  • 51. Data: 2012-10-18 16:23:32
    Temat: Re: Mam prawo wiedzieć?
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup
    > Dyski serwerowe są niesamowicie tanie?

    Po co od razu serwerowe?
    Przecież tutaj nie trzeba mieć ultra dużej wydajności. Liczy się tylko
    pojemność.

  • 52. Data: 2012-10-19 18:55:33
    Od: "Krzysztof 'kw1618' (W-wa)" <a...@m...www.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 12:37:25 -0500, witek napisał(a):

    > spytaj google
    > oni zdaje sie maja doswiadczenie w przechowywaniu troche informacji.

    wbrew pozorom łatwo oszacować. Wystarczy nagrać 1 minutę i zobaczyć ile
    zajmuje bajtów pomnozyć przez szacowaną liczbę abonentów i przez szacowaną
    liczbę minut jaką jeden abonent gada...
    Błąd będzie duży, bo są abonenci gadający 5 godzin dziennie, a są tacy co
    zaledwie 15 minut na dobę.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net/album2/Festyn_z_Magda_Schejbal/
    index.php

  • 53. Data: 2012-10-19 20:32:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' (W-wa) wrote:
    > Błąd będzie duży, bo są abonenci gadający 5 godzin dziennie, a są tacy co
    > zaledwie 15 minut na dobę.

    to sie usrednia.

  • 54. Data: 2012-10-20 00:12:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 18:28:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W Polsce? Na pewno nie. Zresztą jak sobie wyobrażasz przechowywanie
    > wszystkich rozmów przez operatora przez rok? Policz, ile to by wyszło
    > bajtów :-)

    Archiwizowana mowa zajmuje jakieś 3kpbs.
    Jeżeli przeciętnie założymy 600minut miesięcznie daje to 162MB na
    zapamiętanie całego roku.
    Cena pamięci dyskowej do zapamiętania takiej ilości danych to na dziś
    jakieś 3gr.

    Nie jest to więc ani drogie, ani niemożliwe - nawet zakłądając faktyczny
    koszt kilkukrotnie wyższy.

    Trudno powiedzieć czy faktycznie operatorzy archiwizują dane wstecz - przy
    braku takich wymagań ze strony prawnej, pewnie nikomu się nie chce.
    Za to podłuch na rządanie możliwy jest w pełni automatycznie - przy bardzo
    dużej ilości takich rządań które muszą realizować operatorzy, są systemy
    automatyczne. Czyli jeden klik i wszystko się nagrywa.

  • 55. Data: 2012-10-20 01:19:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-10-20 00:12, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]
    > zapamiętanie całego roku.
    > Cena pamięci dyskowej do zapamiętania takiej ilości danych to na dziś

    Ja bym tego tak optymistycznie nie liczył, do ceny twardego dysku dolicz
    infrastrukturę i koszty musisz pomnożyć, kolejny raz je pomnożysz przez
    ilość lat a potem przez ilość abonentów. I już nie jest mało ani tanio.

> [...]
    > dużej ilości takich rządań które muszą realizować operatorzy, są systemy
    > automatyczne. Czyli jeden klik i wszystko się nagrywa.

    Jesteś pewny ?
    A te dane to będziesz zapisywał w jakimś wybranym mieście czy
    w każdej stacji bazowej ?

    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2012-10-20 14:26:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 20.10.2012 00:12, Tomasz Pyra pisze:

    > Archiwizowana mowa zajmuje jakieś 3kpbs.

    Mało. 3kb/s będzie cholernie mało wyraźne.

    > Jeżeli przeciętnie założymy 600minut miesięcznie daje to 162MB na
    > zapamiętanie całego roku.
    > Cena pamięci dyskowej do zapamiętania takiej ilości danych to na dziś
    > jakieś 3gr.

    To już było liczone i tak jak poprzedni entuzjaści tanich dysków
    kompletnie zapominasz o infrastrukturze, która by te dyski kontrolowała
    i zasileniu tego wszystkiego (wychodzi niemała elektrownia konwencjonalna).

    Ale czego można się spodziewać po kimś, kto uparcie pisze o "rządaniu"...