  • 451. Data: 2008-07-05 16:16:37
    Temat: Re: Nie wejdzie Pan na koncert z aparatem...
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Ponieważ brak jest podaży tego typu usługi.

    To dlaczego tyle osob chce wneisc aparat?

  • 452. Data: 2008-07-05 16:18:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > To dlaczego tyle osob chce wneisc aparat?

    Pomyliłem się, tego typu usługa jest - za dodatkową opłatą na pewno
    można uzyskać zgodę na fotografowanie i filmowanie.

    A że większość chciałaby móc to mieć za darmo? Cóż, na pewno
    "większość" by chciała móc jeździć na gapę, ale z tego nic nie wynika.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 453. Data: 2008-07-05 16:22:25
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Pomyliłem się, tego typu usługa jest - za dodatkową opłatą na pewno
    > można uzyskać zgodę na fotografowanie i filmowanie.

    Nie ma takiej mozliwosci przy kupnie biletów.

    > A że większość chciałaby móc to mieć za darmo?

    Uwazasz, ze 150 zlotych za bilet to "za darmo"?

  • 454. Data: 2008-07-05 16:26:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > Nie ma takiej mozliwosci przy kupnie biletów.

    Bez znaczenia dla sprawy.

    > Uwazasz, ze 150 zlotych za bilet to "za darmo"?

    W tych 150zł po prostu nie jest wliczona możliwość fotografowania.
    Jak kupujesz bilet na autobus, to też potem może się okazać, że musisz
    skasować dwa bilety, bo na przykład masz dużą walizkę, albo chcesz
    przewieźć psa. Jeśli cennik i regulamin tak stanowi, to sam bilet nie
    uprawnia do przewozu bagażu, czy zwierząt. Tak samo jak zwykły bilet na
    koncert nie uprawnia do wnoszenia sprzętu nagrywającego. I naiwnym
    byłoby potem tłumaczenie "mam prawo przewieźć walizkę, bo JA mam bilet".

  • 455. Data: 2008-07-05 16:43:43
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Bez znaczenia dla sprawy.

    Jest. Bo to tak jakby bilety MPK sprzedawali, ale bilety MPK na przejazd
    z bagazem sprzedawli gdzie indziej po zlozeniu formularza do rozpatrzenia.

    > W tych 150zł po prostu nie jest wliczona możliwość fotografowania. Jak
    > kupujesz bilet na autobus, to też potem może się okazać, że musisz
    > skasować dwa bilety, bo na przykład masz dużą walizkę, albo chcesz

    To ja kupie 2 bilety na koncert to bede juz mogl fotografowac?

    Nie?

    Dostrzegasz roznice?

> [...]
    > koncert nie uprawnia do wnoszenia sprzętu nagrywającego. I naiwnym
    > byłoby potem tłumaczenie "mam prawo przewieźć walizkę, bo JA mam bilet".

    Bo masm prawo, bo mam bilet dla mnie i bilet dla walizki. Kupiony w
    jednym okienku.

    Ale idac tym tropem szalenstwa, to organizatorzy od pozamiejscowych
    powinni pobierac takse klimatyczna.

  • 456. Data: 2008-07-05 16:54:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > To ja kupie 2 bilety na koncert to bede juz mogl fotografowac?

    To nie do mnie kieruj to pytanie.

    > Nie?
    >
    > Dostrzegasz roznice?

    > Bo masm prawo, bo mam bilet dla mnie i bilet dla walizki. Kupiony w
    > jednym okienku.

    Zatem zgodziliśmy się: organizator może - w cenie jednego biletu -
    zabronić fotografowania. Pozostaje tylko różnica, że wg Ciebie "bilet na
    fotografowanie" powinien być dostępny wraz z biletem normalnym. Ja
    uważam, że niekoniecznie, fotografowanie bowiem fotografowaniu nierówne
    i powinno to być indywidualnie ustalane. Tak samo jak w kiosku możesz
    kupić i 100 standardowych biletów, ale autobusu nie wynajmiesz.

    Poza tym może tak być, że wspomniany bilet na walizkę będzie osobnym
    biletem z inną ceną, i akurat może nie być dostępny w sprzedaży poza
    siedzibą przewoźnika - np. ze względu na małe zainteresowanie nabywców.

    > Ale idac tym tropem szalenstwa, to organizatorzy od pozamiejscowych
    > powinni pobierac takse klimatyczna.

    Opłata klimatyczna pobierana jest w hotelu. Zresztą jest to kolejny
    "argument" nie związany z tematem.

  • 457. Data: 2008-07-05 17:15:03
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > To nie do mnie kieruj to pytanie.

    To bylo retoryczne pytanie i podalem odpowiedz, ktora ma pokazac, ze sie
    nie da.

    > Zatem zgodziliśmy się: organizator może - w cenie jednego biletu -
    > zabronić fotografowania. Pozostaje tylko różnica, że wg Ciebie "bilet na
    > fotografowanie" powinien być dostępny wraz z biletem normalnym.

    Tak. Jezeli tylko "kasa" stoi za tym, zeby fotografowac/nie
    fotografowac. I jest mozliwosc "zostania fotografujacym" to ma to byc
    proste - przychodze i kupuje bilet z lub bez.

    > Ja
    > uważam, że niekoniecznie, fotografowanie bowiem fotografowaniu nierówne

    Znaczy co znów nierówne jest?

    I dlaczego znow wracamy do rasistowskiego zabranbiania uzywania czarnych
    aparatow a pozwalaniu uzywania srebrnych?

    > i powinno to być indywidualnie ustalane.

    Dlaczego? Uzasadnij? I na jakich kryteriach? Uzasadnij?

    > Tak samo jak w kiosku możesz
    > kupić i 100 standardowych biletów, ale autobusu nie wynajmiesz.

    Ale ja nie chce wynajmowac obiektu na koncert. Chce jak do autobusu,
    wsiasc z aparatem.

    > Poza tym może tak być, że wspomniany bilet na walizkę będzie osobnym
    > biletem z inną ceną,

    Raczej malo gdzie jest tak praktykowane. Nawet w samolotach masz bilet
    i... jak trzeba, doplacasz za nadbagaz.

    > i akurat może nie być dostępny w sprzedaży poza
    > siedzibą przewoźnika - np. ze względu na małe zainteresowanie nabywców.

    Znaczy "bilet na pociag Gdansk-Szczecin pan kupi u nas, ale bilet na
    pana walizke to tylko w centrali w Warszawie".

    ??

  • 458. Data: 2008-07-05 17:21:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Marian pisze:

    > Znaczy co znów nierówne jest?

    Czym innym jest fotografowanie telefonem, czy swoim aparatem "do
    albumu", czym innym fotografowanie w celu opublikowania w gazecie.

    > I dlaczego znow wracamy do rasistowskiego zabranbiania uzywania czarnych
    > aparatow a pozwalaniu uzywania srebrnych?

    Do niczego nie wracam.

    > Dlaczego? Uzasadnij? I na jakich kryteriach? Uzasadnij?

    Takie jest moje zdanie. To Ty musisz udowodnić dlaczego organizator
    ma wpuszczać każdego z aparatem.

    > Ale ja nie chce wynajmowac obiektu na koncert. Chce jak do autobusu,
    > wsiasc z aparatem.

    Albo z walizką.

> [...]
    >
    > Znaczy "bilet na pociag Gdansk-Szczecin pan kupi u nas, ale bilet na
    > pana walizke to tylko w centrali w Warszawie".

    Znaczy się: bilet na autobus pan kupi, ale na przewóz bagażu już nie,
    bo nie mam. Albo z praktyki: Bilet jednorazowy może pan kupić, ale
    20-minutowego już nie, bo mi się nie opłaca. Zapraszam do siedziby
    przewoźnika.

  • 459. Data: 2008-07-05 17:38:46
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Czym innym jest fotografowanie telefonem, czy swoim aparatem "do
    > albumu", czym innym fotografowanie w celu opublikowania w gazecie.

    No dobrze. Do jednego jak i drugiego moge uzyc tego samego aparatu.

    No i?

    > Takie jest moje zdanie. To Ty musisz udowodnić dlaczego organizator
    > ma wpuszczać każdego z aparatem.

    Bo nie widze powodu, zadnego powodu, zeby zabraniac wnoszenia aparatów
    osobom, ktore to chca zrobic.

    Po pierwsze dlatego, ze w 99% przypadkow te zdjecia nie beda
    profesjonalne (technicznie).

    Po drugie dlatego, ze ten 1% i tak nikt do powaznej gazety nie kupi z
    powodow tak prawnych jak i technicznych - akredytacja press/foto pozwala
    bowiem na przebywanie w obszarze, gdzie zwykly "koncertowicz" nie
    wejdzie. A dopiero zdjecia z tego obszaru sa na prawde ciekawe.

    Dlatego zakaz wnoszenia aparatow na koncerty uwazam za zwykle
    "widzimiesie" organizatora, ktory wykorzystuje swoja uprzywilejowaną
    pozycję monopolisty (obsluga koncertu) i wyznacza niewygodne, niezyciowe
    zasady...

    > Albo z walizką.

    I nikt nie robi z tego problemu w autobusie. Jedynie musze doplcic u
    kierowcy/dokasowac bilet. I juz. Szybko, prosto i sprawnie.
> [...]

    > bo nie mam. Albo z praktyki: Bilet jednorazowy może pan kupić, ale
    > 20-minutowego już nie, bo mi się nie opłaca. Zapraszam do siedziby

    Ide do innego kiosku, a nie do przewoznika i kupuje. Kupuje, bo jest
    konkurencja, a nie monopol.

  • 460. Data: 2008-07-05 18:45:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd pisze:

    > No popatrz, ale nie raczysz przyjąć, że zdaniem organizatora *nie
    > zapłaciłeś* za przywilej robienia tam zdjęć?

    Ummm... "Przywilej"?

    Idziesz ulicą - i komu płacisz za przywilej patrzenia? ;->