    From: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: NOM i faktura za 9miesiecy
    Date: Sat, 13 Apr 2002 00:47:52 +0200

    Ostatnio w TV mowili ze NOM sie z TPSA dogadal i na rachunkach z TPSA
    przyjdzie naleznosc za 9 miesiecy korzystania z uslug NOM.

    Przypomne ze NOM swiadczy uslugi polaczen miedzymiastowych po wybraniu
    prefiksu 1044.
    Przez 9 miesiecy dzialania nie podpisywal umow, ani nie wysylal rachunkow.
    Podobno umowy byly podpisywane tylko z klientami ktorzy duzo dzwonili.

    Ja dzwonilem mysle niewiele, acz systematycznie prez 9 miesiecy nie placac
    za to (nikt sie nie dopominal).

    No i ostatnio w TV slysze ze zawarte zostalo porozumienie pomiedzy TPSA i
    NOM i ze na rachunku z TPSA przyjdzie mi naleznosc za cale 9miesiecy rozmow.

    No wiec stad pytanie - jak to sie ma do obowiazujacego prawa.

    1) NOM nie podpisal ze mna zadnej umowy

    2) nigdzie nie ma jakiegos oficjalnego cennika (strona internetow chyba nie
    jest wystaczajaco oficjalna) - do tego zadnych wiadomosci o podwyzkach itp

    3) czy mozna wystawic komus rachunek za rzecz sprzed 9 miesiecy? poza
    alimentami powiedzmy ;-)

    4) jedynym zrodlem wiedzy o taryfach byly rekamy. pamietam ze w jednej
    chwalono sie rozmowami miedzymiastowymi za 19gr/min, w cenniku teraz widze
    ze to raz ze netto, to jeszcze w dni ustawowo wolne i miedzy 18-8 godzina.
    Przypomina mi to sytuacje z kawalu "nie w Moskwie a w Petersburgu, nie
    samochody a rowery i nie rozdaja a kradna"

    5) Czy "podobnie" nie mogla by postapic pani ze spozywczego u mnie na
    osiedlu mowiac ktoregos razu ze nalezy sie 500zl, bo chlebek ktory kupuje
    kosztuje od 2 lat 10zl za bochenek, i ona tu ma policzone wszystkie
    bochenki ktore kupilem placac za kazdy 2zl i teraz musze wyrownac roznice?

    Przepraszam jesli temat byl walkowany, ale nie znalazlem zadnego tytulu z
    ostatniego czasu z NOM lub 1044 w tytule