  • 1. Data: 2006-01-24 11:20:26
    Temat: Listy dłużników a ustawa o ochronie danych osobowych
    Od: "Marta" <y...@v...pl>

    Witam!
    W akademiku Kulu wywieszono listy mieszkanek, które nie płacą za akademik (imię
    i nazwisko). Czy to jest zgodne z prawem, przecież obowiazuje ustawa o ochronie
    danych osobowych. Nie jestem prawnikiem i nie znam się za bardzo na prawie.
    Bardzo chciałabym sie dowiedzieć czy działanie kierownictwa akademika jest
    legalne. A jeżeli nie to jakie grożą za to kary i wogóle co można z tym zrobić?
    Zgłośic na policję?
    Byłabym wdzieczna za kazdą pomoc w tej sprawie.
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-01-24 11:31:38
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Marta napisał(a):
    > A jeżeli nie to jakie grożą za to kary i wogóle co można z tym zrobić?

    spłacić dług

    KG

  • 3. Data: 2006-01-24 11:41:37
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    zrobić?
    > Zgłośic na policję?
    > Byłabym wdzieczna za kazdą pomoc w tej sprawie.

    Skoro ta lista tak cię denerwuje, to może sama na niej jesteś (wątpię, żeby tak
    cię interesował los obcych ludzi)? Jeśli tak, to spłać dług i sprawa się
    rozwiąże.

  • 4. Data: 2006-01-24 12:52:59
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Marta porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > Bardzo chciałabym sie dowiedzieć czy działanie kierownictwa akademika jest
    Czy samo imie i nazwisko wystarcza do identyfikacji osoby?
    Ja zetknalem sie z sytuacja ze student sie oburzal iz prowadzacy
    wywiesza liste z wynikami zaliczeina/egzaminu - tlumaczyl sie ze nie
    chce zeby inni ogladali ze ma kolejna '2' z rzedu.
    > jeżeli nie to jakie grożą za to kary i wogóle co można z tym zrobić?
    > Zgłośic na policję?
    Uregulowac naleznosc.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2006-01-24 12:57:46
    Od: "Marta" <y...@v...pl>

> [...]
    tak
    > cię interesował los obcych ludzi)? Jeśli tak, to spłać dług i sprawa się

    Tak się składa,ze nie jestem na tej liście i nie mam żadnych długów
    gdziekolwiek. A dlatego się tym interesuje, bo kierownictwo tego akademika
    dopuszcza się różnych rzeczy niekoniecznie mi sie podobających. Na tej liści
    znalazła się moja kolezanka, która uiściła już opłatę. Została wykreślona z
    listy. Ale przeciez nazwisko nadal mozna przeczytać. A tak wogóle czy nigdy nie
    robiłeś czegoś za darmo dla kogoś? Np. jako wolontariusz? Pozatym ja też uważam
    że długi należy spłacać ale od tego są sposoby legalne (np:komornik, naliczanie
    odsetek) Mnie interesuje tylko aspekt prawny czy to co zrobiła kierowniczka
    akademika jest zgodne z prawem czy nie i co jej za to można zrobić.
    Pozdrawiam!

  • 6. Data: 2006-01-24 13:03:59
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dr584u$ime$1@inews.gazeta.pl badzio
    <b...@n...skreslic.epf.pl> pisze:

    > Czy samo imie i nazwisko wystarcza do identyfikacji osoby?
    To nie jest samo imię i nazwisko. To jest imię i nazwisko powiązane z
    miejscem zamieszkania. Prawdopodobnie również z miejscem pobierania nauki
    (akademiki zwykle należą do konkretnych uczelni).

    Jotte

  • 7. Data: 2006-01-24 13:14:11
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    Witam,

    piszesz na KULU
    i nie placa za akademik?
    ale katolicka mentalnosc
    moze jakis ksiadz im pomoze
    moze sie pomodli, z koscielnej tacy da
    albo pieklem postraszy

    gringo

  • 8. Data: 2006-01-24 13:23:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marta [###y...@v...pl.###] napisał:

    Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych za dane osobowe uważa się
    wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do
    zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania
    jest osoba, której tożsamość można określić bezpośrednio lub
    pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer
    identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe,
    ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za
    umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to
    nadmiernych kosztów, czasu lub działań. A zatem moim zdaniem imię i
    nazwisko umieszczone w tej sytuacji z powodzeniem jednoznacznie
    identyfikuje osobę, bowiem jest mała szansa, że w akademiku mieszkają
    dwie osoby o tym samym nazwisku.

    Ustawę stosuje się do przetwarzania danych osobowych:
    1) w kartotekach, skorowidzach, księgach, wykazach i w innych
    zbiorach ewidencyjnych,
    2) w systemach informatycznych, także w przypadku przetwarzania
    danych poza zbiorem danych.
    W odniesieniu do zbiorów danych osobowych sporządzanych doraźnie,
    wyłącznie ze względów technicznych, szkoleniowych lub w związku z
    dydaktyką w szkołach wyższych, a po ich wykorzystaniu niezwłocznie
    usuwanych albo poddanych anonimizacji, mają zastosowanie jedynie
    przepisy rozdziału 5 - i uważam, że one powinny mieć tu zastosowanie.

    W rozdziale V mamy miedzy innymi takie postanowienia. Administrator
    danych jest obowiązany zapewnić kontrolę nad tym, jakie dane osobowe,
    kiedy i przez kogo zostały do zbioru wprowadzone oraz komu są
    przekazywane. Nie wyobrażam sobie kontroli dostępu do listy
    wywieszonej publicznie. W konsekwencji - w zależności od poglądu
    prowadzącego postępowanie - mamy do czynienia z przestępstwem z art.
    51 lub 52 tej ustawy.

    Na poparcie mojej tezy są wyroku w sprawach publikowania list
    dłużników w internecie. Uważam, że fakt, iż w tym wypadku wywieszono
    to na drzwiach akademika czy innym publicznie dostępnym miejscu
    niczego nie zmienia.

    Ponieważ przestępstwa te są ścigane z urzędu, wiec każdy może o tym
    powiadomić, w szczególności może to być anonimowe powiadomienie
    Policji lub Prokuratury.

  • 9. Data: 2006-01-24 13:39:56
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu gringo77 porozsypywal nastepujace haczki:
    > moze jakis ksiadz im pomoze
    > moze sie pomodli, z koscielnej tacy da
    > albo pieklem postraszy
    Moze za Ciebie trzebaby sie pomodlic, zebys pisal na temat, zachowywal
    wrotke i odpowiadal wlasciwej osobie
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl