  • 21. Data: 2012-03-28 13:47:11
    Temat: Re: Mandat i blokada na prywatnej posesji
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2012-03-28 13:03, J.F pisze:

    > Tak - czy omawiany przypadek to bylo zagrozenie bezpieczenstwa
    > uczestnikow tego ruchu ?

    Mógł np. zablokować pojazd (tak jak w moim przypadku) z ciężarną żoną,
    gdzie wyjazd był możliwy 24/h

    gregor

  • 22. Data: 2012-03-28 13:48:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nixe,

    Wednesday, March 28, 2012, 1:02:43 PM, you wrote:

    [...]

    > Za PORDem:
    > a.. Przepisy ustawy stosuje się_również_do ruchu odbywającego
    > się_poza_drogami_publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia
    > zagrożenia bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.
    > Jeszcze coś wyjaśnić?

    Ale przeczytałeś do końca przepis, na który się powołujesz? Wskaż
    zagrożenie bezpieczeństwa ruchu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2012-03-28 13:50:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Nixe,

    Wednesday, March 28, 2012, 1:45:50 PM, you wrote:

    > Ja pitolę, następny :(
    > Nie wiem, nie mam szklanej kuli. Pytanie było jakim cudem SM może
    > interweniować na terenie prywatnym.
    > Otóż może. Po resztę szczegółów proponuję zwrócić się do samej SM.

    Ale skoro nie wiesz, to po co powołujesz się na przepis z istotnym
    warunkiem? Masz zdjęcie - widzisz tam jakieś zagrożenie bezpieczeństwa
    _ruchu_?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2012-03-28 13:55:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Hello Tomasz,
    >
    > Wednesday, March 28, 2012, 12:14:24 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Zaistniało zagrożenie bezpieczeństwa ruchu?

    Zaktualizuj sobie egzemplarz PoRD:

    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    miejscami
    wymienionymi w ust. 1 pkt 1, w zakresie:
    1) koniecznym dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa osób;
    2) _wynikającym ze znaków i sygnałów drogowych._

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 25. Data: 2012-03-28 13:55:57
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    RoMan Mandziejewicz nabazgrał(a):

    > Ale skoro nie wiesz, to po co powołujesz się na przepis z istotnym
    > warunkiem? Masz zdjęcie - widzisz tam jakieś zagrożenie bezpieczeństwa
    > _ruchu_?

    TAK JEST ... brak bezpiecznej drogi ewakuacyjnej np. dla straży pożarnej
    albo karetek pogotowia.

  • 26. Data: 2012-03-28 13:58:57
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.03.2012 13:55, Chris pisze:

    > TAK JEST ... brak bezpiecznej drogi ewakuacyjnej np. dla straży pożarnej
    > albo karetek pogotowia.

    Jest? OK! To w takim na jakiej podstawie SM zalozyla blokade? Przeciez
    moga to zrobic tylko wtedy gdy "pojazd nie utrudnia ruchu i nie zagraża
    bezpieczeństwu". Nie wolno im zakladac blokady gdy pojazd powoduje
    zagrozenie.

  • 27. Data: 2012-03-28 14:01:14
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Ale skoro nie wiesz, to po co powołujesz się na przepis z istotnym
    > warunkiem? Masz zdjęcie - widzisz tam jakieś zagrożenie bezpieczeństwa
    > _ruchu_?

    Jak możesz na podstawie 1/125 sekundy oceniać czy było tam czy też nie
    zagrożenie bezpieczeństwa? Przecież kilka minut później/wcześniej mogło
    to miejsce wyglądać inaczej. :(

    --
    spp

  • 28. Data: 2012-03-28 14:01:23
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 28.03.2012 13:47, gregor pisze:

    > Mógł np. zablokować pojazd (tak jak w moim przypadku) z ciężarną żoną,
    > gdzie wyjazd był możliwy 24/h

    Jak sadzisz, zalozenie blokady w takim przypadku (zablkowanie innego
    pojazdu):
    a) pomoze
    b) pogorszy sytuacje
    ?

  • 29. Data: 2012-03-28 14:01:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Chris,

    Wednesday, March 28, 2012, 1:55:57 PM, you wrote:

    > TAK JEST ... brak bezpiecznej drogi ewakuacyjnej np. dla straży pożarnej
    > albo karetek pogotowia.

    Przeginasz - popatrz na zdjęcie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 30. Data: 2012-03-28 14:07:28
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    > Ale skoro nie wiesz, to po co powołujesz się na przepis z istotnym
    > warunkiem? Masz zdjęcie - widzisz tam jakieś zagrożenie bezpieczeństwa
    > _ruchu_?

    Czy Was jakaś tępota umysłowa na tym psm ogarnęła?
    Pytanie było czy SM ma prawo interweniować na terenie prywatnym.
    MA - zgodnie z przepisami MA TAKIE PRAWO.
    Czy zaistniało tam zagrożenie bezpieczeństwa? Nie wiem, bo za mało znamy
    szczegółów tej sytuacji (wybacz, ale jeśli na podstawie jednego zdjęcia
    jesteś w stanie cokolwiek wywnioskować, to chylę czoła), ale widocznie
    zaistniało, skoro SM interweniowała.
    No do licha ciężkiego, czy naprawdę tak trudno połączyć jedno z drugim?

    BTW - tam jest zakaz postoju i zatrzymywania się.
    Myślisz, że mieli za dużo takich znaków w hurtowni i dlatego postawili w tym
    miejscu czy może powód był poważniejszy?

    N.