  • 31. Data: 2003-07-09 19:55:10
    Temat: Re: Mandat za parkowanie.
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Shaql" <6...@x...wp.pl> napisał:

    >W sumie masz prawde :) Nie pomyslalem. Ale zrobiles literowke :) Powinno byc
    >"pacan" a nie "acan" :)))))))
    jesli pozwolisz, to będę się upierał przy 'acan' :-)
    I literówki nie zrobiłem (chyba znasz takie słowo).

    Artur Golański

  • 32. Data: 2003-07-10 08:23:49
    Od: "Ancymun" <a...@N...gazeta.pl>

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):
    > 1. Wapark nie ma uprawnien do wystawiania mandatów
    > 2. Bloczki są zwracane do organu z którego pobrali
    > 3. Dopiero ten organ jest uprawniony do wystawienia tytułu
    > wykonawczego dla organu egzekucyjnego (US)
    >
    > Artur Golański

    rozumiem, ze to jest tak, że wapark bierze bloczki z np. UM, wystawia mandat,
    wypełnione bloczki zwraca do np. UM i to UM ewentualnie wszczyna postępowanie
    egzekucyjne. i jesli dostanę upomnienie z UM to wtedy mam się od niego
    odwołać. czy mogę to zrobić wczesniej ? i jeszcze jedno pytanie: czy obrona
    oparta na twierdzeniu, ze zostało się wprowadzonym w błąd ma szanse ?
    Ancymun

  • 33. Data: 2003-07-10 09:17:26
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Przecież napisałem:
> [...]
    Winno być tak: Wapark powinien obciążyć cię opłatą podwyższoną (a nie
    mandatem) za brak biletu parkingowego i wezwać do jej zapłaty. Jeśli
    nie zapłacisz pozostaje mu sąd, jednak w świetle wyroku TK, nie ma ku
    temu ustawowej podstawy. Dlatego teraz kombinują inaczej. UM wzywa
    cię do uregulowania tejże opłaty i straszy nie sądem (pewnie by
    przegrał z powodów j.w.), ale wszczęciem egzekucji administracyjnej.
    Co do wady prawnej takiego potępowania dane już masz.

    >odwołać. czy mogę to zrobić wczesniej ?
    Nie możesz się odwołać od czegoś czego nie masz.

    >czy obrona oparta na twierdzeniu, ze zostało się
    >wprowadzonym w błąd ma szanse ?
    Osobiście bardzo wątpię. Pamiętaj, że to tobie oni muszą winę
    udowodnić (ty popełniłeś wykroczenie [a nie kto inny] i jakie)

    Artur Golański

  • 34. Data: 2003-07-10 14:24:58
    Od: " leon" <l...@N...gazeta.pl>

    > 2. Sam fakt, że TK orzeka, że ustawa jest niezgodna z konstytucją, ale
    > dalej obowiązuje (przez kolejny rok) świadczy o nas.

    i dzieki temu wyrokowi to najwyzej moga straszyc. bowiem wg mnie sciagnie
    oplaty w jakimkolwiek trybie jest nielegalne

    leon

    --
    "Jezeli przyjmniemy, ze pi wynosi 2.87
    otrzymamy bledne kolo" - lysa spiewaczka