    From: "Stanislaw J. Szewczak" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Miejsce publiczne
    Date: Mon, 4 Aug 2003 10:24:45 +0200

    Witam

    Czy teren, na ktory wg prawa nie wolno wejsc, ale nie jest on ogrodzony
    jest miejscem publicznym?
    Dokladnie chodzi mi o torowiska, na ktore zgodnie z rozporzadzeniem
    MTiGM (Dz.U. 30, poz. 351 z 2001 r.) wstep jest zabroniony. Jednoczenie
    Straz Ochrony Kolei jest uprawniona do nakladania mandatow z art. 54
    Kodeksu wykroczen, ktory dotyczy miejsc publicznych. Przyjmujac
    definicje, ktora znalazlem przegladajac archiwum "miejscem publicznym
    jest miejsce do ktorego dostep jest dozwolony kazdemu", to torowisko
    takim nie jest. Wtedy okazuje sie, ze SOK nie moze nalozyc mandatu.
    Jednak takie rozwiazanie wydaje mi sie troche bezsensowne. W zwiazku
    z tym rodzi sie pytanie jak na wstepie.

    pozdrawiam

    sjs