    From: Paweł U. <p...@n...wysylaj.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mundurek szkolny ma być i tyle.
    Date: Thu, 27 Sep 2007 16:11:56 +0200

    Tło: ostatnia klasa gimnazjum w jednej z podkarpackich szkół.

    Z końcem poprzedniego roku szkolnego (ostatni tydzień) syn przyniósł
    wiadomość ze szkoły, że jest zbiórka na munduki szkolne. Od każdego po 50zł.
    Ponieważ nie mam za bardzo ochoty finansować pomysłów Romka, nakazałem aby
    syn powiadomił wychowawcę o tym, że nie zapłacę i nie wyrażam zgody na
    noszenie mundurka przez syna. Syn nawet się ucieszył z mojego stanowiska i
    zawiadomił wychowawcę.
    Początkiem obecnego roku szkolnego dzieci były mierzone. Syn przypomniał
    wychowawcy o moim stanowisku. W połowie września podczas tzw. wywiadówki
    upewniłem się, że wychowawca na pewno wie, że na mundurek nie ma mojej zgody
    i nie będzie płacone.

    Wczoraj syn przyszedł ze szkoły w mundurku. Wyjaśnił że wychowaca po prostu
    "kazał" wziąść ten mundurek. Dzisiaj, z mojego polecenia, syn odniósł ten
    mundurek do szkoły aby go oddać. Próbował to zrobić dwukrotnie. Otrzymał
    odpowiedź od wychowawcy, że "zwrotów nie przyjmuje". Syn przypomniał iż ja
    stwierdziłem, że nie będę płacił na mundurek na co wychowawca stwierdził, że
    sobie zadzwoni do mnie.

    Ciśnienie mi to trochę podniosło. Co to ma być, jakaś groźba i próba
    wyłudzenia?
    Jak mam zareagować?

    Paweł