  • 11. Data: 2005-07-12 08:41:33
    Temat: Re: NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tomasz Bednarz" <tb(usunTO)@internet.pl> napisał w wiadomości
    news:dav0j4$fta$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > "NIE !!!!! DLA IDIOTÓW !!!"
    >
    > lecz na pewno dla takich jak gosc z reklamy co to mysla pewna
    > czescia ciala bo tej co zazwyczaj jest do myslenia nie posiadaja ....
    > ale jak widac z reklamy u nich to rodzinne :-)
    >
    > od czasow poszukiwan dobrego LCD rowniez MM uwazam ze wejsc do MM to jak
    > wdepnac w g....... :-)

    nie kupuije sie sprzetu komputerowego w hipermartketach, w zadnym!

    P.

  • 12. Data: 2005-07-12 08:44:39
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: NosferX [Tue, 12 Jul 2005 08:22:58 +0200]:

    > 4. Czy mają prawo zmuszać klientów do oddawania sprzętu
    > w oryginalnym opakowaniu, a oddawać bez ?

    > Zmuszac nie moga ale w zasadach gwarancji jest o tym mowa.
    > Jezeli oddasz bez przyjmujacy reklamacje nie odpowiada za
    > szkody powstale podczas transportu towaru do serwisu.

    A to ja mam pytanie: wobec tego, jesli oddaja mi sprzet po
    naprawie gwarancyjnej _bez_ oryginalnego opakowania tylko,
    j/w, w foliowym worku, to jesli mi sie znow rabnie i musze
    go na gwarancji oddac, to skad ja mam wytrzepac opakowanie
    skoro mi je zabrali i nie oddali?

    Kira

  • 13. Data: 2005-07-12 08:51:40
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > nie kupuije sie sprzetu komputerowego w hipermartketach, w zadnym!

    Cena robi swoje.

  • 14. Data: 2005-07-12 08:58:56
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > a ja się zastanawiam, czy Pytający był konsumentem kupując
    > nagrywarkę.
    > Jeśli kupił ją w celu związanym z działalnością zawodową, to nie był
    > konsumentem,
    >
    > wtedy tylko k.c. + gwarancja (też k.c. ) :))

    To znaczy sugerujesz, że inne prawa przysługują temu, który kupuje na
    fakturę i temu i co kupuje na paragon ?

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 15. Data: 2005-07-12 09:00:27
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > nie kupuije sie sprzetu komputerowego w hipermartketach, w zadnym!

    Spoko to to ja też wiem, ale czasami bywa taka potrzeba. No wiesz,
    pozamykane inne, normalne sklepy, a za 2 dni masz oddać robotę :)))

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 16. Data: 2005-07-12 09:03:39
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Cena robi swoje.

    Tak, zwłaszcza, że w MM zapłaciłem za nią 750zł, a w pierwszym-lepszym
    sklepie komputerowym tą samą nagrywarkę kupiłbym za 700zł, zaś w hurtowni
    komputerowej za 650zł :)))))
    Tak więc masz rację, cena robi swoje - no wiesz myślałem, że będą lepsze
    warunki gwarancji, być może lepsza obsługa .... :))))))

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 17. Data: 2005-07-12 09:07:40
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > j/w, w foliowym worku, to jesli mi sie znow rabnie i musze
    > go na gwarancji oddac, to skad ja mam wytrzepac opakowanie

    I właśnie to był pierwszy powód mojego oburzenia, zwłaszcza, że w pudełku
    miałem CD z oprogramowaniem do tego napędu, które kupiłem razem z napędem.
    Kiedy zapytałem obsługę w MM dlaczego nie oddali mi opakowania, stwierdzili,
    że jest to normalna praktyka i zawsze napędy wracają bez opakowania. Na moje
    stwierdzenie, że "... teraz jakby się cokolwiek stało z tym napędem to mogą
    mi nie uznać gwarancji" nie dostałem żadnej odpowiedzi.

    --
    Jacek "Plumpi"

  • 18. Data: 2005-07-12 09:13:57
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Plumpi napisał(a):
    > To znaczy sugerujesz, że inne prawa przysługują temu, który kupuje na
    > fakturę i temu i co kupuje na paragon ?
    Tak
    Wynika to z prawa (niestety nie jestem prawnikiem i nie mam glowy do
    paragrafow - ale juz sie z tym spotkalem)
    Poza tym... zdarza sie ze sklepy pozwalaja na zwrot towaru/wymiane na
    inny w okreslonym czasie od daty zakupu, jesli jest niepodbita gwarancja
    (np wiekszosc marketow, takze MM - przynajmniej jak 3 lata temu
    kupowalem tam magnetofon to tak bylo). Warunek - zakup musi byc na
    paragon, dla odbiorcy "prywatnego" nie na firme.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 19. Data: 2005-07-12 09:39:18
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Plumpi" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mogą
    > mi nie uznać gwarancji" nie dostałem żadnej odpowiedzi.

    ale to jest twoje opakowanie :) w takim razie gdzie ono jest?? ukradli??
    A jakby ci oddali twoje opaqkowanie bez zawartosci i argumentowaliby w ten
    sam sposob :)

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 20. Data: 2005-07-12 09:39:26
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

> [...]
    > temu kupowalem tam magnetofon to tak bylo). Warunek - zakup musi byc
    > na paragon, dla odbiorcy "prywatnego" nie na firme.

    Tylko, że w moim przypadku sprawa dotyczy czegoś innego. Po wykonanej
    naprawie gwarancyjnej zwrócono mi sprzęt niekompletny.
    Jeżeli teraz prawo uznaje, że ja jako firma nie mam prawa korzystać z
    niezgodności towaru z umową to w jaki sposób mogę dochodzić swoich praw ?

    Dajmy taki przykład:
    Kupuję samochód u pana X. Wyprodukował go pan Y, który daje gwarancję. W
    samochodzie zepsuł się silnik. Pan X przyjmuje reklamację od klienta i
    wysyła samochód do serwisu pana Y, gdzie zostaje zamieniony na inny, stary
    egzemplarz. Moje auto było wyposażone w poduszki, ASR, ESR, elektryczne
    szyby, wspomaganie kierownicy itp. Niewątpliwie taką wersję kupowałem i za
    taką wersję zapłaciłem panu X zawierając z nim umowę kupna-sprzedaży.
    Przecież nie zawierałem tej umowy z panem Y ale z panem X. Po naprawie
    otrzymałem samochód od pana X inny, bez tych wszystkich rzeczy, za które
    zapłaciłem , ponieważ jemu oddawałem samochód na gwarancji. Pan X twierdzi,
    ze jest wszystko cacy, bo tak pan Y robi, a pan X ma to gdzieś, że klient
    teraz ma inny samochód niż taki, za jaki zapłacił. Pan X odebrał samochód w
    niekompletnym stanie i wydał go takiego klientowi. Ewentualnie to pan X
    zdemontował te wszystkie dodatki.

    W moim przypadku można powiedzieć jest podobnie tyle, że braki dotyczą
    opakowania i oprogramowania.

    No i teraz problem czy udać się do pana X czy też do pana Y. Obydwaj mają to
    gdzieś, a klient jest niezadowolony i czuje się oszukany przez obydwu.

    --
    Jacek "Plumpi"