  • 11. Data: 2006-10-24 11:12:33
    Temat: Re: Niesprawdzone procesory
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    > cały czas bede podkreslał, ze chodzi mi o podejscie stricte prawne. To, ze
    > takie czesci prawdopodobnie sa uszkodzone, to ze mozna to wywnioskowac
    > rozmawiajac ze sprzedajacym itd to wszystko jest jasne - mnie chodzi o
    > stricte prawne podejscie. Czy w taki sposób mozna bez ryzyka sprzedawac
    > zepsute czesci?

    Z tym ze jesli kupujacy dowiedzie ze wiedziales o tym ze procek jest
    uszkodzony a teraz sprzedajesz go jako niesprawdzony to juz bedzie oszustwo
    Moze byc np tak ze na aukcji kupisz jako uszkodzony a pozniej wystawiasz
    jako neisprawdzony
    dowod oszustwa prawie ewidentny (prawie bo zawsze mozna powiedziec ze to nie
    ten procesor)
    Na aukcji musiały by byc numery seryjne.

  • 12. Data: 2006-10-24 17:59:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > to nie ten procesor)
    > Na aukcji musiały by byc numery seryjne.

    od razu dodam ze ja czegos takiego nie planuje, ale w oparciu o to co
    piszecie imo allegro powinno zabronic wystawiania takich "niesprawdzonych"
    czesci.
    Widac bowiem wyraznie ze to prosty sposób na oszustwo, a kupujacy ze
    wzlgedu na koniecznosc udowodnienia oszustwa jest wlasciwie skazany na
    porazke.

    Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
    kontrargument "Bo tak!". Tomasz 'tsca' Sienicki

  • 13. Data: 2006-10-24 18:46:49
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > Widac bowiem wyraznie ze to prosty sposób na oszustwo, a kupujacy ze
    > wzlgedu na koniecznosc udowodnienia oszustwa jest wlasciwie skazany na

    Myslisz jak typowy polak, ze wszystko jest od razu oszustwem. A na dobra
    sprawe jaka masz gwarancje, ze ktos kto wystawia na licytacji urzadzenie
    jako sprawne nie przesle za miast niego cegly? A podane dane beda
    nieprawdziwe?
    Moze od razu powinni allegro zdelegalizowac?
    Qrcze pachnie mi to ideologia godna naszych obecnych rzadzacych.
    Wszedzie spisek.

    IMHO nie mozna jednostkowych sytuacji przypisywac do calosci!

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    --
    SoftSYSTEM
    Oprogramowanie dla rolnictwa

  • 14. Data: 2006-10-24 19:29:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...gdzies.net.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Myslisz jak typowy polak, ze wszystko jest od razu oszustwem.

    ja? Ja zapytałem o aspekt prawny, a cała grupa zaczeła pisać, zeby nie
    kupowac bo na 99% niesprawne.

    > A na
    > dobra sprawe jaka masz gwarancje, ze ktos kto wystawia na licytacji
    > urzadzenie jako sprawne nie przesle za miast niego cegly? A podane
    > dane beda nieprawdziwe?

    zadnej, aczkolwiek jeszcze mi sie nie zdarzyło. I nigdy nikogo o to nie
    podejrzewałem.

    > Moze od razu powinni allegro zdelegalizowac?

    bo?

    > Qrcze pachnie mi to ideologia godna naszych obecnych rzadzacych.
    > Wszedzie spisek.

    ale ty ten spisek gdzies widzisz...

    > IMHO nie mozna jednostkowych sytuacji przypisywac do calosci!

    ja tak nie robię. UWazam tylko ze jezeli ktos sprzedaje jakis przedmiot
    piszac ze niesprawdzony, to jedynym usprawiedliwieniem takiego opsiu mógłby
    byc fakt, aby w razie niedziałania danego urzadzenia kupujacy nie wystawił
    od razu negatywa, tylko odesłał i dostał zwrot pieniedzy. Nie zgadzam sie z
    takim postepowaniem, ze piszemy: niesprawdzony i dalej juz sprzedajacego
    nie interesuje czy działa, czy tez nie, i nie ma obowiazku przyjecia
    zwrotu. Kapisz?

    Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
    Molier

  • 15. Data: 2006-10-24 20:47:15
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > byc fakt, aby w razie niedziałania danego urzadzenia kupujacy nie wystawił

    Wiec Ci odpowiadam po raz któryś:
    Nie jest takie cos zabronione. A co nie jest zabronione, jest dozwolone.
    Określenie 'niesprawdzony' oznacza ze stan techniczny nie jest znany,
    wiec z racji tego nie możesz nieć żadnych roszczeń w stosunku do
    sprzedającego. Rozumiesz? Czy będziesz pytał tak długo, az uzyskasz
    odpowiedz jaka Ty chcesz?

> [...]
    > takim postępowaniem, ze piszemy: niesprawdzony i dalej juz sprzedajacego
    > nie interesuje czy działa, czy tez nie, i nie ma obowiazku przyjecia

    A ja sie zgadzam. Opis 'niesprawdzony' skutkuje cena nizsza wielokrotnie
    od sprawdzonego. Twoja decyzja czy kupisz owy tanszy przedmiot czy
    'sprawdzony' ale w cenie wiele wyzszej. Sprzedawca wystawia taki towar
    aby go sprzedac w stanie 'jaki jest', a nie daje go do sprawdzenia
    kupujacemu ktory liczy ze w razie okazania sie ze towar jednak jest
    niesprawny to sobie go zwroci.

    I tak jak juz wielokrotnie pisalem, nie wchodze w intencje
    sprzedajacego, czy sprzedaje uszkodzone przedmioty z rozmyslem jako
    'niesprawdzone' czy sa one faktycznie niesprawdzone.
    Tak samo jakbys kupowal samochod i sprzedawca poinformuje cie ze ilosc
    paliwa w zbiorniku jest niesprawdzona (a np. wskaznik nie dziala), nie
    mozesz miec pretensji ze nie przejechales po zakupie np. 100 km bez
    tankowania tylko np. 2... :/

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 16. Data: 2006-10-24 21:25:45
    Od: m...@g...com

    Budzik wrote:
    [...]
> [...]
    > zgadzam sie z takim postepowaniem, ze piszemy: niesprawdzony i dalej juz
    > sprzedajacego nie interesuje czy działa, czy tez nie, i nie ma obowiazku

    A ja myślę że takie aukcje są po to żeby się pozbyć "złomu elektronicznego".

    Np. odkrywam w szufladzie całkiem pokaźny stos pamięci SDRAM, nie mam jak
    tego sprawdzić, bo w żadnym z moich komputerów nie mam już takich slotów.
    Wyrzucić szkoda, znajomych nie mam, sprzedać jako uszkodzone troche
    niefajnie, bo o ile dobrze pamiętam to te kości działały. Więc sprzedaję
    jako niesprawdzone ...

    p. m.

  • 17. Data: 2006-10-25 06:44:27
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > paliwa w zbiorniku jest niesprawdzona (a np. wskaznik nie dziala), nie
    > mozesz miec pretensji ze nie przejechales po zakupie np. 100 km bez

    dlaczego w takim razie po moim pierwszym pytaniu na grupie od razu odezwały
    sie głosy ze takie sprzety to w 99% uszkodzone?
    Bardzo chce myslec ze sprzedaz z opisem "niesprawdzone" to wlasnie
    pozbywanie sie leżaków szafowych a nie próby oszustwa. To grupa
    zasugerowałą ze to nie jest sprzedaz z niesprawdzona iloscia paliwa tylko
    sprzedaz z cofnietym licznikiem o 300 tysiecy kilometrów i sugerowanie ze
    nie wiesz jaki jest przebieg, bo nie mozna tego sprawdzic.
    Mysle ze EOT - dowiedziałęm sie tego co mnie interesowało.
    Dzieki.

    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,
    jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim