  • 141. Data: 2020-04-15 06:18:25
    Temat: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale mimo to uważasz, że ci z nadania PiS podejmują gorsze decyzje niż tamci z nadania
    P0 (była kiedyś taka partia)? Dorób teorię
    (np. "tak samo dobrze rzucają kostką, ale im się Suski wpie....a" - ale on nie rzuca
    kostką?)

    I nie fenomen, a zjawisko.

    -----
    > Robiono badania, które miały stwierdzić na czym polega fenomen dobrych menadżerów w
    firmach, korporacjach. Co sprawia że jedni są
    > gorsi, a drudzy lepsi, pomimo podobnego wykształcenia, stanowiska itp. Kryterium
    było trafność podejmowanych decyzji.
    > Badania wykazały, że to czysty przypadek. Oni zwyczajnie zgadywali. Podejmowali
    decyzję na podstawie niepełnej wiedzy i jeden miał
    > fart, że trafił, a inny miał pecha. Jeden kupił akcje, a drugi sprzedał. Obaj
    robili profesjonalne analizy, wykresy. Żaden z nich
    > nie mógł wiedzieć,
    że przyczyną spadku akcji (a przyczyny były weryfikowane) było że np. słoń złamał
    nogę i kokosów gdzieś tam nie dowieźli na czas na
    drugim końcu świata (przykład zmyśliłem, nie pamiętam szczegółów, chodzi o
    istotę badań). Ci co zgadywali lepiej byli zachwalani za profesjonalizm, pomimo tego,
    że bladego pojęcia nie mieli podczas
    podejmowania decyzji o prawdziwych przyczynach. A ci, którzy nie zgadli byli ganieni
    za brak profesjonalizmu, chociaż żadnej winy i
    braku profesjonalizmu nie wykazali.

  • 142. Data: 2020-04-15 07:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

    > Najśmieszniej będzie jak się okaże, że koronka przeskakuje na któryś
    > gatunek leśny. Na lisy powiedzmy (ot tak strzelam, może woli dziki,
    > ale to byłoby nudne).

    Pomijajac absurdalnosc podejrzenia to trzeba przyznac ze rzeczywiście:
    boki zrywać...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 143. Data: 2020-04-15 07:15:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Robiono eksperyment inwestowania na giełdzie i szympans rzucający piłeczki miał nieco
    lepszy wynik niż człowiek (bo ludzie zawsze
    coś muszą spie.....ć ;))
    Ale jak wówczas Balcerowicz dałby zarobić funduszom emerytalnym??

    -----
    > Ciekawe rzeczy piszesz - "czysty przypadek" kontra "zgadywanie"? Znaczy co, gdyby
    każdy rzucał monetą wyniki byłyby identyczne? W
    > takim razie wszystkich zwolnić, postawić automat generujący losowe wartości
    napędzany przeciągiem na korytarzu i mamy krociowe

  • 144. Data: 2020-04-15 07:20:33
    Od: r...@o...pl

    W dniu wtorek, 14 kwietnia 2020 21:48:54 UTC+2 użytkownik Kviat napisał:

    > Próbowałem i najwyraźniej mi się nie udało.
    >
    > Ale spróbuję jeszcze raz.
    > Podejmujesz decyzję, że weźmiesz jajko, rozbijesz na patelnię i usmażysz.

    Załóżmy, że podjąłem :)

    > A efekty mogą myć różne.

    Lista przykładowych efektów:
    1) wychodzę z domu do pracy
    2) fajny sen o jedzeniu, ale zasypiam dalej
    3) o kur... nie ma już jajek
    4) ba, przecież ja nie w ogóle jadam jajek

    Rzeczywiście z badań efektów wyjdzie, że są przypadkowe :)

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 145. Data: 2020-04-15 07:29:57
    Od: r...@o...pl

    W dniu środa, 15 kwietnia 2020 07:15:55 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > coś muszą spie.....ć ;))
    > Ale jak wówczas Balcerowicz dałby zarobić funduszom emerytalnym??

    Z drugiej strony - są znane przypadki zamierzonych defraudacji milionów dolarów
    lub zamierzonego doprowadzania do upadku np. banków, a wszystko przy pomocy
    celowo złych decyzji podejmowanych z taką właśnie intencją, a nie za pomocą
    prostej kradzieży - czy tu też małpa rzucająca monetą miałaby lepsze wyniki?

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 146. Data: 2020-04-15 08:10:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Mam kontakt z policjantami kilku krajów Europy i w większości krajów
    > narzekają oni na analogiczny bajzel, jak u nas. Po prostu my widzimy
    > tylko nasze problemy.

    Ciekawe - a jakie to kraje. Bo na przykład w cywilizowanej europie
    chodzi się na czerwonym i gdzie popadnie i policja nie ma z tym
    problemów. A u nas na stwierdzenie "ale w europie..." można usłyszeć
    "ale jesteśmy w polsce , nie w europie";)

    Więc jednak chyba głównie problem po stronie twoich kolegów, nie prawa.

    --
    Shrek

  • 147. Data: 2020-04-15 08:11:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.04.2020 o 23:31, ąćęłńóśźż pisze:
    > Najśmieszniej będzie jak się okaże, że koronka przeskakuje na któryś
    > gatunek leśny.

    Jak sama nazwa wskazuje, przebywa głównie w koronach drzew. Stąd zakaz.
    W międzyczasie wytną te lasy;)

    --
    Shrek

  • 148. Data: 2020-04-15 08:34:49
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 15-04-2020 o 07:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > Robiono eksperyment inwestowania na giełdzie i szympans rzucający
    > piłeczki miał nieco lepszy wynik niż człowiek (bo ludzie zawsze coś
    > muszą spie.....ć ;))

    w większości tak. Dlatego powstały ETF-y, które inwestują automatycznie
    wedle algorytmu. Są tańsze dzięki temu i chyba tylko 15% funduszy w USA
    potrafi osiągnąć lepsze wyniki.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 149. Data: 2020-04-15 08:45:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 14-04-2020 o 16:14, Kviat napisał:

    > Byłbyś tak uprzejmy i wyjaśnił różnicę takiemu matołowi jak ja?
    > Ale proszę prostym językiem, tak żebym dał radę zrozumieć.

    otóż żelazna logika, to takie powiedzenie, o czymś co wydaje się
    logiczne, ale tylko na pierwszy rzut oka, nie bierze pod uwagę
    wszystkich uwarunkować, tylko bardzo uproszczony model. Przykładem
    takiej żelaznej logiki jest taki dowcip:
    "Co jest ważniejsze: słońce, czy księżyc"
    "księżyc, bo słońce świeci w dzień, jak i tak jest jasno, natomiast
    księżyc świeci w nocy"

    Masz tu właśnie przykład żelaznej logiki. mam nadzieję, że przykład
    wyjaśnił wystarczająco obrazowo określenie. Nie sądziłem, że ktoś go
    może nie znać.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 150. Data: 2020-04-15 09:02:46
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To społeczeństwa zdyscyplinowane.
    Dzwoniłem po rodzinie w święta.
    Jedna kuzynka 60+ do dzieci 400 km (samochodu nie ma), druga 50+ do rodzeństwa 2x15
    km autobusem, kuzyn 20+ do ojca 40+, inni wyjazd
    na działkę (no własnym autem na własną).
    Generalnie jako społeczeństwo mamy wirusy w d... .
    Skoro Szwedzi nie zdobyli Częstochowy?

    -----