  • 1. Data: 2003-07-08 14:52:45
    Temat: Mandat za parkowanie.
    Od: "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl>

    Zaraz mnie rozniesie. Postawiłem samochod przy ulicy Oczki numer 8. Nie ma
    tam wyznaczonych miejsc parkingowych (namalowanych farbą na
    jezdni). "Porzuciłem" samochod za znakiem koniec parkingu. Przychodzę a tu
    czeka na mnie wezwanie do zapłaty 50 złotych. Poszedłem reklamować i
    dowiedziałem się, że co prawda stałem poza obszarem wyznaczonym przez znaki
    informacyjne parkingu ale za to w strefie płatnego prakowania. Ponieważ nie
    mam ochoty wyzbywać się 50 złotych więc pytam co robic? Moje pojmowanie
    świata jest takie ze jesli gdzieś stoi znak ze koniec parkingu (zaraz jeszcze
    pojde sprawdzic czy pisze ze płatnego) to jest to koniec parkingu. Nie za
    bardzo wiedzę różnicę między tamtym miejscem, miejscem gdzie codziennie
    parkuje na osiedlu (tez w centrum) a miejscem pakingowym w garazu. Przeciez
    to wszystko a) jest w strefie parkowania b) nie jest pakingiem oznaczonym
    przez znaki informacyjne.

    Ancymun

    ps. Doradzcie proszę gdzie co napisać zeby się odemnie odczepili. Być może
    ten mandat jest zgodny z prawem ale z tego co mi sie majaczy to funkcjonują
    jakieś zapisy/umowy, że prawo nie może być sprzeczne ze zdrowym rozsądkiem
    lub prawem naturalnym.

  • 2. Data: 2003-07-08 15:21:04
    Temat: Re: Mandat za parkowanie.
    Od: "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl>

    no tak mnie zeźlili, że nie napisałem najważniejszego. To co zastałem za
    wycieraczką to "wezwanie do uiszczenia kary pieniężnej" od firmy wapark. Nie
    wiem czy mam to olać (wolałbym tego nie robić). Raczej interesuje mnie jak to
    zrobić, żeby ta sprawa trafiła do sądu. Napisać, że odmawiam zapłaty ?

    Ancymun
    ps. Na dole jest napisane, żenależności będą regulowane na drodze
    postępowania egzekucyjnego w administracji. Co to znaczy ?

  • 3. Data: 2003-07-08 16:43:16
    Od: masti <m...@n...gazeta.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003 14:52:45 +0000 (UTC), Ancymun <a...@N...gazeta.pl>
    wrote:

> [...]
    > w garazu. Przeciez to wszystko a) jest w strefie parkowania b) nie jest
    > pakingiem oznaczonym przez znaki informacyjne.

    blad. Jezeli stoisz za znakiem to powinienes dostac mandat za parkowanie w
    miejscu niedozwolonym. No chyba, ze bylby znak dopuszczajacy parkowanie na
    chodniku,
    ale wtedy bylby to parking i dostalbys za parkowanie bez kwitka. Tak czy
    tak ci sie nalezy.

    A ze przepisy sa durne to juz osobna historia.
    Prawo nie powinno byc sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem
    ale jak juz je takie uchwala to finito.

    --
    masti

  • 4. Data: 2003-07-08 16:47:38
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl> napisał:

    >Postawiłem samochod przy ulicy Oczki numer 8.
    A cóż to za informacja dla mieszkańca np zakopanego ;-)
    Nie podawaj ulicy, tylko co to za miejsce.
    Domyślam się, że jest to w strefie płatnego parkowania.

    >ps. Na dole jest napisane, żenależności będą regulowane na drodze
    >postępowania egzekucyjnego w administracji. Co to znaczy ?
    To znaczy, ze odbędzie się to bez wyroku sądu. Zapewne przyślą ci
    upomnienie do zapłaty, a potem wystawią postanowienie, które jest
    podstawą do wystawienia tytułu wykonawczego, na mocy którego np.
    dokonuje się zajęcia wynagrodzenia za pracę.
    Podaj swój adres, to prześle ci kilka rad co z tym fantem można zrobić
    ponieważ ich działanie jest prawdopodobnie niezgodne z prawem
    (zastosowanie postępowania egzekucyjnego w administracji)

    Artur Golański

  • 5. Data: 2003-07-08 16:53:17
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
    niestety w polsce jak zwykle wszystko prowizorka stoii, dali dupy bo mieli
    za malo parkomatow, albo nie chcieli wydawac wiecej kasy, namalowali paski
    farba, potem okazalo sie ze nie pomalowali kilku miejsc i ludzie staja tam
    za darmo, wiec postawili znaki zakazu zatrzymywania, a na wjezdzie do strefy
    znaki, eliminujac wtedy wszelkie mozliwe miejsca gdzie mozna bylo stanac bez
    characzu

    co do sciagalnosci, jak juz ktos napisal, ze strazy miejskiej nawt tego
    wezwania nie dostaniesz, przesylaja do us i oni sciagaja

  • 6. Data: 2003-07-08 16:56:42
    Od: "Iza z DANIELA" <i...@n...gazeta.pl>

    Wyalienowana jednostka przedstawiająca się jako
    Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    napisała:
    > Podaj swój adres, to prześle ci kilka rad co z tym fantem można
    > zrobić ponieważ ich działanie jest prawdopodobnie niezgodne z
    > prawem (zastosowanie postępowania egzekucyjnego w administracji)

    Też poprosze

    --
    Iza z Daniela w Ustroniu
    usuń nospam z adresu

  • 7. Data: 2003-07-08 19:08:58
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    masti <m...@n...gazeta.pl> napisał:

    >blad. Jezeli stoisz za znakiem to powinienes dostac mandat za parkowanie w
    >miejscu niedozwolonym.
    Mandat za znakiem koniec parkingu ?
    Od kiedy jest to zabronione i na jakiej podstawie ?

    >No chyba, ze bylby znak dopuszczajacy parkowanie na chodniku,
    A jaki znak to dopuszcza ? Nie znam takiego !

    > ale wtedy bylby to parking i dostalbys za parkowanie bez kwitka.
    Pomieszanie z poplątaniem :-D
    Kiedy i gdzie byłby parking ?

    >Prawo nie powinno byc sprzeczne ze zdrowym rozsadkiem
    Prawo trzeba przede wszystkim znać, a zwłaszcza jak się cos pisze i
    innym radzi.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2003-07-08 19:28:02
    Od: "Marek" <w...@o...home.pl>

    > no tak mnie zeźlili, że nie napisałem najważniejszego. To co zastałem za
    > wycieraczką to "wezwanie do uiszczenia kary pieniężnej" od firmy wapark.
    Nie

    Na kogo jest wystwione owo wezwanie? Czy wzywać nie trzeba konkretną osobę?
    Co w przypadku jeśli to nie właściciel samochodu tego dnia nim jeździł?

  • 9. Data: 2003-07-08 19:42:25
    Od: "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):

    > A cóż to za informacja dla mieszkańca np zakopanego ;-)
    > Nie podawaj ulicy, tylko co to za miejsce.
    > Domyślam się, że jest to w strefie płatnego parkowania.
    Zgadza się. Napisałem dokładny adres bo ten post jest "crosspostowany" na
    pl.regionalne.warszawa. Domyślasz się dobrze, chyba gdzieś to nawet
    napisałem. Zastanawiam się czy to, że fakt iż pomimo postawienia samochodu
    poza zasięgiem znaków informujacych o płatnym parkowaniu można
    dostać "mandat" nie jest jednak przykładem tego że Polska nie jest jednak
    państwem prawa. Bo moim zdaniem jest to takie samo robienie obywatela w
    bambuko jak np. pisanie małymi literkami ze prowizja wynosi 10 % przy
    informacji ze kredyt jest orocentowany 0%. Tyle tylko że banki i hipermarkety
    są prywatne.

> [...]
    > ponieważ ich działanie jest prawdopodobnie niezgodne z prawem
    > (zastosowanie postępowania egzekucyjnego w administracji)

    poproszę na ten adres z którego piszę teraz. no i może jednak na grupe? widze
    ze jest paru zaciekawionych. Interesuje mnie też w jaki sposób tą sprawe
    jakoś skierować do sądu i czy waszym zdaniem jest szansa że sąd podzieli moją
    opinie?

    Ancymun

  • 10. Data: 2003-07-08 19:44:47
    Od: "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl>

    SzerszeN <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > co do sciagalnosci, jak juz ktos napisal, ze strazy miejskiej nawt tego
    > wezwania nie dostaniesz, przesylaja do us i oni sciagaja

    otóż w tamtym miejscu właśnie tak nie jest. Mozna zupełnie legalnie stanąć.
    Ulica jest b.szeroka, zakazów nie ma. Mnie to wygląda na zwykłą podpuche,
    żeby frajerów nabrać. Dodam że mieszkam w wawie trzeci rok ale jakoś o tej
    stefie nie słyszałem a poruszam się tylko samochodem. zwykle płace za parking
    za pomocą telefonu.
    Ancymun