  • 31. Data: 2006-03-07 22:20:23
    Temat: Re: Nakaz w postepowaniu upominawczym
    Od: roburkov <r...@g...ciach.pl>

    Johnson pisze:

    > Mówimy o domniemaniu doręczenia. Dla sądu adres pozwanego wskazany przez
    > powoda jest wiążacy, chyba że ma wyraźne informacje że coś jest nie tak.

    Podstawa domniemania jest poswiadczenie odbioru albo 2-krotna zwrotka z
    poczty pisma wyslanego na adres zamieszkania pozwanego. Poniewaz pisma nie
    wyslano na takowy adres to tym samym podstawa domniemania nie wystapila.
    Domniemanie faktyczne nie prowadzi do skutkow domniemania prawnego.

    --
    Pozdrowienia,
    roburkov

  • 32. Data: 2006-03-07 22:32:19
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    roburkov napisał(a):

> [...]
    > wyslano na takowy adres to tym samym podstawa domniemania nie wystapila.

    Dobrze ale sąd o tym nie wie. Nie wie że awizo nastąpiło na zły adres (w
    chwili stwierdzenia prawomocności). Stwierdza i już.
    I to składający ewentualne zażalenie ma podważyć domniemanie, którym
    posłużył się sąd. Musi udowodnić że adres wskazany przez powoda jest
    zły. Nie wystarczy że powie "ja tam nie mieszkałem"

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"

  • 33. Data: 2006-03-07 22:39:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Johnson napisał(a):

> [...]
    > posłużył się sąd. Musi udowodnić że adres wskazany przez powoda jest
    > zły. Nie wystarczy że powie "ja tam nie mieszkałem"

    Mogę się zgodzić że bardziej prawidłową z punktu widzenia teoretycznego
    drogą rozwiązania pierwotnego kazusu jest podważanie stwierdzenia
    prawomocności nakazu, co jednak nie zmienia tego ze trzeba udowodnić że
    nie mieszkało się pod adresem wskazanym przez powoda. Dopóki tego dowodu
    nie będzie sąd odwoławczy, podobnie jak sąd rejonowy mając prawidłowe
    awzio bez żadnej wzmianki o nieprawidłowości adresu może domniemywać że
    wskazany przez pozwanego adres jest prawidłowy, a ewentualne twierdzenia
    pozwanego w stylu "ja tam nie mieszkałem" będą bezskuteczne.

  • 34. Data: 2006-03-08 09:18:58
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > wskazany przez pozwanego adres jest prawidłowy, a ewentualne twierdzenia
    > pozwanego w stylu "ja tam nie mieszkałem" będą bezskuteczne.

    Napisałem: <<
    To naprawdę mogę iść w Polskę z naręczem fałszywych faktur wpisując dane z
    książki telefonicznej licząc, że ktoś nie zdąży ze sprzeciwem?

    Czyli dodatkowo mogę podać lewy adres przy składaniu pozwu, a prawidłowy
    przy egzekucji. Świetnie, strach się bać.

    A.

  • 35. Data: 2006-03-08 09:29:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    ath napisał(a):

    > Napisałem: <<
    > To naprawdę mogę iść w Polskę z naręczem fałszywych faktur wpisując dane z
    > książki telefonicznej licząc, że ktoś nie zdąży ze sprzeciwem?

    Nawet nie zrozumiałes tego co napisałem.

    > Czyli dodatkowo mogę podać lewy adres przy składaniu pozwu, a prawidłowy
    > przy egzekucji. Świetnie, strach się bać.

    Adres w pozwie i adres w toku egzekucji mogą być inne.

  • 36. Data: 2006-03-10 10:03:44
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> naskrobał/a w

    > Napisałeś na kopercie adnotację?