  • 111. Data: 2018-07-25 21:37:22
    Temat: Re: Nieanonimowy policjant
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 21:30, A. Filip pisze:

    > Ależ nawet jeśli TK orzeknie kiedyś tam naruszenie konstytucji to po
    > prostu zgodnie z uświęconą tradycją da czas sejmowi na dostosowanie
    > konstytucji do aktów niższego rzędu. Precedens Europejskiego Nakazu
    > Aresztowanie jest taki wygodny.

    No a co ma niby zrobić? - tak naprawdę.

  • 112. Data: 2018-07-25 21:57:29
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No a co ma niby zrobić? - tak naprawdę.

    Niby najlepszy jest model z USA z jednym 9 osobowym sądem który jest
    naszym SN, TK i NSA w jednym. Tylko ja się jakoś nie rwę dać taką
    władzę takim sędziom jacy są w "RP3 z PRL". Więc sobie do usranej
    śmierci możemy dyskutować który zgniły kompromis jest lepszy.

    Jak dla mnie system obsadzania TK (szczególnie długość kadencji) był
    od dawna ustawiony pod system zmiany koalicji rządzącej co jedną
    kadencje Sejmu. Niezależność TK nie przetrwała dwóch Kadencji PO+PSL.
    Moja propozycja to 25 letnia kadencje dla tych sędziów TK których Sejm
    w drugiej fazie wybierania przyklepie konstytucyjną większością 2/3
    głosów. Nie przyklepie _taką_ większością to kadencje zostaje taka jaka
    jest teraz.

    Ja mam nadziej że to mogłoby dać zamiast kandydatów Bierny Mierny ale
    Wierny kandydatów "z własną dużą reputacją" dających takie z grubsza
    wyniki jakich chce większość Sejmowa _bez ręcznego sterowania_.
    IMHO PiSowi przejście na taki system może odpowiadać _w drugiej_
    kadencji rządów. Opozycji przepuszczenie pojedynczych kandydatów na
    wydłużoną kadencje może pasować jako zniechęcające rządzących do
    wystawiania kandydatów nachalnie BMW.

    --
    A. Filip

  • 113. Data: 2018-07-25 23:21:46
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    > To należy ich osądzić. Kilku wrzeszczących pod Sejmem nic tu nie zmieni.

    A kontakt z rzeczywistością sprawia ból
    https://pbs.twimg.com/media/Di760gqX0AIYHqZ.jpg

    Kontynuacja na pręgu.

  • 114. Data: 2018-07-25 23:23:52
    Od: Kviat

    > Boję się,że nie masz zielonego pojęcia o poziomie wyszkolenia ratowników
    > wodnych.

    Boję się, że nie masz pojęcia o czym nie mam pojęcia.
    To było trochę czasu temu... i nigdy później nie pracowałem jako
    ratownik, taki kaprys i fantazję miałem jak byłem hmmm... młodszy. Ale
    zanim nasz szkoleniowiec pozwolił komukolwiek z naszej grupy "rekrutów"
    przystąpić do egzaminu na młodszego ratownika, to musieliśmy przez dwa
    sezony dyżurować na plaży (nad morzem - a nie są to warunki basenowe -
    piątek świątek i niedziele, czy wiało czy lało czy była pogoda czy nie,
    przez cały sezon o 6 rano trzeba było zameldować się w wodzie), a po
    sezonie letnim jeździć po pobliskich szkołach z basenami i uczyć dzieci
    pływać, wykłady teoretyczne i szkolenia praktyczne itd, każdy musiał
    przynajmniej orientować się bez wchodzenia do wody, czy woda dzisiaj
    będzie "zimna" czy "ciepła" w zależności od kierunku wiatru i fal na
    plaży, pierdyliard razy "połamać żebra" manekinowi podczas "reanimacji"
    albo posiniaczyć i obślinić kolegę podczas robienia usta-usta, bo o
    maseczkach z ustnikiem można było pomarzyć... nie wspominając o
    współczesnych AED. Przed wysłaniem na egzamin było pływanie od słupka do
    godziny 15tej. I nie kto szybciej i dalej, bo na tym etapie już wszyscy
    szybko pływali, ale ci co nie dali rady płynąć co najmniej dwie godziny
    bez przerwy, musieli czekać na kolejny termin egzaminu.

    Ja rozumiem, że czasy się zmieniły, ale nie próbuj mi wmówić, że
    przypadkowa osoba będzie miała większe pojęcie o reanimacji i ratowaniu
    człowieka niż lamus ratownik nawet po gównianym kursie.

    > Oni są od wyciągania ludzi z wody. W pozostałym zakresie są
    > mniej więcej takimi samymi ratownikami, jak każda osoba uważająca na
    > szkoleniu z EDB czy na kursie na prawo jazdy.

    Oczywiście.
    Bo każdy przypadkowy przechodzień przechodził szkolenie i uważnie
    słuchał na kursie na prawo jazdy.

    > Bo przeważnie nie ma.

    Ale tam był.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 115. Data: 2018-07-25 23:25:34
    Od: Kviat

    > To należy ich osądzić.

    Teraz już wiesz dlaczego potrzebny jest trójpodział władzy i niezależne
    sądownictwo i prokuratura.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 116. Data: 2018-07-25 23:49:19
    Od: Kviat

    > Ty wiesz ile głupot uchwalili posłowie po kolei wszystkich poprzednich
    > kadencji?

    A miało być lepiej.
    To chyba nieuleczalne... to usprawiedliwianie dzisiejszego łamania prawa
    i robienie głupot, łamaniem prawa i robieniem głupot przez poprzedników.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 117. Data: 2018-07-25 23:50:39
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    > Nie Piotrze. To Tobie - i Tobie podobnym - się wydaje, że zgodne z
    > prawem jest to, na co Wy wyrażacie zgodę. Prawo, to prawo. Jest ustawa.
    > Są przepisy wykonawcze. Można z nimi się nie zgadzać, ale latanie po
    > ulicy i pranie się z policjantami nie jest najlepszym pomysłem.

    "Bogu dzięki" tak samo myślano w 1935 w Niemczech.

  • 118. Data: 2018-07-25 23:53:15
    Od: Kviat

    W dniu 2018-07-25 o 21:57, A. Filip pisze:

    > Niby najlepszy jest model z USA z jednym 9 osobowym sądem który jest
    > naszym SN, TK i NSA w jednym. Tylko ja się jakoś nie rwę dać taką
    > władzę takim sędziom jacy są w "RP3 z PRL".

    No. Niech podpowie pan Piotrowicz jakich sędziów wybrać. Z tamtych
    czasów zna ich najlepiej.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 119. Data: 2018-07-26 00:23:52
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

  • 120. Data: 2018-07-26 00:28:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25-07-18 o 23:50, r...@k...pl pisze:
    > "Bogu dzięki" tak samo myślano w 1935 w Niemczech.

    I w szeregu innych miejsc na świecie.