  • 31. Data: 2024-07-18 18:43:12
    Temat: Re: Najmłodsza dziennikarka w Sejmie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 17:54:45 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Sam sobie - moim zdaniem - dokumentu wystawić nie może. Pozostaje mu
    > zaświadczenie z sądu, że periodyk zgłoszono, a on jest redaktorem
    > naczelnym. To jest w zaświadczeniu z sądu.

    A jak pracownika zatrudni? Pracownikowi może, a sobie nie może ?

    > Różnie to wygląda.

    > Dokładnie.

    > Wiesz, nie wejdziesz bez okazania biletu, albo akredytacji.

    No ale "wydaje". Jak wydaje - do ręki ? Kiedy ?
    Gdzie? W "biurze prasowym" ? Komu?

    Mogłby co prawda wysłać pocztą do redakcji :-)

    > Na akredytacjach często są wydrukowane zdjęcia. Ale spotkałem się z tym,
    > że ważna z legitymacją prasową przykładowo.

    Czyli jednak są jakies legitymacje prasowe.

    A to nie słyszałem.

    J.

  • 32. Data: 2024-07-18 21:08:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 18:43, J.F pisze:

    > A jak pracownika zatrudni? Pracownikowi może, a sobie nie może ?

    Dokładnie tak moim zdaniem.

    > No ale "wydaje". Jak wydaje - do ręki ? Kiedy ?
    > Gdzie? W "biurze prasowym" ? Komu?
    > Mogłby co prawda wysłać pocztą do redakcji :-)

    zazwyczaj wydają w biurze organizatora.

    > Czyli jednak są jakies legitymacje prasowe.

    Kto pisał, ze nie ma?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 33. Data: 2024-07-18 21:12:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 18:21, io pisze:
    > Dobra, byłem na imprezie koło 1000 ludzi, gdzie ochroniarzy było 2. To
    > jakie znaczenie ma czy dziennikarze są prawdziwi?

    Czasem ma, a czasem nie ma. Są imprezy, gdzie w ogóle nie ma ochrony. Są
    takie, że każdy może wejść i nikt tego nie sprawdza. No i zwracam uwagę
    na to, ze "dziennikarz", to nie jest jakiś heros. To po prostu osoba
    przygotowująca materiał dla jakiegoś publikatora. Oni w ogóle różnie
    działają, bo część z nich nie ma umów z nikim, tylko sprzedają gotowe
    materiały temu, co da więcej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 34. Data: 2024-07-18 21:17:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2024 o 18:38, J.F pisze:

    > Ale po co 2-3 osoby?

    Kto bogatemu zabroni?

> [...]
    > kroniki filmowe;
    >
    > prasą są także wszelkie istniejące i powstające w wyniku postępu
    > technicznego środki masowego przekazywania, w tym także rozgłośnie
    > oraz tele- i radiowęzły zakładowe, upowszechniające publikacje
    > periodyczne za pomocą druku, wizji, fonii lub innej techniki
    > rozpowszechniania [...]
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=brawvc1Yhgk
    >
    > Ukazuje sie częsciej? Jest opatrzone stałą nazwą?
    > Jest numer?
    >
    > Zglaszasz "czasopismo" i jesteś wydawcą prasy pełną gębą.
    > A także dziennikarzem, redaktorem, i redaktorem naczelnym.

    Pewnie, ze może. O tym piszę.

    > Tylko tak trochę głupio samemu sobie wystawic legitymację ...
    > no ale kto wystawia np prezesowi Orlenu ?

    Sądzę, ze Sąd rejestrowy - w pewnym sensie.

    > Albo KGP ?

    PWPW. Tak, jak wszystkim policjantom.

    > Są tez rózne media, bardziej ważne i mniej ważne, przyjazne i
    > nieprzyjazne ...

    Tylko medium nożem VIPa nei pchnie, a dziennikarz może.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 35. Data: 2024-07-18 21:42:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 21:17:15 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Kto bogatemu zabroni?

    No ale to Twoj przykład "małej redakcji".
    To przebijam mniejszą.

    Bo twoja ... no jednak typowa redakcja. Mała bo mała, ale pewnie
    typowa :-)

    > Pewnie, ze może. O tym piszę.

    > Sądzę, ze Sąd rejestrowy - w pewnym sensie.

    Sąd rejestrowy to go wpisuje do rejestru, ale legitymacja to to nie
    jest.
    A pewnie Orlen ma legitymacje.

    No dobra - jakis tam sekretariat/kadry/ochron wystawiają, bo nie
    prezes. Ciekawe, czy mają formalne upoważnienie :-)

    No i spółka się kiedyś tworzy, i nie ma takich działów :-)

    > PWPW. Tak, jak wszystkim policjantom.

    A kto zleca PWPW?

    > Tylko medium nożem VIPa nei pchnie, a dziennikarz może.

    Ja o tym, ze teraz obrócz duzych gazet, telewizji i radia, są jeszcze
    rózne inne twory "medialne".
    No i tu organizator imprezy ma wolną rękę, jak ich traktować.

    J.

  • 36. Data: 2024-07-18 21:51:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jul 2024 21:08:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Dokładnie tak moim zdaniem.

    No cóż, w zasadzie w JDG to nie jest pracownikiem, to może i racja :-)

    > zazwyczaj wydają w biurze organizatora.

    I tam legitymuja z legitymacji prasowej, z DO, czy wystarczy
    powiedzieć "Jestem Kowalski z Onetu, powinna być tu moja akredytacja"
    ?

    P.S. Czasem mogą wymagac dowodu wpłaty, czy wpływu na konto, bo
    akredytacja jest płatna

    https://www.nowehoryzonty.pl/artykul.do?id=152

    J.

  • 37. Data: 2024-07-19 07:48:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18-07-2024 o 17:54, Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > zaświadczenie z sądu, że periodyk zgłoszono, a on jest redaktorem
    > naczelnym. To jest w zaświadczeniu z sądu.

    może sobie wystawić. Jeśli periodyk jest zarejestrowany w sądzie, podaje
    jedynie w którym, a zainteresowany może sobie sprawdzić.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 38. Data: 2024-07-19 07:52:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 18-07-2024 o 21:51, J.F napisał:

    > No cóż, w zasadzie w JDG to nie jest pracownikiem, to może i racja :-)

    co ma do tego JDG? Prasa jest w poprzek tego - może być ktoś
    pracownikiem redakcji, a może być po prostu dziennikarzem
    współpracującym, bądź też społecznym. Jeśli periodyk jest zarejestrowany
    w sądzie, to osoba upoważniona może wystawić dokument (sobie też).
    Wielokrotnie weryfikowane przed różnymi sądami. Sędzia taki dokument
    ogląda i spisuje dane do akt.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 39. Data: 2024-07-19 11:36:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jul 2024 07:52:37 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > w sądzie, to osoba upoważniona może wystawić dokument (sobie też).
    > Wielokrotnie weryfikowane przed różnymi sądami. Sędzia taki dokument

    My mówimy o takim, co ma własną stronę www, albo np kanał na Youtube.
    I zarejestrował w sądzie.

    I ma załozoną działalność gospodarczą ... albo i nie.

    W jest jednoczesnie dziennikarzem, wydawcą i redaktorem naczelnym.

    Może sobie wystawić legitymację, czy nie?

    Nie widzę przeszkód, ale przyznaję, ze brzmi trochę głupio :-)

    J.

  • 40. Data: 2024-07-19 12:03:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 19-07-2024 o 11:36, J.F napisał:

> [...]
    >

    > W jest jednoczesnie dziennikarzem, wydawcą i redaktorem naczelnym.
    >
    > Może sobie wystawić legitymację, czy nie?

    jeśli zarejestrował w sądzie, może jak najbardziej. Jak napisałem -
    widziałem takich na salach sądowych wielokrotnie i sędziowie przyjmowali
    tak wystawione legitymacje.

    --
    http://zrzeda.pl