  • Data: 2008-11-03 19:37:37
    Temat: Metryki z zagranicy
    Od: Scowron <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam wszystkich!

    Mój ojciec jest wnioskodawcą w sprawie spadkowej. Jest też pełnomocnikiem
    jedej ze stron(siostra) przebywającej od dawna poza granicami kraju.
    Ostanio został poinformowany że sprawa ma się odbyć za miesiąc i dodatkowo
    w przeciągu 7 dni ma dostarczyć akt małżeństwa osoby, której jest
    pełnomocnikiem.
    Wszystko byłoby ok, gdyby ta osoba nie zawierała małżeństwa w Kanadzie.
    Moje pytanie brzmi, czy jest realna szansa pozyskać ten dokument w
    przeciągu miesiąca?

    Dodam, że wcześniej odbywała się sprawa uwłaszczeniowa (prowadzona - z
    racji swej zawiłości - przez adwokata), do której wyżej wymieniony
    dokument został przysłany od siostry i dostarczony adwokatowi.
    Adwokat twierdzi że dołączył dokument do sprawy, jednak przeszukując akta
    tej sprawy(która jest załącznikiem do obecnej sprawy spadkowej) nie
    natchnąłem się na ową metrykę !
    Teraz nie wiem czy metryka zginęła w sądzie, czy adwokat jej nie
    dostrczył, a jeżeli jej nie dostarczył to jakim cudem mogła się zakończyć
    ta sprawa,
    skoro jedną ze stron była osoba z pełnomocnictwa?

    Wiem, że mógłbym napisać/zadzwonić z prośbą o przesłanie kolejnej metryki,
    jednak chciałbym mieć pewność, że dotrze ona w stosownym czasie.
    Czy jest wogóle możliwość, aby za pomocą pełnomocnictwa ubiegać się o
    wydanie metryki z urzędu obcego państwa?

    p.s.Sama metryka wygląda mniej więcej tak: http://tiny.pl/sl26.
    Wiele zdrowia straciłem tłumacząc adwokatowi, że to jest oryginał.

    --
    Scowron