  • 131. Data: 2024-06-24 19:17:10
    Temat: Re: Lokdałny
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 13:11, n...@o...pl pisze:

    > To akurat było z góry wiadomo.

    Oczywiście że było wiadomo, tak jak że szczepionki będą jak na grypę i
    zakończą pandemię jak wcześniej szczepionki na grypę pandemię grypy.

    > Najwyraźniej nie masz pojęcia jaki był cel
    > lockdownu.

    To mnie oświeć, bo wygląda na to że się zgadzamy;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 132. Data: 2024-06-24 19:52:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.06.2024 o 13:14, n...@o...pl pisze:

    > Jest w tabelce, ale jeszcze trzeba przeczytać (ze zrozumieniem).

    Dla roku 2020. Zapewne wiesz, że lokdałn ma na celu nie mniej zakażonych
    w długim okresie czasu (bo na to nie ma wpływu prawie wcale) a
    wyplaszczenie krzywej poniżej możliwości systemu ochrony zdrowia. Ci co
    nie zachorowali w 2020 zachorowali później, więc żeby ocenić długotrwałe
    skutki (dajmy na to tylko w nadmiarowych zgonach, bo cała reszta jest
    nie do ocenienia na podstawie danych statystycznych, ze względu na to że
    dane są z d4) musimy wziąć i porównać cały okres a nie początek.
    Finalnie zachorowali wszyscy, w Polsce to akurat pierwsze lokdałny były
    przegięte, co sprawiło, że ci co nie zachorowali i nie nabyli odporności
    jak mieliśmy nie przeciążoną służbę zdrowia dodali się do następnej
    fali, więc skutek pierwszych lokdałnów był przeciwskuteczny w dłuższej
    perspektywie.

    Tak czy inaczej lokdalnowano nie tych co należy, bo skupiono się na 80%
    co w zasadzie nie chorują ciężko a zostawiono bez lokdałnów istotne 20%
    które obciążało służbę zdrowia. Mamy tego efekty i zdrowotne i
    ekonomiczne i społeczne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!