym). Ruch drogowy, to nie tylko samochody!
    Furmanki z gnojem, wózki ze złomem, klasa
    dzieciaków na wycieczce (+nauczyciel) lub oddział
    wojska (+dowódca) - wtedy jest to kolumna (która
    musi mieć prowadzącego). I te (oraz dziesiątki
    innych "dziwnych" przykładów, które nie mają
    bezpośredniego związku z samochodem - ale mają
    związek z bezpieczeństwem innych pojazdów i
    uczestników ruchu na drodze!!!) są osądzane, jako
    wykroczenia w ruchu drogowym. Wykroczenie w ruchu
    drogowym może mieć jednak następstwa z
    "pozbawieniem prowadzenia pojazdów" włącznie i w
    zależności od "rangi" tego wykroczenia zabiera się
    uprawnienia nawet max w górę (stąd właśnie
    patenty, pilotażu, itd.). I to jest zupełnie
    logiczne !!!
    ---

    Nie chce nikomu nic zabierać.
    Tak mówią przepisy.
    ---

    Aleś Ty ciężki.
    Jak prezes firmy narobi bigosu, to zabiorą mu dom
    i auto. Jak nawywija sztajmes i nie ma nic, to co
    mu zabierzesz? Nic. I tyle. To ma być dotkliwa w
    konsekwencjach kara. Ma "straszyć". Czym sztajemsa
    postraszysz? Najwyżej chłostą :). Dlatego
    sztajemsi są tak często poza prawem?

    Co mu zrobisz?
    Co mu zabierzesz?
    Zamkniesz go?
    I pewnie mu pasi.
    Dach nad głową i micha.
    Obowiązku pracy teraz nie ma.
    Więc, jak ukarasz sztajmesa?
    Lepiej go nie tykać wcale :)))

  • 30. Data: 2008-11-05 08:24:10
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 04.11.2008, o godzinie 22.45.01, na pl.soc.prawo, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]
    > oburzali (ale zakazał, a na pytanie jak miał SKUTECZNIE karać
    > tego inwalidę oburzeni nie mieli czym odpowiadać).

    Ja jestem oburzy. To tak jakby sąd zakazał mi chodzić na nogach na
    drodze publicznej. Może?

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*