  • 31. Data: 2024-06-19 23:35:30
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2024 o 10:46, Kviat pisze:

    > Bzdura.

    Niestety nie. Dane statystyczne temu przeczą.

    > 1) izolacja jest najbardziej skuteczna przy chorobach zakaźnych
    > Najlepiej się nie zarazić, niż sprawdzać na własnej skórze, czy akurat
    > ja mam silniejszy organizm (albo moje dzieci), czy nie.

    Z tym że i tak wszyscy się zarazili.

    > 3) naukowcy mówią, że są skutki- bo są - a nie ze nie działają

    No właśnie nie - napisz do UJ.

    > 4) nikt nie wiedział jak to się potoczy.

    Wiedział. Szury wiedziały:P

    > Wyciąganie wniosków z "co by było gdyby" jest z dupy wzięte.

    Wnioski zostały wyciągnięte z tgo co się stało.

    > 5) więc, to nie lokdałny nie działają - może zostały źle zorganizowane,

    Nawet zapewne - dlatego nie zadziałały.

    > 6) skutki długofalowe o których wspomina na koniec (gorszy dostęp do
    > edukacji itp.) - dotyczą tych, którzy przeżyli.
    > Postawienie tezy, że gdyby nie było lokdałnów, to tych skutków by nie
    > było jest z dupy wzięte.

    Oczywiście - postawienie tezy że jak nie chodzisz do szkoły to nie
    chodzisz do szkoły jest z dupy wzięte:P

    > 7) więc, jaki ma cel takie pierdolenie?

    Żeby nie powtarzać błędów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 32. Data: 2024-06-19 23:39:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak przetrzepiesz internet, to w dowolnym temacie zawsze znajdziesz paru
    > dyplomowanych głupców. Zwłaszcza na jutubie. Więc się nie podniecaj, bo
    > ci żyłka pęknie :)

    A napisałeś już na UJ że sie mylą?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2024-06-20 01:54:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Pewnie pasemka. ;)

    Nie, USG. W sumie na dobre mi to niezaszczepienie wyszło.

    --
    animka

  • 34. Data: 2024-06-20 07:44:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 19 Jun 2024 23:39:23 +0200, Shrek napisał(a):

    > A napisałeś już na UJ że sie mylą?

    Jak ich przeczytam u Elseviera albo co najmniej w "Nature" czy
    "Scientific world" to zacznę traktować poważnie.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 35. Data: 2024-06-20 08:34:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20-06-2024 o 07:44, Jacek Maciejewski napisał:

    > Jak ich przeczytam u Elseviera albo co najmniej w "Nature" czy
    > "Scientific world" to zacznę traktować poważnie.

    To, że lockdowny nie działają przeciw chorobom grypopodobnym było
    wiadomo zanim zaczęto cyrk:
    https://web.archive.org/web/20200607084305/https://c
    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    Oczywiście wcześniej naukowcy mogli się mylić, ale chcąc wprowadzać
    nowatorskie rozwiązania trzeba by najpierw udowodnić, że one działają a
    nie odwrotnie. Więc tu zacznijmy, że postąpiono już wbrew nauce

    Jeśli zaś chodzi o obserwacje w trakcie tego eksperymentu na ludziach:
    https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33400268/
    https://www.sfu.ca/~allen/LockdownReport.pdf

    czyli jak widać wskazują, że nie udało się udowodnić, że takie działania
    dają lepsze efekty niż to co stosowano wcześniej.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 36. Data: 2024-06-20 09:47:54
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 20-06-2024 o 09:17, A. Filip napisał:

    iteseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.552
    .1109&rep=rep1&type=pdf

    > Były _całkowicie_ bezskutecznie czy były "niespecjalnie" skuteczne?
    > [ W tłumaczeniu: Koszty niewarte skuteczności ]

    zależy co zakładamy. To, że chwilowo można przyhamować (w początkowej
    fazie, nim się rozpierzchnie wirus), to jakąś skuteczność ma, ale jest
    to krótkie i kosztowne, bo z prawdopodobieństwem 1 (niekoniecznie
    prawdopodobieństwo zdarzenia pewnego), z tak rozprzestrzeniającym się
    wirusem każdy się zetknie w perspektywie 1-3 lat. Więc efekt
    tygodniowego spowolnienia jest nieopłacalny.

    > Politycznie sprawa sprowadza się do dostosowania środków (kosztów prewencji)
    > do poziomu zagrożenia ocenianego przed faktem z marginesem bezpieczeństwa.
    > To że mądrością po fakcie coś "może wyglądać" na nie za mądre niekoniecznie
    > znaczy że było głupią decyzją w momencie jej podejmowania.

    pierwszy link jest o tym, że w momencie wprowadzania było wiadomo, że
    jest to głupie, po to dałem też link do wcześniejszego dokumentu. Takich
    dokumentów (o podobnych zaleceniach) jest więcej ten francuski profesor,
    co zeznawał przed komisją UE twierdził, że np we Francji były 2 podobne
    dokumenty z podobnymi zaleceniami.

    > Politycznie sprawa sprowadza się także do tego jakie były rozsądne oszacowania
    > mądrością przed faktem wyskoczenia znacząco bardziej zabójczej odmiany
    > która się rozprzestrzeni tak przed wykryciem że się jej nawet
    > drakońskimi metodami nie da opanować.

    Jeśli byłaby rzeczywiście zabójcza to nie rozprzestrzeniałaby się tak
    bardzo. Taki prosty mechanizm, że jeśli coś szybko zabija, to hamuje to
    rozprzestrzenianie i można rzeczywiście problem zamknąć na małej
    powierzchni przez izolację, ale to nie ten przypadek. Pierwsze źródła
    wykryto w 2019r, więc w marcu 2020 było to już na całym świecie,
    jakakolwiek drakońska izolacja nie miała już sensu.

    > IMHO Należy założyć że pandemie "przynajmniej jak kowid" będą się
    > trafiać przynajmniej raz na parędziesiąt lat. IMHO Powstrzymywanie
    > kowid należy (mądrością po fakcie) oceniać krytycznie tyle że wpadanie
    > w "pijany marsz od ściany do ściany" to byłby debilizm.

    Ta była głównie pandemią medialną. Ktoś chciał coś sprzedać, albo kilka
    instytucji chciało to zrobić. Negowano wszak bezpieczeństwo od lat
    stosowanych leków, bo okazywały się skuteczne w walce z tym wirusem.
    I nic dziwnego, bo w zasadzie był to kolejny koronawirus, których sposób
    zachowania i walki z nimi znamy od lat. Wiemy, że rzadko on jest groźny
    dla człowieka, a groźne są powikłania, jak przy większości wirusów
    wywołujących choroby grypopodobne. I wiemy jak postępować w takich
    przypadkach, jednak zaproponowano postępowanie odmienne, co spowodowało
    rzeczywiście wyższą śmiertelność.

    --
    http://kaczus.zrzeda.pl

  • 37. Data: 2024-06-20 10:10:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 19 Jun 2024 18:53:00 +0200, n...@o...pl wrote:

    > Czekamy na grupowych bałwanów, którzy wynik Szwecji przekują w sukces
    > nie-lockdałnów

    Ale ale - czy w Norwegii i Finlandii był lockdown?

    Przy czym Szwecja miała stosunkowo niewielką smiertelność,
    no ale w porównaniu do sąsiadów - dużą :-)

    J.

  • 38. Data: 2024-06-20 10:21:23
    Od: _Master_ <...@...pl>

> [...]
    > wywołujących choroby grypopodobne. I wiemy jak postępować w takich
    > przypadkach, jednak zaproponowano postępowanie odmienne, co spowodowało

    Ciekawe gdzie się pochowały teraz takie Bruna. Co ziały ogniem
    nienawiści na wszystkie choćby najmniejsze wątpliwości co do
    zastosowanych wtedy metod.

  • 39. Data: 2024-06-20 10:33:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-19, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Może i lokdałny były nielegalne ale za to nieskuteczne.
    >

    > https://youtu.be/21muYqLRrtk?t=1524
    >
    > Winnych ukarać, klakierów ostracyzmować.

    Ja może mam jakieś dziś zaćmienie, ale jak można zasadniczo stwierdzić
    na podstawie negatywnych skutków lockdownu, że bez lockdownu nie byłoby
    tych negatywnych skutków więcej? Co jest tu linią bazą, bo przecież nie
    zgony poprzedzające covid?

    --
    Marcin

  • 40. Data: 2024-06-20 10:59:05
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 19 Jun 2024 18:53:00 +0200, n...@o...pl napisał(a):

    > Czekamy na grupowych bałwanów, którzy wynik Szwecji przekują w sukces
    > nie-lockdałnów

    Stosunkowo dawno nie było nic o zaborach.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: gtracz64[NA]gmail.com