eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLegalna muzyka - bez opłat?Legalna muzyka - bez opłat?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.onet.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Legalna muzyka - bez opłat?
    Date: Mon, 29 Nov 2004 21:35:03 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 21
    Sender: r...@p...onet.pl@brl199.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Message-ID: <cog1b3$hd$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: brl199.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1101760675 557 83.29.105.199 (29 Nov 2004 20:37:55 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 29 Nov 2004 20:37:55 GMT
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    User-Agent: Hamster/2.0.0.1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:259068
    [ ukryj nagłówki ]

    Tak się zastanawiałem nad czymś innym i mi przyszło do głowy. Tylko nie
    wiem, czy jestem aż tak mądry, że wymyśliłem coś mądrego. czy aż tak głupi,
    że nie widzę mogących powstać problemów.

    Zakładam, ze właściciel sklepu - załóżmy z butami - chce odtwarzać legalnie
    muzykę. Obecnie powinien wnieść opłaty do STOART i ZAIKS. Ale właściciel
    poszerza swą ofertę o sprzedaż wyrobów RTV. Stawia jedno radio z ceną
    załóżmy 200% rynkowej, by łatwo klienta nie znaleźć przypadkiem (bo w tym
    wypadku, to jedynie kłopot), a następnie przystępuje do prezentacji
    rzeczonego urządzenia w celu jego sprzedaży. A prezentację ową prowadzi
    poprzez odtwarzanie muzyki z radia.

    Zgodnie z art. 33(4) Prawa Autorskiego "Wolno korzystać z utworów w związku
    z prezentacją lub naprawą sprzętu." Jest to tzw. dozwolony użytek, więc nie
    ma konieczności wnoszenia opłat. Spektrum zastosowania tego wybiegu jest
    spore. Nie nagłośnimy tak SUPERMARKETU. No i w kawiarence, jak zaczniemy
    sprzedawać RTV, to jednak Sąd może nie dać wiary naszym zapewnieniom. Ale w
    sklepach dowolnej branży może sie przecież radio pojawić w ofercie.

    Jakieś słabe punkty?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1