  • 51. Data: 2008-10-18 12:28:12
    Temat: Re: Nieobecności w szkole
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 14:09
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdcjm1$hag$13@inews.gazeta.pl>):

    > to jakie prawo mówi o zawieraniu umów ze szkołą?
    > Po za studiami oczywscie.

    No ja rozumiem, że takie samo jak i innych umów... W końcu szkoła
    przedstawia ofertę, a uczeń/opiekun ją akceptuje. Nie widzę w tym nic
    zdrożnego.

    > I oczywiscie szkoły nagminnie stosuja metodą umów ustnych a kuratoria i
    > i urzędy miasta milcza jak grób.

    Możliwe, że dla pieniaczy wartało by wprowadzić bardziej usystematyzowane
    umowy.

    > strasznie naciągasz teorię

    Jaką teorię? Tatuś zaprowadza dziecko do przedszkola i zawiera umowę z
    przedszkolem. Zaprowadza na basen na lekcje pływania i zawiera umowę z
    instruktorem itepe. Analogicznie rodzice zawierają umowę ze szkołą.
    Myślisz, że co, że tam prowadzą dziecko na krzywy ryj? To czemu jak się coś
    dziecku stanie albo słabo zda egzaminy, to do kogo z krzykiem przyjdą
    rodzice? Do siebie? Nie! Do szkoły. Więc szkoła musi spełniać swoje
    zadania, o które się umówili rodzice. A że nie jest łatwo? No wiadomo,
    grubas na diecie też przeklina dietetyka i podżera pokątnie pod stołem.

    --
    Tristan

  • 52. Data: 2008-10-18 12:33:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 18 październik 2008 14:14
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gdcjva$hag$14@inews.gazeta.pl>):

    > równie dobrze mógłby pytać sąsiada.
    > ratowanie życia to oddzielne przepisy. do ratowania życia nie trzeba
    > zgody. w przypadku zabiegu nieratującego życia, takie pytanie tatusia o
    > zgodę może się skończyć dla lekarza dosyć kiepsko.

    No dobrze,... Nie spyta, ale np. zawiadomi... że córka leży po rozjechaniu
    przez walec...

    W każdym razie, taka ona trzecia, że tatuś ma obowiązek na nią płacić, a ona
    będzie miała obowiązek płacić na tatusia na starość.

    a co do szkoły -- póki rodzic płaci za dziecko, to ma prawo do kontroli nad
    tym, za co płaci. Jak szef wysyła pracownika na szkolenie i za nie płaci,
    to też ma prawo do sprawdzania wyników.

    --
    Tristan

  • 53. Data: 2008-10-18 12:55:43
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > aha, i taka umowa zawarta z 7 latkiem jest ważna?

    To juz reguluja zupelnie inne przepisy (patrz: obowiązek szkolny)

  • 54. Data: 2008-10-18 12:57:10
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > A dlaczego tylko lekarskie? A jak babcia umrze i pogrzeb jest w rodzinie
    > to co? Akt zgonu do szkoly trzeba przyniesc?

    Tak.

  • 55. Data: 2008-10-18 13:05:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdb5s7$r90$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Wg ciebie to powinien od razu zastrzelić.
    Mądryś inaczej.
    Nie od razu. Najpierw potorturować.

    > No i znowu to samo. Szkoda gadać.
    To się zamknij, bo cię szkoda czytać., Tyle wiesz co z miski zjesz.*
    Pytał się ciebie o coś ktoś?**

    *) wyjaśnienie dla witka - przysłowie ludowe
    **) wyjaśnienie dla witka - cytat z Pazury

    --
    Jotte

  • 56. Data: 2008-10-18 13:10:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:2n63nq2two.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> pisze:

    > Jesli nie ma uprawnien do oceniania zwolnien, to skad wiadomo, czy
    > nieobecnosc jest nieusprawiedliwiona?
    Spytaj go lepiej z jakiej ustawy to zacytował...

    --
    Jotte

  • 57. Data: 2008-10-18 13:19:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdc1ki$jd8$1@mx1.internetia.pl TataPsychopata

    > Kolego Jotte..
    Nie spoufalaj się.

    > córka moja nie chodzi na wagary. Jest lekko
    > niepełnosprawna fizycznie (kręgosłup) i czasem trzeba iść na kontrolę.
    > Zazwyczaj rano, potem idzie do szkoły. Czepiają się tych dwóch godzin.
    > Nie przyjmują do wiadomości wyjaśnień ustnych, każą sobie pisać.
    Nie dziwię się. Nauczyciel (szkoła) ma prawo określić warunki przedstawiania
    pozaformalnych przyczyn nieobecności w określonej formie dla celów

    > Na
    > wywiadówce stwierdziłem że skoro córka jest już pełnoletnia to sama o
    > sobie stanowi. Wychowawczyni się zapowietrzyła. Impas.
    Tu, o dziwo, miałeś rację. A jak się zapowietrzyła to niech ją ktoś
    odpowietrzy. Albo niech chodzi zapowietrzona.

    > Więc błędów wychowawczych szukaj u siebie i swoich dzieci jeśli je masz.
    Wolę się uczyć na cudzych błędach niż popełniać własne.

    > I nie popełniaj błędu nadinterpretacji.
    Naucz się pisać z sensem albo chociaż logicznie.
    Jeszcze jedno - czy jako rodzic i tym samym przymusowy członek RR
    przeczytałeś statut szkoły i akty okoliczne, czy było za trudno?

    PS. Fajny nick. I taki dopasowany...

    --
    Jotte

  • 58. Data: 2008-10-18 13:24:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdciaq$hag$9@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > punkt dla ciebie
    > ROZPORZĄDZENIE
    > MINISTRA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
    To niszowe.
    Dla większości szkół to jest rozporządzenie ministra edukacji.

    > § 9. 1. Uczeń może nie być klasyfikowany z jednego, kilku lub wszystkich
    > zajęć edukacyjnych, jeżeli nauczyciel nie miał podstaw do ustalenia oceny
    > klasyfikacyjnej z powodu nieobecności ucznia na zajęciach edukacyjnych
    > przekraczającej połowę czasu przeznaczonego na te zajęcia.
    Zwracam uwagę na słowo MOŻE.
    Decyzja czy ma podstawy do wystawienia oceny czy nie należy do nauczyciela.

    > 2. Uczeń nie klasyfikowany, w przypadku gdy jego nieobecność na zajęciach
    > edukacyjnych była usprawiedliwiona, może zdawać egzamin klasyfikacyjny.
    I tu się właśnie zapętliłeś. Nauczyciel musi ocenić czy usprawiedliwić
    nieobecność by było wiadomo czy uczeń do egzaminu klasyfikacyjnego prawo ma,
    czy musi o niego prosić RP (skrót oznacza Radę Pedagogiczną, nie
    Rzeczpospolitą Polską).

    --
    Jotte

  • 59. Data: 2008-10-18 13:25:23
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    > Nie.
    > Jedyne miejscce gdzie można o takim obowiązku chodzenia do szkoły mówić
    > jest przy okazji obowiązku nauki, który spełnia sie w formie posyłania
    > dziecka do szkoły. Z tym, że można obowiązek nauki spełniać inaczej niż
    > poprzez posyłanie dziecka do szkoły.
    > Inna sprawa, że ciągle jes to trudne do zrealizowania, ale nie niemożliwe.
    > Zgadzam się z jednym. Ża jak rodzić wybierze posyłanie dziecka do szkoły
    > jako formę spełniania obowiązku nauczania, to wówczas już taki obowiązek
    > ma. Ale stutowi szkoły nic do tego.

    I tu się mylisz. Statut ma określać prawa i obowiązki ucznia (tak stanowi
    rozp. o ramowych statutach). I jeśli Rada Szkoły tak uchwali, to obowiązek
    jest.

    --
    Arek

  • 60. Data: 2008-10-18 13:26:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:gdco2n$3in$3@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Nie dziwię się. Nauczyciel (szkoła) ma prawo określić warunki
    > przedstawiania pozaformalnych przyczyn nieobecności w określonej formie
    > dla celów
    Dopiszę:
    dla celów prawidłowego przeprowadzenia klasyfikacji.

    --
    Jotte