  • 11. Data: 2007-10-10 21:28:20
    Temat: Re: Maksymalny wiek poborowych w PL -od 2005r- to 50lat!?
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Komarek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:fejdvt$imr$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A sam nie możesz tego sprawdzić ?

    A wierz mi że nie! :)
    Mój abonament
    tego nie obejmuje ;P

  • 12. Data: 2007-10-10 21:32:26
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    .

    > Jeśli są po studiach, to są już w rezerwie. Do rezerwy przechodzi się z
    > mocy ustawy po 12 miesiącach od uzyskania przez właściwe WKU informacji o
    > tym, że poborowy został absolwentem studiów wyższych.

    Sprawdziłbym to na miejscu absolwentów... ;P

  • 13. Data: 2007-10-10 21:57:51
    Od: Komarek <k...@g...pl>

    Sky pisze:

    > A wierz mi że nie! :)
    > Mój abonament
    > tego nie obejmuje ;P

    Dziwny ten abonament z odciętym dostępem do Google...

    http://www.mon.gov.pl/pl/strona/109/PG_124_148

    "Nowe regulacje prawne dotyczące zostały wprowadzone ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o
    zmianie ustawy
    o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz o zmianie ustawy o
    służbie zastępczej.

    ....Najistotniejsze z punktu widzenia problematyki uzupełniania Sił Zbrojnych są
    zmiany w obszarze
    powoływania poborowych do odbycia zasadniczej służby wojskowej i ich przenoszenia do
    rezerwy bez
    odbycia tej służby. W miejsce regulacji dotyczących górnej granicy wieku 24 i 28 lat
    życia, po
    ukończeniu której poborowych niepowołanych do odbycia zasadniczej służby wojskowej
    przenosi się do
    rezerwy, wprowadzono przepisy stanowiące, że powołanie poborowego do odbycia
    zasadniczej służby
    wojskowej będzie możliwe w określonym przedziale czasowym wynoszącym 18 miesięcy, a
    po upływie tego
    okresu należy przenieść go do rezerwy.

    ...Absolwentom szkół wyższych skrócono natomiast z 18 do 12 miesięcy okres
    oczekiwania na
    przeniesienie do rezerwy po ukończeniu szkoły. Wprowadzono też przepisy kompetencyjne
    umożliwiające
    to przenoszenie.

    Aby umożliwić, jeszcze według dotychczasowych przepisów, przeniesienie do rezerwy
    poborowych 24 i 28
    - latków, zmiany w tym obszarze wejdą w życie dopiero z dniem 3 stycznia 2006 r"

  • 14. Data: 2007-10-10 21:59:23
    Od: "ZOMO" <f...@p...onet.pl>

    > A co to ma do UE?
    > U nich tez tak jest? ;)

    wydaje mi sie ze Smok twierdzi ze bez przyjecia nas do Uni wielu
    z tych ludzi nie wyjechalo by na zachod... Ja bym poszedl dalej,
    gdyby nie okragly stol nie dostali by paszportow i juz napewno
    nigdzie by sie nie walesali, tylko siedzieli w obozie pracy zwanym Polska

    Zomo

  • 15. Data: 2007-10-10 22:11:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007 22:59:23 +0100, ZOMO wrote:

    >wydaje mi sie ze Smok twierdzi ze bez przyjecia nas do Uni wielu
    >z tych ludzi nie wyjechalo by na zachod...

    Ale wiemy jak bylo przed wejsciem do Unii - mniej wyjezdzalo.
    Mimo ze w kraju bylo jakby gorzej.

    >Ja bym poszedl dalej,
    >gdyby nie okragly stol nie dostali by paszportow i juz napewno
    >nigdzie by sie nie walesali, tylko siedzieli w obozie pracy zwanym Polska

    Spawacz zluzowal troche wczesniej. Zreszta masa luda uciekla jeszcze
    wczesniej. Czy dobrze pamietam ze raz samolot porwala ... ochrona ?

    J.

  • 16. Data: 2007-10-11 19:02:51
    Od: Smok Eustachy <s...@s...prv.pl>

    ZOMO pisze:

    /..../

> [...]
    > gdyby nie okragly stol nie dostali by paszportow i juz napewno
    > nigdzie by sie nie walesali, tylko siedzieli w obozie pracy zwanym Polska

    Twierdzę, że jeżeli ktoś najpierw nawoływał do UE, bo będzie można
    wyjechać łatwo, a teraz płacze, że wyjechali, to jest idiota, kretynem i
    hipokryta.

    --
    Smok Eustachy: GG 3736361
    http://katolik.protestanci.org

  • 17. Data: 2007-10-14 10:43:31
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 10 Oct 2007 22:46:57 +0200, Smok Eustachy
    <s...@s...prv.pl> wrote:

    >Jassne. A to nie Tuskowi, Milerowi, Kwasniewskiemu, Geremkowi zależało,
    >żeby wyjechali?

    Nie.
    --
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 18. Data: 2007-10-16 08:52:34
    Od: "SnnY" <s...@p...ee>

    "Smok Eustachy" <s...@s...prv.pl> wrote

    > Jassne. A to nie Tuskowi, Milerowi, Kwasniewskiemu, Geremkowi zależało,
    > żeby wyjechali?

    Nie

    Pozdrawiam
    SnnY