    From: "m" <x...@q...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mieszkanie "za złotówke"
    Date: Fri, 6 Mar 2009 12:23:45 +0100

    Witam.

    Kupuje mieszkanie spoldzielcze, pelną wyodrebnioną własność- wraz z gruntem,
    którą poprzedni własciciele nabyli po preferencyjnych warunkach za
    przysłowiową "złotówkę" (ta ustawa pisu co była). Teraz czytam, że
    spóldzielnie skarżą skarb panstwa o iles tam milionów no bo straciły na tym
    (a trybunal konstytucyjny orzekł, że ustawa jest niezgodna z prawem).
    Czy mogę spokojnie założyć, że jeżeli sąd przyzna takie odszkodowania
    spółdzielniom to będą to odszkodowania od skarbu państwa a nie od
    poprzednich (czy obecnych broń Boże) właścicieli. W końcu kupuję to
    mieszkanie od pełnoprawnych w świetle obowiązującego na dzień dzisiejszy
    prawa włascicieli a nie od spółdzielni mieszkaniowej i jeszcze by mi
    brakowało żeby jakis mądry następny w sejmie stwierdził, że kiedys to
    mieszkanie zostało wykupione po preferencyjnych zasadach i dlatego należą
    się jakies tam dopłaty ?

    Takie zagadnienie teoretyczne.