  • 71. Data: 2010-11-14 11:58:40
    Temat: Re: Nasza klasa i zgoda na wykorzystanie fotografii
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-14 12:24, Użytkownik Krzysztof napisał:

    > A możesz podać argumenty bardziej ad meritum i związane z
    > rzeczywistością, a nie z science-fiction?
    > Najlepiej z uwzględniem zapisów w ustawie o ochronie danych osobowych.

    Nie bądź śmieszny, chcesz podstawy prawnej że portale w stylu
    NK zarabiają na reklamach wciskanych zarejestrowanym u siebie
    ludkom ?
    A może zarabianie na banerach reklamowych to dla ciebie SF ?

    Pozdrawiam

  • 72. Data: 2010-11-14 12:20:30
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.11.2010 12:49, Krzysztof pisze:

    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    > wiadomości news:iboh1m$srm$1@news.onet.pl...

    > Po pierwsze sądzę, że zakładając kiedyś konto NK nie wydałem na ten
    > "zbożny" cel ani grosza.

    No i? Przecież napisał, że im nabijał kasę, a nie że im PŁACIŁ.

    > Po drugie sądzę, że nie płacę żadnej kasy na rzecz TVN czy Polsatu, a
    > mimo to jakimś automagicznym cudem jestem w stanie oglądać ich programy.
    > Może pomocne będzie dla Ciebie hasło "reklamodawcy" :>

    No właśnie, w końcu zrozumiałeś.

    > Ponawiam zatem pytanie do swego przedpiścy "w jaki sposób nabijałeś kasę
    > NK"?

    No przecie linijka wyżej sam sobie odpowiedziałeś.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 73. Data: 2010-11-14 13:04:59
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ludkom ?
    > A może zarabianie na banerach reklamowych to dla ciebie SF ?

    Czy Ty też jesteś inteligentny inaczej Radosławie, że nie rozumiesz
    prostego pytania?
    Pytam więc jeszcze raz wyraźnie i powoli - wyjaśnij mi w jaki sposób
    człowiek rejestrując się na tym portalu NABIJA mu KASĘ? Ten konkretny
    człowie, nie nikt inny. Nie pytam w jaki sposób zarabia NK, tylko w jaki
    sposób tracisz Ty, jako użytkownik. Zakładając, że masz tam tylko konto, a
    nie bawisz się w kupowanie jakichś eurogąbek czy innych pierdół dla swoich
    kochanek.
    A może chcesz zasugerować, że podczas zerknięcia na baner reklamowy schodzi
    Ci z rachunku określona kwota pieniędzy?

    K.

  • 74. Data: 2010-11-14 13:32:22
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > No i? Przecież napisał, że im nabijał kasę, a nie że im PŁACIŁ.

    A czym to się wg Ciebie różni?
    Skoro nabijasz komuś kasę (a po prawdzie to kabzę albo kieszeń), to znaczy,
    że Twoim kosztem ktoś się wzbogaca.
    Pytam więc uparcie w jaki sposób NK wzbogaca się kosztem użytkowników? Czy
    oni coś tracą poprzez korzystanie z portalu? Co konkretnie?

    > No właśnie, w końcu zrozumiałeś.

    Obawiam się, że raczej Ty. Z tą różnicą, że nie zrozumiałeś.

    > No przecie linijka wyżej sam sobie odpowiedziałeś.

    Zatem od dzisiaj będę żądał przywilejów od rady mojego miasta za to, że
    codziennie, podczas drogi do pracy oglądam banery reklamowe jakiegoś
    dewelopera albo banku. Wszak wg Twojego toku myślenia nabijam memu miastu
    kasę.

    K.

  • 75. Data: 2010-11-14 14:08:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 14.11.2010 14:32, Krzysztof pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A czym to się wg Ciebie różni?
    > Skoro nabijasz komuś kasę (a po prawdzie to kabzę albo kieszeń), to
    > znaczy, że Twoim kosztem ktoś się wzbogaca.

    A skąd ten wniosek? Jak nabijam ci guza drewnianą pałką, to ja coś tracę?
    Tobie rośnie guz, a mi wcale nie ubywa niczego. Co nie zmienia faktu, że
    jak się obrażę na ciebie, to przestanę cię tą pałką walić po łbie i sam
    się martw, jak inaczej zwiększać rozmiar guza.

    Działania osoby, do której słów się doczepiłeś, powodowały wzrost
    dochodu osób czerpiących zyski z naszej klasy. Więc ta osoba,
    niezadowolona z działania serwisu, zagłosowała ,,nogami'' i uznała, że
    nie będzie dalej prowadziła działań przynoszących wzrost dochodu tym
    osobom. I tyle.

> [...]
    > codziennie, podczas drogi do pracy oglądam banery reklamowe jakiegoś
    > dewelopera albo banku. Wszak wg Twojego toku myślenia nabijam memu miastu

    Owszem. I możesz zagłosować ,,nogami'' i omijać te drogi, analogicznie
    jak niezadowoleni klienci NK omijają ten portal. Możesz też próbować
    negocjować różne inne warunki ze wspomnianą Radą Miasta.

    Oczywiście sprawą drugorzędną jest siła twojego przebicia. To, że ja nie
    oglądam TVNu niespecjalnie przeszkadza mu się rozwijać, bo
    wykształciuchów w Polsce jest od groma
    i zarząd TVN podejmuje takie a nie inne decyzje o doborze grupy
    docelowej. Analogicznie zapewne zarząd NK nie przejął się odejściem
    Palika, na tym jednak polega rynek i głosowanie ,,nogami'', że nie da
    się krzyknąć Liberum Veto i pozostaje jedynie robić swoje w nadziei, że
    jak więcej osób tak zrobi, to docelowo albo obecny dostawca zmieni
    profil albo znajdzie się inny dostawca usług, nakierowany na zbliżony do
    nas profil odbiorcy.

    Ja przykładowo po 10 latach powiedziałem w zeszłym miesiącu umowę
    zabrskimu potentatowi w dziedzinie ISP (Betasoftowi), bo płacenie 60zł
    miesięcznie za łącze w porywach 1M mi nie odpowiadało. Wcześniej
    rozmawiałem z przedstawicielami firmy na temat zwiększenia prędkości lub
    zmniejszenia ceny. Firma uznała jednak, że im się to nie opłaca i że
    właściwym wyjściem będzie rozwiązanie umowy i moje przejście do
    konkurencji. Nie odbieram tego ,,na złość Bnetowi'', ale po prostu ja
    wybieram optymalne dla mnie rozwiązanie. Nie można jednak bagatelizować
    decyzji jednostki. Ani Bnet się nie zawali po moim odejściu ani NK po
    odejściu Palika, skoro jednak jakość świadczonych usług nam u tych
    dostawców nie odpowiada, to odchodzimy.

    Czy teraz dość przystępnie wyjaśniłem, czy nadal będziesz krzyczał ,,jak
    nabijał kasę''?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 76. Data: 2010-11-14 14:20:57
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/14/2010 7:04 AM, Krzysztof wrote:
    > Pytam więc jeszcze raz wyraźnie i powoli - wyjaśnij mi w jaki sposób
    > człowiek rejestrując się na tym portalu NABIJA mu KASĘ?

    samą swoją obecnością.
    to właśnie ludzie są wartością portali społecznościowych.
    Bez nich portal jest wart zero.

  • 77. Data: 2010-11-14 14:22:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/14/2010 7:32 AM, Krzysztof wrote:
    > Skoro nabijasz komuś kasę (a po prawdzie to kabzę albo kieszeń), to
    > znaczy, że Twoim kosztem ktoś się wzbogaca.

    a czemu od razu "twoim".
    Słyszałeś o katalizatorach?

  • 78. Data: 2010-11-14 14:44:30
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > A skąd ten wniosek?

    Ze znajomości języka polskiego.

    > Jak nabijam ci guza drewnianą pałką, to ja coś tracę?

    Chcesz teraz publicznie udowodnić, że nie wiedziałeś dotąd o tym, że te
    same słowa mają różne znaczenia?

    > Działania osoby, do której słów się doczepiłeś, powodowały wzrost
    > dochodu osób czerpiących zyski z naszej klasy.

    Widzisz, sęk w tym, że za owe działania (masz zapewne na myśli rejestrację
    konta) ta osoba otrzymywała jakieś korzyści, tu konkretnie możliwość
    uczestnictwa w serwisie. W przeciwnym razie, gdyby tych korzyści nie
    otrzymała, nie podejmowałaby żadnych działań. Zatem bilans między NK a
    użytkownikiem jest zerowy. Ktoś się rejestruje, NK świadczy usługę. Finito.
    A to, w jaki sposób NK pozyskuje fundusze na swoją działalność, to zupełnie
    inna sprawa i twierdzenie, że korzystanie z darmowego portalu
    informacyjnego czy społecznościowego to nabijanie kasy właścicielom tego
    portalu świadczy o wyjątkowo wysokim mniemaniu owego twierdzącego.
    Zwłaszcza w sytuacji, gdy - jak sądzę - nawet do tych reklam nie zagląda.

    > niezadowolona z działania serwisu, zagłosowała ,,nogami'' i uznała, że
    > nie będzie dalej prowadziła działań przynoszących wzrost dochodu tym
    > osobom. I tyle.

    O tym nie dyskutujemy, to przecież jej wolna wola.
    Uznała, że zasady panujące na portalu są nieakceptowalne, a korzyści coraz
    mniejsze, więc zrezygnowała.
    Czy to znaczy, że portal przestał zarabiać na siebie, przestał się bogacić,
    bo ona przestała nabijać mu kabzę?

    > Owszem. I możesz zagłosować ,,nogami'' i omijać te drogi, analogicznie
    > jak niezadowoleni klienci NK omijają ten portal. Możesz też próbować
    > negocjować różne inne warunki ze wspomnianą Radą Miasta.

    Wiesz co... albo nie, nie będę komentować, bo musiałbym użyć niewybrednych
    wyrazów :)
    Spytam tylko czy urwałeś się może z choinki?

    K.

  • 79. Data: 2010-11-14 15:18:37
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-14 12:58, RadoslawF pisze:

> [...]
    > ludkom ?
    > A może zarabianie na banerach reklamowych to dla ciebie SF ?

    Sprzedadzą wkrótce NK za bardzo duże pieniądze. Prawdopodobnie ruskim.
    Nie mogę znaleźć teraz tego linka.

    --
    animka

  • 80. Data: 2010-11-14 15:20:38
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-14 14:04, Krzysztof pisze:
> [...]
    > A może chcesz zasugerować, że podczas zerknięcia na baner reklamowy schodzi
    > Ci z rachunku określona kwota pieniędzy?

    Ja tak wszystkie reklamy/bannery mam zablokowane i nie oglądam tego
    dziadostwa.

    --
    animka