  • 11. Data: 2006-09-04 12:01:41
    Temat: Re: Na zakupach w Careffur
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a e...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > hmmm Flash-mob to by był ocoś ale ja nie zaryzykuje ... bo co będzie
    > jak się nagle rozyślą i mi sprzedadzą to co ja zrobie z 50 kilogrmami
    > cukru.

    przy kasie powiesz ze zapomniałes pieniedzy.

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 12. Data: 2006-09-04 15:00:38
    Temat: Re: [OT]Re: Na zakupach w Careffur
    Od: Marianna <mary@onet_nie.pl>

    > Bo może stary piernik jesteś?

    a moze to z ciebie prymitywny blokers ?

  • 13. Data: 2006-09-04 15:59:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 4 Sep 2006 11:08:23 +0000 (UTC), Renata Gołębiowska napisał(a):

    > Bo może stary piernik jesteś?

    Nie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2006-09-04 22:54:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Diego" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Na miejscu klienta po prostu wezwał bym Policję. Odmowa sprzedania towaru
    wystawionego na sprzedaż w sklepie jest wykroczeniem. Żądanie od niego
    odwiezienia tych 40 kg na półkę pod prośbą 7 bodygardów jest przestępstwem
    zmuszania do określonego zachowania.

  • 15. Data: 2006-09-05 03:15:04
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Na miejscu klienta po prostu wezwał bym Policję. Odmowa sprzedania towaru
    > wystawionego na sprzedaż w sklepie jest wykroczeniem. Żądanie od niego

    Z powodztwa prywatnego, czy nie?

    > odwiezienia tych 40 kg na półkę pod prośbą 7 bodygardów jest przestępstwem
    > zmuszania do określonego zachowania.

    To samo pytanie :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 16. Data: 2006-09-05 06:13:00
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-04, scream <n...@p...pl> wrote:

    > Nie.

    To nie wiem skąd taka sztywność umysłu.

    Renata

  • 17. Data: 2006-09-05 20:19:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Z powodztwa prywatnego, czy nie?

    Z jakiego powództwa prywatnego?

    > To samo pytanie :-)

    I ta sama odpowiedź. jeśli chodzi Ci o to, czy jest to prywatnoskargowe, to nie.
    Ani to wykroczenie, ani zmuszanie do określonego zachowania nie są
    prywatnoskargowe. przy czym w wypadku wykroczenia to w ogóle nie ma takiego
    pojęcia.

  • 18. Data: 2006-09-05 20:48:39
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    > To nie wiem skąd taka sztywność umysłu.

    Po pierwsze, to nie wiem dlaczego niejaki 'scream' wypowiadal sie
    stanowczym NIE na zarzut wobec mnie...
    Po drugie, nie sztywność, ale jeśli już komuś sie coś zarzuca i wytyka,
    to warto samemu być pozbawionym danej wady. Niemniej zasada - drzazgę u
    drugiego a belki w swoim - nadal jest prawdziwa.
    Sam też robie błędy (niestety autokorekta ogłupia) ale nie wytykam ich
    innym...

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 19. Data: 2006-09-05 21:30:07
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

> [...]
    > to nie. Ani to wykroczenie, ani zmuszanie do określonego zachowania nie są
    > prywatnoskargowe. przy czym w wypadku wykroczenia to w ogóle nie ma

    Dzieki za info. Pytam, bo jakis czas temu ochroniarz nie chcial mnie z
    dziewczyna i przyjacielem wpuscic do takiego centrum rozrywki w Galerii
    Mokotow w Warszawie (bo osmielilismy sie ostentacyjnie dopic resztke
    coca-coli z McDonalda jeden krok za progiem po warknieciu nt. niewnoszenia
    wlasnych napojow i stwierdzic "dopilismy w lokalu, co nam zrobisz?").
    Zaczelo sie od niewpuszczenia. Oczywiscie olalismy typa i wezwalismy policje
    dopiero, gdy zlapal mego przyjaciela za kaftan tak, ze ten w samoobronie
    gnojka polozyl na ziemi. Zbiegla sie kupa jeszcze wiekszych szczyli i
    zaczeli robic nagonke. Policja przyjechala i stwierdzila, ze jezeli nas nie
    wpuscili, to "mozemy ich podac do sadu ale to z powodztwa prywatnego".
    Oczywiscie mowilem policjantowi "zmuszanie do okreslonego zachowania" (nie
    chcieli nas wypuscic z parkingu), ale nic nie wskoralem. Na przyszlosc wole
    wiedziec, jak sie zachowac, gdy tepaki z ochrony postanowia utrudnic mi
    zycie. Podobna sytuacja byla, gdy czekalem na moja Luba na dziedzincu
    prywatnego osiedla, przy fontannie. Ochrona osiedla zazadala, zebym "nie
    siedzial na zrebie fontanny", wywolujac u mnie fontanne smiechu. Potem
    zrobilo sie mniej smiesznie, ale w koncu i tak ich wysmialem, choc chcieli
    mnie bardzo wyniesc za brame z wiwatami (tylko zaden nie mial ikry, zeby
    podejsc jako pierwszy).

    Ot, sytuacje z zycia.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 20. Data: 2006-09-05 22:07:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

    Nie odnosząc się w żaden sposób do Twojej konkretnej sytuacji, to na przyszłość.
    Informujesz przybyłego policjanta, że zamierzasz w związku z zajściem złożyć
    zawiadomienie o przestępstwie i wskazujesz mu osoby, które ma wylegitymować, bo
    brały udział w zajściu. Takiemu żądaniu policjant odmówić nie może, choć Tobie
    tych danych nie poda. Natomiast ma obowiązek podać Ci tzw. numer książki
    interwencji, czyli numerek,. pod którym została ta interwencja zarejestrowana.
    Ty składając zawiadomienie o przestępstwie powołujesz się na ten numerek.
    Wówczas wyciąga się notatkę policjanta, a jak nie sporządził notatki (bo nie
    zawsze musi) to po prostu jego notatnik służbowy i uzyskuje dane osobowe osób, o
    których Ty zawiadamiasz.

    Bo prawda jest taka, że gałęzi prawa jest cała masa. Policjant, który przybywa
    na interwencję nie jest w stanie znać wszystkich możliwych aspektów wszystkich
    sytuacji. Wówczas z Twojego punktu widzenia może się wydawać, że jego działania
    są opieszałe albo niewłaściwe. Ale to przecież ewentualnie policjant karząc
    kogoś mandatem albo zatrzymując bierze na siebie odpowiedzialność za tę decyzję.
    Więc jak nie jest do końca przekonany, jak to jest w prawie, to mądrzej, by po
    prostu zabezpieczył dowody i przekazał sprawę komuś, kto się na tym zna, niż
    walną babola.

    Przestępstw ściganych z oskarżenia prywatnego jest w prawie naprawdę niewiele.
    To są jakieś lekkie naruszenia nietykalności, pomówienia i zniewagi. nie wiem
    jako co zakwalifikował to Policjant, ale chyba nie do końca miał racje. Tak, czy
    siak zawiadomienia nie składa się policjantowi, tylko policji. W praktyce
    oznacza to, że nie jest skuteczne powiadomienie ustne dowolnego policjanta
    napotkanego nierzadko przypadkowo. Trzeba albo to napisać, albo osobiście
    pofatygować się do jednostki policji. Czasem można liczyć na przybycie
    policjanta na miejsce zdarzenia, ale to są wyjątkowe przypadki. Związane bądź to
    z koniecznością wykonania czynności na miejscu (oględziny), bądź też z sytuacją,
    gdy zawiadamiający nie może przybyć do jednostki.

    I ciekawostka: możesz jeszcze teraz złożyć zawiadomienie o tym zmuszaniu.
    Przedawnienie wynosi w tym wypadku 5 lat.