  • 11. Data: 2005-03-02 08:47:52
    Temat: Re: Nie wydają gwarancji!
    Od: " b" <b...@W...gazeta.pl>

    Levis <l...@p...onet.poczta> napisał(a):

> [...]
    > podać im numer seryjny a oni mi z sufitu powiedzą, że mam tyle to a tyle
    > gwarancji. Fajne czasy nadejszły! Kiedyś dostawałem kartę gwarancyjną, w
    > której miałem napisany numer seryjny sprzętu i czas trwania gwarancji a
    > dzisiaj mi w sklepie na gębę powiedzą: masz pan panie 24 miesiące gwarancji
    > i wierz nam pan na słowo. A ja przyjdę w 14 miesiącu i oni mi powiedzą:
    > miałeś pan panie 12 miesięcy, spieprzaj pan na szczaw. Szkoda, że kredytu w
    > banku się nie bierze na gebę ale skoro takie postępy w gwaracjach są to
    > pewnie niebawem już będzie można i kredycik i pożyczkę i może związek

    Wydaje mi się, że zostałeś wprowadzony w błąd, a zakupiony router nie ma
    żadnej gwarancji. Z doświadczenia zawodowego wiem, że jeśli jakiś sprzęt
    komputerowy jest objęty gwarancją, to ZAWSZE dołączana jest karta
    gwarancyjna. Jednak w chwili obecnej spora ilość producentów na drobny sprzęt
    (karty graficzne, płyty główne, napędy, także na modemy i routery) nie
    udziela gwarancji, ale kilkuletniej rękojmi. Dlatego nie są wydawane żadne
    karty gwarancyjne. Sprzedawca powinien Ci o tym powiedzieć (ja na
    wystawianych fakturach przy poszczególnych pozycjach wpisuję, czy towar
    objęty jest gwarancją, czy rękojmią i na jaki czas - sprawdź, może taka
    adnotacja jest).
    Stąd też ta kołomyja o partiach towaru i numerach seryjnych, bo okres
    rękojmii się zmienia i pierwsze partie mogły mieć np. rok rękojmi, nastepne
    więcej.
    A reklamacja takiego towaru sprowadza się do tego, że oddajesz sprzęt do
    sklepu, gdzie kupiłeś, sklep odsyła do dystrybutora gdzie zostaje wymienony
    na sprawny, a jeśli takiego modelu nie ma następce, model podobny lub
    gotówkę. Nikt się nie bawi w naprawy.

    Nie wiem, czy ma to znaczenie, ale gdzieś kiedyś w Computer Reseller News
    wyczytałem, że odejście od gwarancji na rzecz takiej rękojmii spowodowane
    było również chęcią ograniczenia działalności małych podmiotów i firm-
    krzaków. Bo co z tego, że masz nawet trzy lata rękojmii skoro po roku firma
    się zwinie i nie masz gdzie reklamować?

    pozdrawiam

    b.

  • 12. Data: 2005-03-02 14:38:00
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "Levis" <l...@p...onet.poczta> napisał w wiadomości

> [...]
    >kupię (do domu, bo już zamówiłem) i podać im numer seryjny a oni mi z
    >sufitu powiedzą, że mam tyle to a tyle gwarancji.

    Ale z czym masz problem kolego? Dostałam dysk od mego wtedy jeszcze
    narzeczonego - dysk kupił mi w swoim mieście i ponieważ to prezent nie dał
    mi zadnych dokumentów do niego - mało tego - zgubił je. Gdy dysk padł [wg
    mnie na gwarancji producenta 3 lata] zadzwoniłam do najbliższego sklepie
    komputerowego, co mam zrobić z tym fantem. Kazałi mi podać nr seryjny dysku,
    po chwili oddzwonili, ze moge dysk przynieść do wymiany. Wymienili na nowy
    mimo, ze byl kupiony 100km od ich sklepu. Tym bardziej jestem w stanie
    uwierzyć w podobną politykę twojego sklepu. Gwarancja na router jest
    gwarancja producenta - w moim przypadku "kartą gwarancyjną" byl sticker z nr
    seryjnym

    HaNkA

  • 13. Data: 2005-03-02 15:52:41
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
> [...]
    > uwierzyć w podobną politykę twojego sklepu. Gwarancja na router jest
    > gwarancja producenta - w moim przypadku "kartą gwarancyjną" byl sticker z nr

    A co na to nasze przepisy? ;)

    KG

  • 14. Data: 2005-03-02 17:02:12
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > A co na to nasze przepisy? ;)

    Służbista :P

    HaNkA

  • 15. Data: 2005-03-02 17:23:38
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    HaNkA ReDhUnTeR napisał(a):
    > Służbista :P

    wiesz, wszystko dobrze dopóki sprzedawca, gwarant itd nie zacznie robić
    problemów...

    KG

  • 16. Data: 2005-03-02 21:11:08
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:d04jb2$cnu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Ale z czym masz problem kolego?
    Jak bede mial problem to ci dam znac, tylko watpie zebys wtedy przeczytala
    moj watek.

    > Gwarancja na router jest gwarancja producenta - w moim przypadku "kartą
    > gwarancyjną" byl sticker z nr seryjnym

    No widzisz. W moim przypadku nie ma nawet stickera. Dopiero dzis zadzwonilem
    do nich i powiedzialem, zeby nie robili jaj bo jest inny sklep w Lodzi,
    ktory sprowadza te same routery, daje 12 miesiecy gwarancji NA PISMIE!
    Powiedzialem, ze mam zamiar kupic jeszcze 4 takie maszynki do firmy i niech
    ona zgadnie gdzie je kupie jesli mi nie wypisze gwarancji. Zgadla, ze u
    konkurencji. Wiec bede mial i sticker i nawet bodajze wypisana karte
    gwarancyjna. Wiec mi nie chrzan, ze jak Ci jeden sklep tak pieknie uznal
    reklamacje to wszyscy tak robia! Moj przypadek jest ewidentnym dowodem na
    kretactwo niektorych sklepow. Gdybym nie mial jezyka w gebie i nie domagal
    sie swoich praw to bym gowno mial a nie sticker i karte gwarancyjna. Tylko,
    ze na pewno jest kupe osob, ktorych sklepy laduja w tylek bez wazeliny tylko
    ze sie nikomu nie poskarza. Powinien ktos tego odgornie pilnowac, zasad
    zdrowej konkurencji, nie robienia klienta w balona ale u nas wiecej jest
    komisji sledczych w parlamencie niz zdrowego rozsadku w ich zakutych lbach.
    Pozdrawiam, Michal.
    --
    (C) Copyright 2005 by Levis

  • 17. Data: 2005-03-02 21:37:22
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    >Moj przypadek jest ewidentnym dowodem na kretactwo niektorych sklepow.

    A mój na uczciwość niektórych sklepów. Remis

    HaNkA

  • 18. Data: 2005-03-02 21:54:22
    Od: "Levis" <l...@p...onet.poczta>

    napisał w wiadomości news:d05bti$52l$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A mój na uczciwość niektórych sklepów. Remis
    ;-) Jak w biznesie jestes nieuczciwa to giniesz :-)
    --
    (C) Copyright 2005 by Levis

  • 19. Data: 2005-03-02 22:06:02
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    > ;-) Jak w biznesie jestes nieuczciwa to giniesz :-)

    Heh, tak sądzisz?:-)) To powinienes poczytać o dokonaniach katowickiego
    sklepu komputerowego Monell :-) Np tu
    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_66881.h
    tml albo tu
    http://twojemiasto.gazeta.pl/katowice/1,35...19,1814