  • Data: 2009-02-18 19:24:09
    Temat: Meldunek na pobyt stały cudzoziemca
    Od: "Wheeler" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witajcie,

    Stoję teraz przed pewnym problemem. Znajoma rodziny zwróciła się do mnie z
    nietypową prośbą. Otóż jest ukrainką, która do tej pory studiowała, ale w
    chwili obecnej chciałaby założyć rodzinę etc. i rozwiązać problem kart
    tymczasowego pobytu. Zaproponowała, żebym jej pomógł, meldując ją w moim
    mieszkaniu na pobyt stały. Operacja ta rzekomo spowoduje, że otrzyma kartę
    pobytu na 10 lat. Cała operacja ma potrwać ok 3 m-cy i po tym czasie ma się
    od nas po prostu wymeldować i cała sprawa ma się zamknąc bez żadnych
    konsekwencji.

    Z góry zastrzegam, że nie mam o tym większego pojęcia więc chciałbym
    zasięgnąć Waszej opinii. Póki co nie spotkałem się z nią żeby omawiać
    szczegóły bo chciałbym się dowiedzieć o ryzykach takiej operacji z innego
    niż ona źródła. Stąd też opis sytuakcji jest nieco enigmatyczny. Po prostu
    wyznaję zasadę ograniczonego zaufania.

    Czy moglibyście napisać mi czy ta operacja jest faktycznie całkowicie
    bezpieczna, czy wiąże się z jakimiś konsekwencjami i czy w ogóle ma to
    jakikolwiek sens? Moge poświęcić dla niej trochę czasu na meldunki itp
    urzędowe sprawy ale np. nie chciałbym się dowiedzieć później że nachodzą
    mnie w domu jakieś służby. Moje mieszkanie jest na kredyt i nie chcę
    dodatkowo narażać się na pytania z banku (o ile jest jakaś droga za pomocą
    której ten mógłby się o tym dowiedzieć). No i na koniec - czy do tego nie
    wystarczyłby meldunek na pobyt czasowy?

    Z góry piękne dzięki za odpowiedzi.

    pozdrawiam
    Maciek