  • 1. Data: 2012-10-17 22:08:34
    Temat: Nakaz rozbiorki i nie podporzadkowanie sie
    Od: <p...@i...pl>

    Hipitetycznie
    PINB wydaje decyzje nakazujaca rozebranie czesci budynku
    Osoba zobowiazana do rozbiorki nie wykonuje nakazu
    I co dalej?
    Sprawa karna? Z jakiego paragrafu i jaki moze byc wyrok?
    I co dalej wyrok w zawiasach a co z rozbiorka?
    Mozna jej nie wykonac?

  • 2. Data: 2012-10-17 23:18:23
    Temat: Re: Nakaz rozbiorki i nie podporzadkowanie sie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@i...pl wrote:
> [...]
    > I co dalej?
    > Sprawa karna? Z jakiego paragrafu i jaki moze byc wyrok?
    > I co dalej wyrok w zawiasach a co z rozbiorka?

    rozbiorke moze zarzdzic PINB na koszt wlasciciela.

  • 3. Data: 2012-10-18 00:17:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, p...@i...pl wrote:

    > Hipitetycznie
    > PINB wydaje decyzje nakazujaca rozebranie czesci budynku
    > Osoba zobowiazana do rozbiorki nie wykonuje nakazu
    > I co dalej?
    > Sprawa karna? Z jakiego paragrafu

    Nie wiem i nie chcę wiedzieć ;) (a iść spać)

    > i jaki moze byc wyrok?

    Grzywna.

    > I co dalej wyrok w zawiasach

    Chyba nie. Grzywna to grzywna, a nie areszt (chyba że "zamiennie").

    > a co z rozbiorka?

    Przymuszenie.

    Link:
    http://2testfff.blogspot.com/2011/07/jak-urzad-egzek
    wuje-nakaz-rozbiorki.html

    > Mozna jej nie wykonac?

    Można, sami wjadą. Z "asystą" jeśli trzeba, tak jak komornik.
    Nie sprawdzałem, ale na jakieś 100% trzeba będzie za ten "wjazd"
    zapłacić (oprócz grzywny).

    Opis "gazetowy":
    http://www.express.bydgoski.pl/look/article.tpl?IdLa
    nguage=17&IdPublication=2&NrArticle=227640&NrIssue=2
    183&NrSection=1&IdTag=509
    (wystarczy darmowy wstęp, lekki budynek to przyszła ekipa z młotami)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-10-18 08:17:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2012 00:17:55 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > (wystarczy darmowy wst�p, lekki budynek to przysz�a ekipa z m�otami)

    http://www.joemonster.org/art/11577/Najnowszy_zamek_
    swiata_Lapalice
    Tu też samowolka budowlana. Jakoś nikt się nie spieszy do rozbiórki;))

  • 5. Data: 2012-10-18 13:02:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Oct 2012, Kris wrote:

    > http://www.joemonster.org/art/11577/Najnowszy_zamek_
    swiata_Lapalice
    > Tu też samowolka budowlana. Jakoś nikt się nie spieszy do rozbiórki;))

    No przecież nikt nie złożył wniosku, a tak daleko, to urzędnicy dojdą
    dopiero po wyjściu z pracy ;)
    Poważniej - komentowałem pytanie o przypadek, kiedy jest już nakaz
    rozbiórki, a nie "tylko" samowola, której nie kazano rozbierać :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-10-18 14:22:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 października 2012 13:15:22 UTC+2 użytkownik Gotfryd Smolik news
    napisał:

    > Powa�niej - komentowa�em pytanie o przypadek, kiedy jest ju� nakaz
    >
    > rozbi�rki, a nie "tylko" samowola, kt�rej nie kazano rozbiera� :)

    W przypadku tego "zamku" nakaz rozbiórki to strzał w stope by bytł. Własciciel nie
    rozbierze bo nie i nikt go nie zmusi. Mozna rozebrac na koszt własciciela- ale kto to
    sfinasuje? Gmina- koszt rozbiórki przekroczy pewnie budzet niejednej gminy;)
    Więc nikt tu raczej z nakazem robiórki się nie pospieszy;) a wrecz przeciwnie
    urezednicy robią co moga aby to zalegalizować.
    Ale tak to jest kwestia skali: pożyczysz 5 tys i nie oddasz komornik zabierze
    telewizor, lodówke itp i kase ściągnie. Pożyczysz 5mln i nie oddasz- jak jestes cwany
    to możesz nie oddawać i nic Tobie nie zrobią;)
    Ci podobni do naszych siatkarzy(bo tez o złocie marzyli) pożyczyli jednemu Marcinowi
    kilkaset mln. Czy odda? Raczej nie odda;)

    Tak samo z samowola- wybudujeszbude dla psa bez pozwolenia, rozbiorą kosztami obciążą
    i wyegzekwuja, wybudujesz pałac będa szli na ręke żeby nie rozbierać.