  • From: "Levis" <l...@p...onet.poczta>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nie wydają gwarancji!
    Date: Tue, 1 Mar 2005 21:31:53 +0100

    Witam. Mam problem, może ktoś po przeczytaniu mnie oświeci co powinienem
    zrobić w takiej sytuacji. Wpierw jest szybki opis, niżej dłuższy dla
    zainteresowanych.

    SZYBKO:
    Nie chcą wydać karty gwarancyjnej na kupiony przeze mnie sprzęt (router) bo
    mówią, że oni nie wydają. Przyniosę im zepsuty sprzęt w razie czego i oni
    zerkną w archiwach z jakiej był partii, stwierdzą ile ma gwarancji i albo
    naprawią albo nie. Czy można nie wydawać karty gwarancyjnej mimo że klient
    tego żąda? Przecież skąd niby mam wiedzieć na ile jest gwarancja i czy mnie
    w chusteczkę nie zrobią potem?

    DŁUŻEJ:
    Kupiłem router do firmy. No i oczywiście nie zauważyłem, że nie dostałem
    żadnej gwarancji a w firmie oczywiście zauważyli i dostałem opier. :-)
    Dzwonię do firmy, która mi go sprzedała (w Łodzi). Pani mówi, że na niego
    jest gwarancja 12 miesięcy i jak się zepsuje w trakcie tego czasu to przyjdę
    ze sprzętem i oni naprawią.
    Włażę na stronę internetową firmy, która jest wyłącznym partnerem producenta
    tego routera w Polsce i tam jest napisane, że ten model ma 24 miechy
    gwarancji. Dzwonię do Poznania (bo tam są ci wyłączni) a sam jestem z Łodzi
    i tu kupiłem. Facet z Poznania mi mówi, że to zależy od numeru partii i jak
    im podyktuję nr seryjny z routera to on już będzie wiedział na ile jest
    gwarancja i mi powie. Super kurde. Jade do tej firmy u siebie, ktora mi to
    sprowadzila z Poznania i sprzedala i pytam czy dostane karte gwarancyjna i
    ze ci z Poznania mowili, ze to urzadzonko ma 24 miechy gwarancji. Pani z
    usmiechem mi odpowiada, ze oni mają tylko zbiorczą gwarancję na przysłany
    sprzęt i ona zerknie w tą zbiorówkę i na podstawie nru seryjnego mojego
    egzemplarza już będzie wszystko wiedziała. Może nawet będę miał 36 miesięcy
    bo niektóre sprzęty tego producenta tyle mają.

    Co to k...a są za jaja? Żebym ja w momencie zakupu nie wiedział jaką długą
    mam gwarancję na sprzęt? I mam dzwonić po Poznaniach, Łodziach i może
    jeszcze do USA żeby mi sprawdzili numer partii?
    W związku z tym mam pytanko: Czy mogę żądać wydania karty gwarancyjnej i na
    jakiej podstawie (prosiłbym o nr dziennika ustaw i pozycje, znaczy dokładne
    namiary)? Jeśli mogę a kierownik tego sklepu pokaże mi wała to co mam robić?
    Jakiś urząd ochrony konsumenta? Ile to będzie trwało i czy w ogóle coś z
    tego wyniknie?
    A jeśli nie mogę nic zrobić i mam się zadowolić tym co mi pan w Poznaniu
    powie a mówi co innego niż pani w Łodzi to to jest robienie z klienta idioty
    i gdzieś mam takie prawo :-)

    Pozdrawiam, Michał.
    --
    (C) Copyright 2005 by Levis